Vegánska reklama v celoštátnej televízii?

Vegánska organizácia Viva! zbiera finančné prostriedky, aby mohla byť odvysielaná vegánska reklama v britskej verejnoprávnej televízii. Predpokladaný zásah reklamy je okolo 16 miliónov ľudí.
Nová televízna reklama sleduje bežný život páru, ktorí jedia mäso a rozhodujú sa, ktoré jedlo si objednajú. Vyberajú to spolu so svojím milovaným psom a rozhodnú sa objednať bravčové mäso cez aplikáciu "Just meat".
Dvojica netrpezlivo čaká na donášku chutného jedla, ale po otvorení dverí ostávajú v šoku. Pred dverami je malé prasiatko a vodič dodávky im podáva mäsiarsky nôž s oznamom: "Just meat, vždy čerstvé až k vašim dverám". Zmätení manželia nevedia čo majú robiť. Zabijú to milé prasiatko?
Aby mohla byť reklama odvysielaná, je potrebné vyzbierať 40 000 libier, avšak vďaka štedrým darcom a grantom by sa táto suma mala vyšplhať až na 160 000 libier. V súčasnej dobe je vyzbieraných skoro 12 000. Reklama sa snaží prepojiť verejnosť s realitou a vytvoriť spojenie medzi zvieratami ktoré sú určené ako domáce a zvieratami ktoré sú určené na jedálenský stôl.
Zakladateľka a riaditeľka vegánskej organizácie Viva! Juliet Gellatley povedala:
"Väčšina ľudí v Spojenom kráľovstve opovrhuje krutosťou voči zvieratám, no jednoducho si nespájajú týranie zvierat s tým, čo majú na tanieri. Ak dokážeme povzbudiť ľudí, aby premýšľali o tom, čo konzumujú, v čase, keď sú chutné vegánske alternatívy široko dostupné, môžeme zohrať úlohu v celoštátnom meradle, pri zmene myslenia a záchrane zvierat."
zdroj: viva.org.uk