Talianska mäsová spoločnosť oznámila, že končí s mäsom a prechádza na rastlinnú výrobu
Taliansky obchodník s hovädzím mäsom Gruppo Tonazzo , rodinný podnik už päť generácií, oznámil, že koncom tohto roka ukončí svoj obchod s mäsom.
Spoločnosť uviedla, že sa zameria výlučne na rastlinné bielkoviny a rozšíri svoju rastlinnú značku Kioene , ktorá bola predstavená takmer pred 40 rokmi a dnes patrí medzi lídrov na trhu a ponúka viac ako 100 produktov.
Ako informovali miestne médiá , mäsové zariadenia spoločnosti vo Villanova di Camposampiero sa budú špecializovať na výrobu vysokokvalitných potravín na báze zeleniny a strukovín. Zamestnanci v mäsovej divízii môžu prejsť na roly v rámci podniku založeného na závode, čím sa zabezpečí kontinuita práce.
Obchodníci so smrťou už nechcú zabíjať
Podľa vedenia Tonazza strategické rozhodnutie odráža dlhodobú víziu riešiť vplyv mäsa na životné prostredie a podporovať zdravé stravovanie pre budúce generácie.
Stefano Tonazzo, generálny riaditeľ skupiny, povedal: "Začíname tretiu revolúciu v histórii našej spoločnosti a dúfame, že aj v tomto sektore. Teraz zatvárame všetky prevádzky súvisiace s mäsom, aby sme sa úplne zamerali na rastlinné bielkoviny a našu značku Kioene, ktorá je už lídrom v Taliansku."
Rastliny pre budúce generácie
Rodinný podnik Tonazzo bol založený v roku 1888 vo Villanova di Camposampiero (Padua) a špecializoval sa na hovädzie kusy mäsa. Uznávajúc a reagujúce na nové trendy v potravinách na rastlinnej báze predstavili v roku 1988 značku Kioene.
V priebehu rokov sa skupina čoraz viac zameriavala na Kioene, pričom značka predstavuje najmenej 60 % konsolidovaného obchodného obratu, ktorý v roku 2023 dosiahol približne 52 miliónov eur, pričom ročné miery rastu sú konzistentne dvojciferné, ako uvádza Distribuzione Moderna .
"Ako prví ľudia na tomto trhu cítime hlbokú zodpovednosť voči budúcim generáciám"
Portfólio Kioene zahŕňa širokú škálu mrazených a čerstvých vegetariánskych (obsahujúcich vajcia) a vegánskych možností, predovšetkým rastlinných, obsahujúcich brokolicu, mrkvu, artičoky , huby alebo strukoviny ako hlavné ingrediencie. Značka tiež ponúka kuracie rezne a rad hamburgerov. Produkty Kioene údajne konzumuje 2,3 milióna domácností v Taliansku. Značka je populárna aj po celom svete. V roku 2023 milióny používateľov zvolili cícerový burger Kioene za 6. najlepší rastlinný burger na svete .
Taliani chcú najmenej mäsa z celej Európy
Rozhodnutie Tonazza presunúť zameranie na Kioene je v súlade so spotrebiteľskými trendmi v Taliansku . Celoeurópsky prieskum z roku 2023 odhalil, že 59 % talianskych spotrebiteľov sa aktívne snaží znížiť spotrebu mäsa, čo je najväčší podiel v Európe. Hlavnými dôvodmi zníženia spotreby mäsa boli obavy o zdravie (54 %), užívanie antibiotík (17 %) a environmentálne faktory (16 %).
Spomedzi účastníkov, ktorí sú ochotní znížiť príjem mäsa, 57 % ho chce nahradiť strukovinami a 43 % uprednostňuje bielkoviny na báze strukovín, zatiaľ čo iba 39 % uviedlo, že uprednostňujú mäso rastlinného pôvodu. Okrem toho sa v prieskume strukoviny objavili ako obľúbené rastlinné potraviny , pričom 66 % Európanov tvrdilo, že strukoviny konzumujú aspoň príležitostne, a 53 % je ochotných ich konzumovať častejšie.
Albino Tonazzo, generálny riaditeľ spoločnosti Kioene, povedal: "Ako prví ľudia na tomto trhu cítime hlbokú zodpovednosť voči budúcim generáciám. Chceme prispieť k ochrane životného prostredia a podporiť kolektívne povedomie. Sme presvedčení, že trh a spotrebitelia budú opäť nasledovať náš príklad."
zdroj: vegconomist.com