Vyšetrovanie Joeyho Carbstronga: Sú malé rodinné bitúnky humánne?

Vyšetrovanie Joeyho Carbstronga o malom rodinnom bitúnku zistilo, že ani "miestne mäso" nespĺňa štandardy "dobrých životných podmienok zvierat", ktoré sľubuje.
Joey Carbstrong: Vo februári som poslal svojich vyšetrovateľov, aby nastavili skryté kamery na malý miestny rodinný bitúnok s názvom CJ Byford & Son. Kamery sme tam nechali len asi dva týždne a našli sme toto.
Pri strihaní záberov som uvidel vydesené kravy, ktoré sa zúfalo snažili uniknúť z boxu. Jedna vykríkne od strachu a ďalšia sa takmer 40 sekúnd snaží vyhnúť pištoli, pričom si odtrhne rohy. Jedna krava dokonca zrazí pištoľ z police, čo vyzerá ako pokus skryť zbraň.
Nahnevaný, frustrovaný pracovník bitúnku prichádza, aby sa pomstil tej istej krave, ktorá si zjavne zranila ruku, keď ich naháňal. Počujeme muža nadávať a vyhrážať sa krave, potom ju agresívne chytil za nosné dierky a stiahol jej hlavu nadol a streli jej skrutku do hlavy.
Krava šokovane zareve, no zdá sa, že je stále pri vedomí. To sa ešte viac prejaví, keď muž začne krave podrezávať hrdlo. Nohy zvieraťa sa stále pohybujú a krava je počuť, ako lapá po vzduchu cez otvor v krku. Muž potom pristúpi k dekapitácii kravy a hodí jej oddelenú hlavu, ktorá sa kĺže po podlahe.
Konfrontácia so zariadením
Po zhliadnutí týchto záberov som zobral kamerový štáb dole, aby som sa porozprával so zamestnancami bitúnku, ktorí si neboli vedomí, že som už videl zábery zvnútra. Žena, ktorá zariadenie vlastnila, bola stará mama a jej syn bol hlavným pracovníkom na bitúnkoch, ktorý bol agresívny voči zvieratám. Bola to skutočne rodinná prevádzka.
Babička bola zdvorilá a dobre hovorila, ale keď videla kamery, bola trochu vystrašená. Pokračovala, aby ma uistila, že sa vo vnútri nič zlého nedeje a že so žiadnym zvieraťom sa tam zle nezaobchádza. Začali sme diskutovať o metódach na jej bitúnku a ona mi povedala, že žiadne zviera nevidí zabíjať iné zviera.
Zábery vykresľujú úplne iný obraz, pretože môžete jasne vidieť kravy, ktoré sú svedkami rozkúskovania iných kráv, a to ich pochopiteľne vydesí a podnieti ich následné volanie o pomoc a pokusy o útek. Povedala mi tiež, že so zvieratami vo vnútri sa zaobchádza s rešpektom. Ak je to tak, jej syn má veľmi skreslenú predstavu o rešpekte, ako to ukazujú odsudzujúce zábery z vyšetrovania. Zdá sa, že len čo je jej syn frustrovaný, vybíja si hnev na nevinných zvieratách, ktoré mu skrížia cestu. Spýtal som sa jej, či by bolo "úctivé" dať ma na bitúnok, otázke, ktorej sa radšej vyhýbala.
Hlavná vec, ktorá ma frustrovala na mojom rozhovore s majiteľkou bitúnku, nebola skutočnosť, že neustále klamala, popierala realitu a mlžila- na túto časť som bol pripravený. Bola to skutočnosť, že keď sa počas nášho rozhovoru privalilo prasa, pripravené na zabitie, trvala na tom, aby som prasa nevyplašil a že sa prasa môže ľahko zľaknúť, ak sa k nemu priblížim.
Drzosť majiteľky bitúnku, ktorá povedala ochrancovi zvierat, aby "nestrašil" zviera, ktoré sa chystá poslať dovnútra, aby ho jej násilnícky syn podrezal. Aký chorý vtip.
Sú miestne farmy skutočne etické?
Často môžete počuť, ako ľudia hovoria: "Mäso kupujem len od miestneho mäsiara a zvieratá sú z miestnych fariem."
No, zvieratá, ktoré boli zabité v CJ Byford & Son, boli z okolitých miestnych fariem. A podnik zásoboval iba miestne mäsiarstvo, nie supermarkety. Toto miesto bolo asi také miestne a rodinné, ako sa len dá. Ale pozrite sa, čo tam naše kamery odhalili!
Keď ľudia hovoria o "miestnom mäse", môže byť niekedy ťažké pochopiť, čo tým skutočne myslia. Myslia tým, že len preto, že je zariadenie vo vašej všeobecnej blízkosti, nedochádza tam k žiadnej krutosti? Mám veľkú kuraciu farmu vzdialenú 30 minút odo mňa - je miestna, znamená to, že je to etické? Alebo keď hovoria "miestne", majú na mysli rodinné miesto, ako je CJ Byford & Son, ktoré zabíja zvieratá iba z neďalekých malých chovov?
"Humánne zabitie"
Existuje humánny spôsob, ako zabiť niekoho, kto nechce zomrieť?
Keď ľudia počujú, že farma alebo bitúnok je miestna a rodinná, automaticky si myslia, že je to humánne. Keď analyzujem pojem "humánne zabitie", vždy ho rozdelím do dvoch kategórií: praktický a zásadový.
Praktickým bodom je, že keď sa vyšetrujú tieto zariadenia "vyššieho blahobytu", zvieratá sú často nájdené v strachu, snažia sa utiecť, sú nesprávne omráčené alebo, najmä v prípade ošípaných, omráčené pomocou najhumánnejšej dostupnej metódy, ktorou je CO2 plyn.
Výskum ukázal, že metóda CO2 je pre ošípané averzná a spôsobuje im strach, bolesť a utrpenie. Takže z praktického hľadiska súčasné humánne metódy zabíjania v tomto odvetví nie sú humánne ani podľa vlastného štandardu a už vôbec nie podľa štandardu priemerného konzumenta mäsa.
Môže byť mäso "humánne"?
Ale podľa mňa nemusíme tráviť čas debatami o praktickom bode. Pretože zásadný bod ho prevažuje a je zďaleka najdôležitejší. Aj keby zvieratá pred smrťou neboli vydesené alebo mučené, aj keby sme dokázali izolovať a vyriešiť každý jeden problém týkajúci sa dobrých životných podmienok zvierat, ktorý je spojený s masovým zabíjaním zvierat kvôli potrave, stále bude zásadne nesprávne zabiť niekoho proti ich vôli.
Vidíte, ak nie je v najlepšom záujme zvieraťa zomrieť (napríklad v prípade eutanázie pre trpiace zviera, ktorému nemožno pomôcť), tak odobrať zvieraťu skúsenosť života sa dá len opísať ako nespravodlivosť.
V zásade je humánne zabíjanie mýtus, rozprávka. Slúži len na to, aby sa vrah cítil pri zabíjaní pohodlnejšie. Nemá to nič spoločné s právami obete, pretože ak by sa práva zvierat skutočne rešpektovali, tak by to malo byť aj ich právo ďalej žiť.
Pri navigácii v týchto morálnych problémoch som zistil, že je užitočné vžiť sa do pozície obete. Bolo by to humánne, keby sa to urobilo VÁM? CJ Byford & Son je veľmi dobrým príkladom toho, ako kuriózny malý rodinný bitúnok nemusí nevyhnutne spĺňať očakávania týkajúce sa dobrých životných podmienok zvierat, ktoré podporuje.
Faktom je, že tieto bitúnky, či už miestne a rodinné alebo nie, nie sú nič iné ako továrne na zabíjanie. Zvieratá do nich idú proti svojej vôli a vychádzajú rozsekané na kusy. Prečo by sme verili, že sa im na ceste stane niečo humánne?
zdroj: plantbasednews.org