Veganuary 2025 sa zameria na kognitívnu disonanciu verejnosti
Keď sa oficiálne otvára registrácia na Veganuary 2025, charita spustila revolučnú kampaň s cieľom povzbudiť ľudí, aby vyskúšali vegánstvo na mesiac január.
Vďaka používaniu reklám s rušivými obrázkami sa "DIVNÉ?" kampaň žiada divákov, aby zvážili praktiky niektorých z najčastejšie konzumovaných živočíšnych produktov. Napríklad zdôrazňuje, že:
- Klobásy sú ošípané plnené do vlastných čriev
- Kravy vyrábajú mlieko na kŕmenie svojich detí, rovnako ako ľudské matky
- Kurča často pochádza z vtákov chovaných tak, aby boli také veľké, že ledva stoja.
Takmer 30% účastníkov ostáva na vegánskej strave
Veganuary 2024 zaznamenalo účasť približne 25 miliónov ľudí z celého sveta a očakáva sa, že v roku 2025 sa zúčastní ešte viac. Kampaň spustila svoje prvé medzinárodné kapitoly pred piatimi rokmi v Latinskej Amerike, Nemecku a USA a naďalej sa rozširuje kampaňami v Malajzii. , Peru a Kanade. Celkovo má Veganuary teraz kampane v 20 krajinách a má účastníkov zo všetkých krajín sveta okrem Severnej Kórey.
V roku 2024 zaznamenalo Veganuary mimoriadne pozoruhodný rast v USA, ktoré malo najvyšší počet účastníkov zo všetkých krajín. Zapojili sa aj stovky podnikov a mesto Baltimore dokonca vyhlásilo január za oficiálny mesiac Veganuary.
Minulý rok prieskum uskutočnený šesť mesiacov po Veganuary zistil, že 80 % účastníkov znížilo spotrebu živočíšnych produktov o 50 % alebo viac, zatiaľ čo 28 % sa rozhodlo zostať úplne vegánskymi.
"Väčšina z nás vidí jedlo, na ktorom sme vyrastali, ako "normálne", ale keď sa zastavíme, aby sme sa zamysleli nad praktikami mnohých známych jedál, začnú vyzerať trochu divne," povedala Toni Vernelli, vedúca pre politiku a komunikáciu vo Veganuary. "Veganuary žiada všetkých, aby čelili prekvapivej realite toho, ako naše výbery potravín ovplyvňujú zvieratá a planétu, a zvážili, či vyskúšať vegánstvo v januári nemôže byť o niečo menej zvláštne."
zdroj: vegconomist.com