Veganuary 2022 zachránilo 2,16 milióna zvierat

V januári zasiahla doteraz najväčšia kampaň Veganuary svet ako búrka, keď sa viac ako 629 000 ľudí zaviazalo stať sa vegánom na tento mesiac.
Výsledkom bolo, že podľa tímu Veganuary bolo za 31 dní ušetrených viac ako 2,16 milióna zvierat.
Účastníci sa stretli zo všetkých kútov sveta, pričom sa zúčastnili ľudia z 228 krajín a území. Zastúpená bola každá krajina sveta, okrem Tadžikistanu a Severnej Kórey, kde je internet buď zakázaný, alebo extrémne obmedzený.
Tento trend motivoval aj veľké korporácie, aby sa tiež zapojili. Nielenže spoločnosti počas januára spoločne uviedli na trh najmenej 1 561 nových vegánskych produktov a možností ponuky (podľa údajov zhromaždených Veganuary ), ale nespočetné množstvo firiem povzbudzovalo svojich zamestnancov, aby jedli aj rastlinnú stravu.
Vegánsky svet
Vo vyhlásení zaslanom pre Plant Based News generálna riaditeľka Veganuary Ria Rehbergová pripustila, že je pred nami ešte dlhá cesta. Ale popularita kampane ako snehová guľa je dôkazom toho, že ľudstvo je "o krok bližšie" k ukončeniu utrpenia zvierat.
"Vo Veganuary zdieľame jeden spoločný sen: Chceme žiť vo vegánskom svete. Svet bez zvieracích fariem a bitúnkov. Svet, kde produkcia potravín nedecimuje lesy, neznečisťuje rieky a oceány, nezhoršuje klimatické zmeny a nevedie k vyhynutiu populácie divokých zvierat," vysvetlila Rehberg.
"Svet, kde si každý môže vychutnať nekonečnú škálu chutných a výživných jedál a zároveň chrániť planétu a zvieratá." "A hoci to bude vyžadovať úsilie nespočetných ľudí, organizácií a iniciatív, aby sa tento sen jedného dňa, každý január, stal skutočnosťou, cítim, že sme sa k tejto vízii dostali o krok bližšie," pokračovala.
"Vegánstvo už nestojí v kúte; stalo sa populárnou voľbou, ktorú mnohé z najväčších svetových potravinárskych podnikov prijímajú ako veľkú novú vec."
Hoci kampaň Veganuary trvá obmedzený čas, výskum zistil, že tisíce účastníkov zostávajú vegánmi, aj po tom, čo uplynie mesiac. Následný prieskum medzi prísľubmi Veganuary 2021 ukázal, že približne tretina účastníkov, ktorí neboli vegáni, keď sa zaregistrovali, udržiavala plne rastlinnú stravu šesť mesiacov po výzve.
Okrem toho 82 percent nevegánskych jedincov dramaticky znížilo spotrebu živočíšnych produktov, keď sa kampaň skončila.
zdroj: plantbasednews.org