"Vegánska bublina praskla" Odborníci predpovedajú zánik vegánskych značiek

24.05.2023

Odborníci predpovedajú zánik trendových vegánskych značiek po prepade dopytu po potravinách a nápojoch bez zvierat.

Najnovšou obeťou na sploštenom vegánskom trhu je švédska spoločnosť na výrobu ovseného mlieka Oatly, ktorá bola nútená stiahnuť svoju zmrzlinu bez mlieka v Spojenom kráľovstve, uviedol The Observer. Yorkshirská spoločnosť vyrábajúca klobásy Heck zredukovala svoj sortiment vhodný pre vegánov z desiatich produktov len na dva. 

Generálny riaditeľ Andrew Keeble povedal: "Verejnosť na to ešte akosi nebola celkom pripravená. Nechceli všetku tú zeleninu v klobáse." Predaj bezmäsitých výrobkov v supermarketoch klesol za rok do septembra o 37,3 milióna libier, zistili analytici spoločnosti NielsenIQ. 

Medzi ďalšie značky v trendovom sektore, ktoré teraz musia ustúpiť, patrí Innocent, výrobca smoothie, ktorý začiatkom tohto roka ukončil svoj sortiment bez mliečnych výrobkov. Podľa NielsenIQ sa zdá, že zákazníci začali obmedzovať produkty nahrádzajúce mäso, keď inflácia rástla.

Clive Black, analytik spoločnosti Shore Capital poskytujúcej finančné služby, pre The Observer povedal: "Skutočný trh nie je nikde taký veľký, ako niektorí ľudia dúfali a niektorí ľudia sa rozbehli. Svitá realita. "S určitou nedôverou sme sa pozerali na počet spoločností, ktoré boli vtiahnuté do tohto priestoru, a na množstvo regálového priestoru, ktorý im bol poskytnutý v supermarketoch.

"Niektorí víťazi budú, ale čísla budú relatívne malé, pretože sme prešli bublinou."

zdroj: dailymail.co.uk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky