Za štyri roky vzrastie predaj rastlinného mäsa o 93%

Nová štúdia naznačuje, že trh s rastlinným mäsom bude v nasledujúcich rokoch rásť výrazne rýchlejšie ako sektor konvenčného mäsa.
Podľa MarketsandMarkets sa veľkosť celosvetového trhu s mäsom z rastlín odhaduje na 4,3 miliardy USD v roku 2020. Predpokladá sa, že do roku 2025 dosiahne 8,3 miliardy USD, čo je nárast o 93% a pri CAGR je to 14,0 % z hľadiska hodnoty.
Rastúca vegánska a flexitariánska populácia na celom svete, rastúce povedomie o zdravotných výhodách, ktoré ponúka rastlinné mäso v porovnaní s mäsom zvierat, a rast vládnych iniciatív spolu s významnými investíciami poháňa globálny trh s rastlinným mäsom.
Najväčší podiel na trhu rastlinného mäsa mal segment sóje
Na základe zdrojov dominovala na trhu s rastlinným mäsom sója. Sója slúži ako alternatíva k zdrojom mäsa, ako je bravčové, hovädzie a kuracie mäso, a to vďaka vysokému obsahu bielkovín.
Tradične sa konzumácia sóje a sójových produktov spája s ázijskou populáciou. Spotreba sójových potravín však nedávno v západných krajinách vzrástla v dôsledku nárastu prijímania vegetariánskej stravy.
Potraviny na báze sóje neobsahujú cholesterol a slúžia ako zdroj vlákniny, vitamínov a iných základných živín. Rastlinní výrobcovia mäsa čoraz viac využívajú sóju na výrobu produktov, ako sú hamburgery, mäsové guľky a klobásy.
Segment rastlinného kuracieho mal významný podiel na trhu
Podľa druhu predstavovalo vegánske kuracie druhý najväčší dominantný segment na trhu s rastlinným mäsom. Rôzne prúžky, nugety a hamburgery obsahujú ako hlavnú zložku rastlinné kuracie mäso.
Produkty vyvinuté mnohými potravinárskymi spoločnosťami tak ponúkajú rastlinné kuracie mäso v rôznych formách, ako sú kúsky, nugety, rezne a burgerové karbonátky, čo vedie k rastúcemu dopytu po rastlinnom kuracom mäse.
Predpokladá sa, že segment kúskov a nugetov bude počas prognózovaného obdobia rásť výrazným tempom rastu na trhu s rastlinným mäsom
Podľa produktov je trh s rastlinným mäsom rozdelený na hamburgerové karbonátky, kúsky a nugety, klobásy, mäsové guľky a ďalšie produkty, ako sú plátky, filé, kotlety, prsty a chrumky. Sú zdravšou alternatívou mäsa a sú ekologicky udržateľnejšie, preto čoraz viac výrobcov potravín vyvíja mäsové výrobky na rastlinnej báze.
Niekoľko start-upov vstupuje do hlavného prúdu uvedením rastlinných hamburgerov, nugetiek, klobás, mäsových guľôčok a iných produktov. Impossible Foods Inc. (USA) a Beyond Meat (USA) patrili medzi kľúčových hráčov, ktorí vstúpili na trh s rastlinným mäsom.
Tieto spoločnosti sú podporované rôznymi typmi investorov vrátane popredných hráčov, ako je Tyson Foods (USA).
Región Severnej Ameriky bude rásť najviac
Severná Amerika je najrýchlejšie rastúcim regiónom na globálnom trhu s rastlinným mäsom. Pre amerických spotrebiteľov je mäso veľmi dôležitou súčasťou ich stravy.
Keďže však mnohé výskumy poukázali na zdravotné riziká spojené s konzumáciou červeného mäsa, spotrebitelia sa čoraz viac presúvajú k rastlinnej strave, pretože je zdravšou voľbou v porovnaní so živočíšnym mäsom. Okrem toho si spotrebitelia v regióne osvojujú flexitariánsky životný štýl a do svojej každodennej stravy začleňujú rastlinné potraviny.
Spolu s tým v regióne naberá na obrátkach trend vegánstva, ktorý ďalej prispieva k rastu trhu s rastlinným mäsom. Vlády tiež výrazne investujú do priemyslu rastlinných bielkovín, keďže dochádza k nárastu vegánskeho a vegetariánskeho stravovania.
Táto správa obsahuje štúdiu o marketingových a rozvojových stratégiách spolu s produktovými portfóliami popredných spoločností. Pozostáva z profilov popredných spoločností, ako sú Beyond Meat (US), Impossible Foods Inc.
(USA), Maple Leaf Foods (Kanada), The Vegetarian Butcher (Holandsko), Gardein Protein International (Kanada), Morningstar Farms (USA), Quorn Foods (USA), Amy's Kitchen (USA), Tofurky (USA), Gold&Green Foods Ltd. (Fínsko), Sunfed (Nový Zéland), VBites Food Limited (Spojené kráľovstvo), Alpha Foods (USA), Planterra Foods (USA), Before the Butcher (USA), No Evil Foods (USA), Like Meat (Nemecko) , The Meatless Farm Co. (Anglicko), Hurá potraviny (USA) a Yves Veggie Cuisine (Kanada).
zdroj: whatech.com