Zvrátenosť karnizmu: Keď sa dáva ľuďom pri kúpe mäsa "morálna" možnosť výberu

14.04.2023

Animal welfare je nástroj karnizmu, ktorý má za úlohu udržať ľudí pri mäse, mlieku a vajciach.

V novej štúdii "Norimberský inštitút pre trhové rozhodnutia" a Technická univerzita v Norimbergu skúmali, ako dizajn pečate pre mäsové výrobky a mlieko mení dopyt po výrobkoch. Pečať chovu zvierat (nazývaná aj označenie welfare zvierat) rozdeľuje rôzne druhy chovu zvierat do štyroch kategórií (čím nižšia úroveň, tým horší chov zvierat). 

Podľa prvých výsledkov štúdie zo súčasného dizajnu etikety vyplýva, že normy chovu zvierat sa rovnako zvyšujú s každou vyššou úrovňou. V skutočnosti sa však plocha postupne zväčšuje: plocha na zviera sa na nižších úrovniach zväčšuje menej ako na horných úrovniach. Podľa autorov to môže viesť k preceňovaniu kvality podmienok chovu zvierat a tým k skreslenému správaniu spotrebiteľov.

Spoločná štúdia sa uskutočnila s dvoma samostatnými skupinami účastníkov. V jednej skupine účastníkov boli produkty označené aktuálnou etiketou chovu zvierat (kontrolná skupina). V druhej skupine (experimentálna skupina) bol štítok doplnený o informácie o ploche na zviera, čím sa ukázal skutočný vzťah medzi úrovňou štítku a podmienkami chovu zvierat. Všetky ostatné vlastnosti produktu zostali rovnaké, aby bolo možné zmerať rozdiely v správaní spotrebiteľov, ktoré možno pripísať odlišnému dizajnu etikety.

Kontrolná skupina odhadovala vzťah medzi úrovňou označenia a chovom zvierat lineárne. Navyše vyššia úroveň označenia neviedla k nákupu: úroveň 4 bola vybraná menej často ako úroveň 3. V experimentálnej skupine sa vybralo menej výrobkov úrovne 1 a úrovne 2 ako v kontrolnej skupine, ale viac výrobkov úrovne 4 Tu spotreba rástla s každou úrovňou chovu zvierat. To je znak toho, že spotreba a preferencie sa líšia.

zdroj: vegan-news.de

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky