Veganuary má už cez 2 milióny registrácií

Do kampane Veganuary je nová registrácia každú 2,5 sekundu. Rok 2022 účasťou niekoľkonásobne prekonal tie predchádzajúce.
Veganuary je každoročná kampaň, ktorá povzbudzuje ľudí na celom svete, aby sa stali vegánmi počas mesiaca január a aj neskôr. Od tohto týždňa získala kampaň aj dvojmiliónte prihlásenie od spustenia v roku 2014. To znamená, že kampaň sa od januára 2021, keď sa do Veganuary zaregistrovalo viac ako 582 000 ľudí, takmer štvornásobne zvýšila.
Hoci Veganuary sa prvýkrát zrodilo v Spojenom kráľovstve, svoje úsilie prvýkrát rozšírilo do Spojených štátov v roku 2020, keď sa viac ako 50 000 Američanov v januári zaviazalo stať sa vegánom. Kampaň Veganuary 2022 sa tento rok ďalej rozšírila, keď sa India ako centrá kampane pripojila k USA, Veľkej Británii, Nemecku, Čile, Brazílii a Argentíne.
"Keďže si stále viac Američanov uvedomuje neuveriteľný vplyv, ktorý má náš výber potravín na náš každodenný blahobyt a zdravie našej planéty, postoje k vegánskej strave sa menia," uviedla vo vyhlásení americká riaditeľka Veganuary Wendy Matthewsová. "A hoci sa zmena nášho stravovania môže zdať skľučujúca, registrácia do Veganuary to značne zjednoduší, pretože náš bezplatný prísľub je plný všetkých nástrojov a zdrojov, ktoré potrebujete, aby to bolo zábavné a jednoduché."
Viac Američanov pre Veganuary
Nedávny prieskum YouGov ukazuje, že 30 percent Američanov tvrdí, že ich vnímanie rastlinnej alebo vegánskej stravy sa za posledné dva roky, od prvého spustenia Veganuary v USA, zmenilo k lepšiemu. Krajina je teraz na druhom mieste, pokiaľ ide o počet prihlásení na kampaň v každej krajine.
Kampaň Veganuary poskytuje ľuďom, ktorí sa zaviažu stať sa vegánmi, nástroje a zdroje, ktoré im pomôžu s prechodom. Zdroje zahŕňajú bezplatnú elektronickú kuchárku celebrít, oficiálnu súpravu Veganuary Starter Kit, ako aj denné recepty, sledovače výživy, stravovacie plány, tipy na stravovanie a nepretržitú podporu prostredníctvom 31-dňovej série e-mailov počas mesiaca ich prísľubu. Bezplatná kuchárska kniha celebrít 2022, ktorá sa posiela všetkým účastníkom, obsahuje príspevky od Venus Williamsovej, Jane Goodallovej, Bryana Adamsa, Mayim Bialikovej a starostu NYC Erica Adamsa.
"Bez ohľadu na to, aké boli vaše minulé zvyky alebo rodinné tradície, vždy máte možnosť rozhodnúť sa jesť zdravšie," uviedol Adams vo vyhlásení. "Môžete zakomponovať jedlá, ktoré sa viažu k vášmu dedičstvu, a zároveň znovu objaviť pohodlné jedlo tak, ako to bolo vždy zamýšľané: ako liečivé pre myseľ, telo a dušu."
Rozširovanie Veganuary
V posledných rokoch sa k Veganuary pripojili veľké značky, maloobchodníci a reštaurácie, ktoré ponúkajú propagačné akcie, darčeky a špeciálne položky menu a zároveň vytvárajú špecializované marketingové kampane pre rastlinné produkty. Minulý rok sa britská pobočka IKEA naplno zapojila do Veganuary tým, že propagovala svoje vegánske párky v rožku a mäsové guľky v snahe povzbudiť kupujúcich, aby sa stali vegánmi počas januára a následne aj neskôr.
Za posledné dva roky maloobchodný gigant Costco propagoval kampaň miliónom zákazníkov dvojstranou vo svojom časopise Costco Connection, v ktorej zdôrazňoval výhody dodržiavania rastlinnej stravy, vegánskych receptov, ktoré využívajú produkty dostupné v predajniach Costco, a tipy na prechod na vegánsku stravu.
Potravinárske značky tiež začali načasovať uvedenie rastlinných produktov na január, aby zúročili úspech kampane. Tento rok francúzska syrová značka Bel Group uvádza na trh vegánsku verziu svojich známych syrov Babybel zabalených v zelenom vosku, aby ich odlíšila od tradičného červeného balenia mliečnej verzie. Reťazce reštaurácií ako Domino's a Burger King oslavujú Veganuary uvedením vegánskeho menu vrátane vegánskej pepperoni pizze a vegánskych kuracích nugetiek.
zdroj: vegnews.com