Univerzitná jedáleň zaznamenala trvalý pokles spotreby mäsa po mesiaci bez mäsa
V máji vyhlásila Studierendenwerk (študentská kancelária) na nemeckej univerzite v Bonne vo svojej jedálni Hofgarten mesiac bez mäsa. Až osem týždňov po skončení experimentu vedci zaznamenali prekvapivý výsledok – predaj hlavných zložiek jedla obsahujúcich mäso zostal o 7 – 12 % nižší ako pred mesiacom bez mäsa. Pokles by bol zrejme vyšší, ale ponuka jedál bez mäsa je malá.
Podľa pracovného dokumentu , ktorý výskumníci zverejnili, mnohí študenti a zamestnanci boli príjemne prekvapení jedlami bez mäsa a objavili nové možnosti, ktoré im chutili. V dôsledku toho sa rozhodli objednať si tieto jedlá znova v nasledujúcich týždňoch, čo naznačuje, že aj krátkodobý zásah môže viesť k významnej zmene správania.
Záujem o jedlá bez mäsa je vysoký
Približne polovica opýtaných po experimente uviedla, že by boli radi, keby mali jeden mesiac bez mäsa za rok, zatiaľ čo 75 % bolo za bezmäsitý deň každý týždeň. 80 % uviedlo, že chcú v jedálňach vidieť viac vegánskych a vegetariánskych jedál.
Vedci dospeli k záveru, že výsledky by mohli pomôcť tým, ktorí rozhodujú o zmene jedálneho lístka, aby podporili zníženú spotrebu mäsa.
"Mesiac vegánskych/vegetariánskych kampaní povzbudil každého, aby jednoducho raz vyskúšal rastlinnú stravu," hovorí Jürgen Huber, výkonný riaditeľ Studierendenwerk Bonn. " A je jasné, že to fungovalo. Výsledky nás tešia a ženú nás, aby sme pokračovali. Naše univerzitné gastronomické aktivity prechádzajú transformáciou smerom k väčšej udržateľnosti.
Chceme na ľudí zapôsobiť vyváženou a pestrou ponukou, ktorá im dáva dobrú kvalitu za férové ceny. Musíme priviesť našich zákazníkov – študentov a zamestnancov univerzity – so sebou na každý krok na našej ceste k poskytovaniu udržateľnej jedálne vhodnej pre budúcnosť. Zjednodušene povedané, menej CO2 znamená menej mäsa."
zdroj: vegconomist.com