Nový prieskum: 27% Britov chce rastlinné Vianoce
Nový zákaznícky prieskum spoločnosti Tesco ukázal, že viac ako štvrtina britských domácností plánuje tento rok zaradiť do svojich vianočných jedál rastlinné jedlá.
Zo 6 375 opýtaných dospelých Britov 27 percent uviedlo, že budú podávať alebo uprednostnia bezmäsité jedlá. Niektorí povedali, že je to preto, že budú mať ako hostí vegetariánov a/alebo vegánov. Iní povedali, že chcú bezmäsitú alternatívu namiesto tradičného mäsového jedla, alebo si len pochutnajú na rastlinnej strave.
"Vieme, že množstvo zákazníkov si vyberá rastlinnú stravu a vidíme zvýšenú túžbu po vianočných jedlách bez mäsa," uviedol vo vyhlásení Breige Donaghy, riaditeľ vývoja produktov a inovácií Tesco.
Rastlinná revolúcia
Podľa Tesca viac ľudí, ktorí jedia rastlinnú stravu, vyhľadáva skôr jedlá, v ktorých sa zelenina kladie do popredia, než aby používali náhradky mäsa.
Nakupujúcich prilákali "zeleninové jedlá" s prísadami, ako sú strukoviny, orechy, semená a zelenina. Tieto potraviny teraz predstavujú 40 percent všetkých rastlinných predajov, uvádza Tesco. To sa rovná dodatočným 600 000 zeleninovým jedlám, ktoré Tesco predalo v roku 2024.
V reakcii na to Tesco prinieslo viac vianočných produktov so zeleninou, vrátane pečenej zeleniny a brusnicovej hviezdy, maslového Wellingtona a hubovo-gaštanového slávnostného venca.
"Rastlinná revolúcia je zatiaľ najväčším potravinovým trendom, ktorý sa v tomto storočí udial," uviedla vo vyhlásení manažérka vývoja produktov spoločnosti Tesco Fay Hasnip.
"Práve teraz, keď kuchári v tomto priestore vytvárajú a oslavujú rozmanitosť a lahodnosť rastlín, vzbudzuje záujem spotrebiteľov zvedavých na rastliny."
"Narastá chuť nakupujúcich na rastlinnej báze vyskúšať produkty, ktoré sú bohaté na rastliny, ako aj flexitariánov, ktorí chcú mať väčšiu kontrolu nad tým, čo jedia, a zároveň aj naďalej znižovať príjem mäsa," povedala.
zdroj: plantbasednews.org