Veganuary 2025 potvrdzuje výsledky predchádzajúcich rokov: Tretina účastníkov ostáva natrvalo vegánmi

24.03.2025

Nový prieskum zistil, že viac ako 80 percent účastníkov Veganuary 2025 plánuje urobiť významné trvalé zmeny vo svojom jedálničku.

Veganuary, ktorú v Spojenom kráľovstve v roku 2014 založili Jane Land a Matthew Glover, je teraz globálnou organizáciou, ktorá vyzýva ľudí, aby v januári prešli do závodu. Na Veganuary sa zúčastnili účastníci z každej jednej krajiny sveta, okrem Severnej Kórey. Mnohí pokračujú v dramatickom obmedzení alebo vylúčení mäsa, mliečnych výrobkov a vajec zo svojho jedálnička natrvalo.

Tento rok sa Veganuary zúčastnili milióny ľudí. Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Veganuary, približne 81 percent účastníkov plánuje významné trvalé zmeny v stravovaní. Takmer jedna tretina (31 percent) plánuje zostať vegánmi, zatiaľ čo približne tri štvrtiny (72 percent) plánujú znížiť príjem živočíšnych produktov aspoň na polovicu. Deväťdesiatjeden percent uviedlo, že je "veľmi" alebo "mimoriadne" pravdepodobné, že v budúcnosti vyskúšajú rastlinnú stravu.

"Tieto neuveriteľné výsledky ukazujú, že Veganuary je oveľa viac ako mesačný prísľub, že účasť vedie k trvalej zmene stravy pre väčšinu účastníkov," uviedol Toni Vernelli z Veganuary vo vyhlásení. "Veganuary skutočne prináša pozitívnu zmenu pre zvieratá, ľudí a planétu." 

Ľudia tiež oznámili svoje dôvody, prečo zostať na vegánskej strave. Učenie sa o vegánstve bolo najpopulárnejšou odpoveďou u 26 percent, nasledovalo zlepšenie zdravia (19 percent) a zistenie, že je ľahšie, ako sa očakávalo (19 percent). Štyridsaťpäť percent účastníkov uviedlo, že zaznamenali zlepšenie svojho zdravia, zatiaľ čo 98 percent uviedlo, že by túto výzvu odporučili priateľovi. 

Zdravie a klíma už nie sú prvoradé

Na otázku o ich motivácii prijať rastlinnú výzvu takmer polovica (47 percent) uviedla, že zvieratá sú ich prioritou číslo jedna. Osobné zdravie bolo druhou najčastejšou odpoveďou (20 percent), nasledované životným prostredím (14 percent). Ďalšie dôvody zahŕňali túžbu po zmene alebo výzve (sedem percent), globálne zdravie (šesť percent) a pre priateľa alebo milovaného človeka (štyri percentá). 

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky