Vegánska reklama bola zakázaná po sťažnostiach, že rozrušila ľudí

09.06.2022

Úrad pre štandardy reklamy zakázal televíznu reklamu Vegan Friendly v Spojenom kráľovstve po tom, čo dostal 63 sťažností na zobrazovanie grafických snímok utrápených zvierat a "hanobenia ľudí, ktorí jedia mäso"

Agentúra Advertising Standard Agency (ASA) zakázala vegánsku televíznu reklamu, ktorá zobrazuje "znepokojujúce" snímky chovaných zvierat. Reklama Vegan Friendly UK, ktorá sa prvýkrát odvysielala v marci, mala za cieľ upozorniť na pokrytectvo postojov niektorých jedákov mäsa k dobrým životným podmienkam zvierat.

V reklame sú traja priatelia pri jedle, ako sú hovädzie hamburgery a ryby a hranolky, pričom diskutujú o problémoch v oblasti dobrých životných podmienok zvierat, ako sú plastové slamky a býčie zápasy. Reklama obsahuje klipy vystrašených rýb na dopravnom páse, ktoré lapajú po vzduchu pred vypitvaním, a prasacej matky, ktorá utešuje svoje prasiatko pred zabitím.

Medzi obžerskými sústami sa reklama prerezáva na detailné zábery vydesených zvierat a naše uši sú konfrontované so zvukmi kričiacich tvorov. Okrem toho reklama končí sloganom "Make the Connection". Od odvysielania vegánskej reklamy dostala ASA 63 sťažností od verejnosti.

Problémy, na ktoré upozornila verejnosť, zahŕňali používanie grafických zobrazení utrápených zvierat, "ktoré spôsobili divákom zbytočné utrpenie". Niektorí sťažovatelia okrem toho namietali, či reklama nebola urážlivá, pretože hanobila ľudí, ktorí jedia mäso, zatiaľ čo iní sa pýtali, či bola reklama naplánovaná správne.

Reklama zábermi z reality mohla spôsobiť úzkosť ľudí

Britská reklamná organizácia Clearcast obhajovala vegánsku televíznu reklamu a tvrdila, že nezistila, že by obrázky v reklame boli príliš názorné a zopakovala, že klipy v reklame sa nelíšia od toho, čo by bolo vidieť v programe o varení alebo farmárstve. .

Spoločnosť Clearcast navyše potvrdila, že si nemyslí, že reklama hanobila jedákov mäsa, ale vyzvala divákov, aby spájali konzumované produkty so samotnými zvieratami. ASA dospela k záveru, že: "Aj keď niektoré obrázky neboli vo svojej podstate grafické alebo násilné, usúdili sme, že niektoré zo zobrazených klipov pravdepodobne spôsobia úzkosť.

"Všimli sme si, že rýchly sled klipov zobrazených v celej reklame a porovnanie medzi jedením dospelých a snímkami zvierat by zvýšilo trápenie divákov." Hoci reklamná rada rozhodla, že reklama porušuje pravidlá BCAP, nevyhovela sťažnosti, že reklama hanobila mäsožravcov.

Okrem toho sa reklama už nebude zobrazovať v televízii a Vegan Friendly UK bolo povedané, aby sa "vyhýbali používaniu obrázkov, ktoré by mohli spôsobiť trápenie mladšiemu aj dospelému publiku."

zdroj: veganfoodandliving.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky