Vegánska reklama ktorá sa premietala v kinách je už zakázaná

16.07.2025

Vziať a zabiť dieťa inej matke kvôli mlieku je v karnizme v poriadku. Ale keď sa ukáže, že by sa to mohlo stať vám, tak už je to samozrejme problém.

Reklama vegánskej charitatívnej organizácie Viva! bola zakázaná z obáv, že by mohla rozrušiť rodičov, ktorí stratili dieťa. Úrad pre reklamné štandardy (ASA) zakázal kontroverznú reklamu vegánskej charitatívnej organizácie Viva!, pretože ju "pravdepodobne považujú za necitlivú", najmä "tí, ktorí zažili stratu alebo traumu súvisiacu s rodičovstvom".

Reklama charity s názvom Scary Dairy (Strašidelné mliečne výrobky) zobrazovala scény odoberania mláďaťa od matky, čím prirovnávala tento úzkostlivý proces k procesu oddeľovania dojníc od vlastných matiek.

V 50-sekundovom spote sa žena s láskou pozerá na svoje novonarodené dieťa, než ho uloží do postieľky. Keď odchádza z izby, otočí sa späť, ale dieťa je preč. Keď rozsvieti svetlo, s hrôzou uvidí nad posteľou stáť strašidelného muža v čiernom obleku. Usmieva sa a odhaľuje čierne zuby.

"Nemôžeš si nechať svoje dieťa," hovorí vystrašenej matke. "Pretože chceme tvoje mlieko."

Zasiahol mliečny priemysel, ktorý zabíja deti

Regulačný orgán dostal 25 sťažností týkajúcich sa reklamy, vrátane jednej od Rady pre mliečne výrobky Severného Írska, ktorá spochybňovala, či bola reklama nezodpovedná alebo znepokojujúca, najmä pre tých, ktorí stratili dieťa.

Hovorca ASA podrobne vysvetlil dôvody zákazu reklamy a uviedol: "Uznali sme, že reklama bola surrealistická, štylizovaná a neobsahovala grafické prvky. Chápali sme, že tento prístup mal divákov povzbudiť k tomu, aby si vytvorili priamu emocionálnu paralelu medzi odlúčením teliat od matiek a imaginárnou stratou ľudského mláďaťa."

V rozhodnutí sa ďalej uvádza: "Uvažovali sme však o tom, že hoci diváci pochopia, že cieľom reklamy je zvýšiť povedomie o blahu zvierat, povaha tohto porovnania bude pravdepodobne mnohými, a najmä tými, ktorí zažili stratu alebo traumu súvisiacu s rodičovstvom, vnímaná ako necitlivá."

Ľudia nevedia, že sa musia kradnúť deti

V reakcii na ASA spoločnosť Viva! uviedla: "Reklama bola založená na faktických informáciách a jej cieľom bolo informovať a povzbudzovať k etickým rozhodnutiam , nie šokovať."

S odvolaním sa na prieskum, ktorý zistil, že 59 % respondentov nevedelo, že kravy musia porodiť, aby mohli produkovať mlieko, charitatívna organizácia dodala, že na symbolické porovnanie oddelenia ľudí a zvierat použila "metaforické a filmové techniky namiesto grafických znázornení".

ASA rozhodla, že reklama sa už nesmie objaviť v danej forme a že Viva! musí zabezpečiť, aby budúce reklamy boli pripravené zodpovedne a neobsahovali obsah, ktorý by pravdepodobne spôsobil divákom vážne alebo rozsiahle urážky alebo neodôvodnené rozrušenie.

Zakladateľka a riaditeľka organizácie Viva!, Juliet Gellatley, povedala: "Dôrazne odmietame rozhodnutie ASA. Charita chápe, že ide o veľmi citlivú tému, a preto sa vynaložilo úsilie na to, aby bola scéna zjavne symbolická; skôr fantázia ako doslovná."

"Cieľom bolo upozorniť na utrpenie zvierat spôsobom, ktorý ich citovo prepojí, nie trivializovať ľudský smútok."

"Toto rozhodnutie je v podstate cenzúrou. Je založené výlučne na subjektívnom názore, nie na faktoch ani dôkazoch. Medzitým reklamy z mäsového a mliečneho priemyslu naďalej prezentujú ohromujúco nepravdivé zobrazenia idylických fariem – a ASA nerobí nič."

zdroj: marketing-beat.co.uk           independent.co.uk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky