Živočíšny priemysel spúšťa v januári kampaň proti Veganuary

18.12.2023

Odvetvie živočíšnej výroby v Spojenom kráľovstve odvysiela televízne reklamy propagujúce hovädzie mäso, mliečne výrobky a mliečne výrobky, jahňacie, počas veganuary.

Keďže Spojené kráľovstvo konzumuje menej mäsa a mliečnych výrobkov ako kedykoľvek predtým, Rada pre rozvoj poľnohospodárstva a chov dobytka (AHDB) spúšťa v januári reklamnú kampaň propagujúcu hovädzie, jahňacie a mliečne výrobky, aby konkurovala čoraz populárnejšiemu Veganuary, s tromi televíznymi reklamami a novinami. časopisy a online reklamy.

"Vedeli ste, že hovädzie, bravčové, jahňacie a mliečne výrobky sú prírodnými zdrojmi vitamínu B12, základného vitamínu, ktorý sa vo vegánskej strave prirodzene nenachádza?"

AHDB, britské združenie pre chov dobytka financované farmármi, jednoducho nedokázalo odolať. Po rokoch kampane na "ochranu dlhodobých postojov spotrebiteľov k prirodzene vyrábanému "britskému" mäsu a mliečnym výrobkom opäť spúšťa svoju kampaň Jeme vyvážene, s výnimkou mierne odlišného názvu Let's Eat Balanced.

Od 1. januára je nová "odvážna a vzrušujúca" kampaň organizácie zaoberajúcej sa chovom dobytka navrhnutá tak, aby upozornila na miestne vyrábané hovädzie, jahňacie a mliečne výrobky, pričom téma kampane "Toto" a "To" dúfa, že povzbudí spotrebiteľov, aby si "osvojili udržateľné, zdravé a nutrične vyváženú stravu".

Ak sa vám načasovanie zdá zvláštne, nemýľte sa: toto bolo zámerne naplánované tak, aby sa zhodovalo s Veganuary, mesačnou kampaňou žiadajúcou ľudí, aby sa v januári stali vegánmi, ako hybná sila zmeny stravovacích návykov s cieľom uľahčiť trvalý prechod na rastlinnú stravu.

Keď suplementujú B12 zvieratá, tak je to v poriadku

AHDB hovorí, že téma odráža, ako "tento dážď a tráva" produkujú "to chutné hovädzie, jahňacie, mlieko a syr", ktoré poskytuje "tento vitamín B12", ktorý pomáha pri "tejto únave". Zameranie na túto skupinu vitamínov je skutočne vysoké, pričom priemyselný subjekt dúfa, že tieto potraviny vyzdvihnú ako prírodné zdroje bielkovín a B12.

V kampani sa objavia tri televízne reklamy – po jednej na hovädzie, jahňacie a mliečne výrobky – vyjadrené britským komikom Richardom Ayoadeom (The IT Crowd). Tie sa po prvýkrát objavia na plátnach kín a doplnia ich reklamy v novinách, časopisoch a na sociálnych sieťach. Okrem toho spoločnosť AHDB nadviazala partnerstvo s Tasty UK (odnož BuzzFeed s kulinárskym obsahom) na vytvorení videí "Balanced Bites" s cieľom povzbudiť mladšie publikum (vo veku 18 – 25 rokov), aby jedli "vyvážené jedlá s použitím britského červeného mäsa a mliečnych výrobkov".

"Cieľom Let's Eat Balanced je zaujať spotrebiteľov v každom kontaktnom bode svojimi živými farbami a efektívnym dizajnom, ktorý uspokojí širokú demografickú skupinu a osloví najmä mladšie publikum generácie Z," povedala Carrie McDermid, vedúca domáceho marketingu AHDB. . Táto stratégia by sa mohla zrodiť zo skutočnosti, že stále viac Gen Zers sa vyhýba mäsu. Prieskum z decembra 2022 odhalil, že 43 % britských Gen Zers tento rok neplánovalo mäso, čo predstavuje demografickú skupinu s najvyšším podielom. a>

Aj keď oznámenie neobsahuje žiadnu zmienku o vegánstve, jedným kliknutím na jeho webovú stránku sa zobrazí domovská stránka, ktorá obsahuje vyššie uvedené informácie o vegánskej strave a vitamíne B12. Kampaň sa priamo zameriava na Veganuary, ktoré bolo založené v Spojenom kráľovstve v roku 2014, no odvtedy sa stalo globálnym hnutím s rekordným počtom účastníkov každý rok.

Toni Vernelli, vedúci komunikácie spoločnosti Veganuary, sa tiež domnieva, že kampaň AHDB bola načasovaná tak, aby sa "pokúsila čeliť" vplyvu vegánskej výzvy na predaj mäsa a mliečnych výrobkov. Ale netrápi ju to. "AHDB spustila kampaň zameranú na mäso a mliečne výrobky každý január už niekoľko posledných rokov a nedostala sa jej veľa pozornosti hlavného prúdu ani nijakým spôsobom neovplyvnila Veganuary," hovorí Green Queen.

V januári 2023 sa viac ako 700 000 ľudí na celom svete zaviazalo k vegánstvu na mesiac a Vernelli potvrdzuje, že Veganuary – ktoré práve otvorilo svoju ôsmu kanceláriu v Španielsku – očakáva v roku 2024 viac účastníkov ako kedykoľvek predtým, pričom spotrebitelia sa budú viac zaujímať o životné prostredie a zdravie. a vplyvy ich stravovacích návykov na dobré životné podmienky zvierat.

V Spojenom kráľovstve je spotreba mäsa a mliečnych výrobkov najnižšia odkedy sa začali zaznamenávať takmer pred 50 rokmi, pričom náklady na život a infláciu zohrávajú hlavnú úlohu. Ale skupiny ako AHDB by si rýchlo všimli, že príjem produktov je nižší ako v predchádzajúcich rokoch, zatiaľ čo konzumácia syra je vysoká.

Klamanie spotrebiteľa je základ úspechu

Kampaň AHDB We Eat Balanced prináša dosť odvážne vyhlásenie: "Britské mäso a mliečne výrobky patria tiež medzi najudržateľnejšie na svete." Skupina ďalej uviedla vládne údaje, ktoré ukazujú, ako sú emisie z dopravy a energie vyššie ako u dobytka v Spojenom kráľovstve, zatiaľ čo odvetvie živočíšnej výroby predstavuje 7 % národných emisií skleníkových plynov.

"Udržateľnosť však nie je len o uhlíku, existuje mnoho ďalších vecí, ktoré treba zvážiť," zdôrazňuje a pokračuje v niektorých štatistikách využívania pôdy a vody, ktoré zahŕňajú výskum, ktorý skupina uskutočnila spoločne s ostatnými. AHDB však vhodne vynecháva akúkoľvek zmienku o metáne, plyne 20-krát silnejšom ako uhlík a s bezprostrednejšími dôsledkami pre planétu.

Rovnaká správa vlády, ktorá sa odvoláva na údaje o emisiách uhlíka, odhalila, že poľnohospodárstvo predstavuje 48 % celkových emisií metánu v Spojenom kráľovstve – a zatiaľ čo tento údaj klesol o 15 % oproti východiskovej hodnote z roku 1990, pričom od roku 2009 je zväčša na rovnakej úrovni. Metán je vedľajším produktom enterickej fermentácie z chovu hospodárskych zvierat a rozkladu hnoja v anaeróbnych podmienkach.

Colin Bateman, predseda rady pre sektor hovädzieho a jahňacieho mäsa v AHDB, povedal: "Kampaň Jedzme vyvážene neposkytuje spotrebiteľom len dôležité informácie o udržiavaní výživnej a chutnej stravy. Zdôrazňuje tiež úsilie farmárov, ktorí sa venujú blahobytu a udržateľnej výrobe potravín." Ale vyšetrovanie už predtým zistilo, že Spojené kráľovstvo má takmer 800 megafariem na chov dobytka, čo je ďaleko od štandardov blahobytu, ktoré chce Bateman presadzovať. Takmer ho však nemôžete viniť za takéto tvrdenia, keďže priemyslu to znova a znova prešlo.

Iba jedna z 300 sťažností na dobré životné podmienky zvierat na farmách v Spojenom kráľovstve skutočne viedla v rokoch 2018 až 22 k trestnému stíhaniu, pričom polovica obvinených nebola ani kontrolovaná, podľa správysťažnosti skupín bojujúcich za práva zvierat na jej nároky na greenwashing a jeho šesťbodového kontrolného zoznamu na overovanie environmentálnych tvrdení. Kódexu zelených nárokov od Agentúry pre reklamné štandardy Spojeného kráľovstva. To je dôvod, prečo takéto organizácie pravdepodobne ani nepotrebujú pomoc z zamietnuté po tom, čo boli zbavená previnenia dvoma charitatívnymi organizáciami pre dobré životné podmienky zvierat. 

Nakoniec, táto myšlienka, že britské mäso a mliečne výrobky sú lepšie, neodráža širší argument. Hlavnými vinníkmi sú emisie z farmy a využívania pôdy z produkcie týchto živočíšnych potravín – doprava tvorí len zlomok z celkového množstva. Analýza spoločnosti Our World in Data ukazuje, aký rozdiel medzi nákupom dovážaného hovädzieho mäsa zo Strednej Ameriky v Spojenom kráľovstve v porovnaní s nákupom miestneho mäsa je zanedbateľný. Navyše správa WWF z roku 2022 tvrdila, že britskí farmári musia v nasledujúcom desaťročí znížiť svoju produkciu mäsa a mliečnych výrobkov o tretinu, aby splnili klimatické ciele.

"Veda o klimatických zmenách je teraz nespochybniteľná, musíme znížiť množstvo mäsa a mliečnych výrobkov, ktoré konzumujeme, a široká verejnosť to každý rok berie na vedomie čoraz viac," poznamenáva Vernelli. "Odtiaľto nie je cesty späť, skúste tomuto posunu čeliť tak, ako môže mäsový a mliečny priemysel čeliť."

zdroj: greenqueen.com.hk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky