Štúdia: 63 % španielskych spotrebiteľov by vyskúšalo kultivované mäso

27.03.2023

63 % španielskych spotrebiteľov opýtaných v nedávnej štúdii uviedlo, že by vyskúšali pestované mäso, a 46 % uviedlo, že by si ho kúpilo.

Zistilo sa, že tri hlavné dôvody ochoty konzumovať kultivované mäso sú dobré životné podmienky zvierat (63 %), obavy o životné prostredie (50 %) a zvedavosť (48 %). Tieto čísla odhalila správa, ktorú vypracoval španielsky technologický inštitút Ainia, financovaný regionálnym ministerstvom inovácií vo Valencii v rámci projektu Smartmeat.

Generácia Z ako cieľová skupina 

 "Profil potenciálneho konzumenta pestovaného mäsa má zdravé stravovacie návyky a patrí prevažne do generácie Z," povedala Ainia. Hlavnými prekážkami pre tých, ktorí zvažujú nákup pestovaného mäsa, sú cena (52 %), nedostatok vedomostí (45 %) a nedôvera (44 %), dodáva.

95 % spotrebiteľov odpovedalo, že vo svojej bežnej strave jedia živočíšne produkty, aby pokryli svoju potrebu bielkovín; 23 % konzumuje rastlinné bielkoviny a 33 % konzumuje potraviny obohatené o bielkoviny, uvádza Ainia. Ale 34 % opýtaných (jeden z troch) tvrdí, že za posledné dva roky zredukovali živočíšne bielkoviny, čo je trend, ktorý viedli mileniáli a reduktariáni. 

Okrem toho 47 % opýtaných tvrdí, že zvýšili spotrebu potravín obohatených o bielkoviny; 53 % sa domnieva, že v najbližších rokoch zvýši spotrebu rastlinných bielkovín. Napriek tomu 33 % verí, že ponuka rastlinných produktov je malá v porovnaní s 39 %, ktorí považujú alternatívnu ponuku za dostatočnú. 

Potravinárske spoločnosti čelia výzve 

Ainia však hovorí, že zníženie spotreby mäsa bude výzvou. OSN odhaduje, že 8,5 miliardy ľudí bude obývať svet v roku 2030. Okrem výrazného dopytu po potravinách, ktoré by túto populáciu uživili, odhady Organizácie Spojených národov pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO) poukazujú na nárast spotreby mäsa o takmer 73 % do roku 2050. 

Podľa Ainia medzi ciele Európskeho zeleného paktu a Agendy 2030 patrí využívanie efektívnejších postupov a alternatívnych proteínov, ktoré zaručujú spravodlivé, výživné a ekologické potravinové systémy. Potravinárske spoločnosti čelia výzve reagovať na rastúci dopyt po živočíšnych bielkovinách inovatívnymi alternatívami založenými okrem iného na zelenine, hmyze, mikrobiálnych bielkovinách, strukovinách alebo kultivovanom mäse, hovorí Ainia. 

Sonia Tirado, generálna riaditeľka pre inovácie regionálneho ministerstva inovácií vo Valencii, uviedla: "Výsledky tejto štúdie budú užitočné pre spoločnosti pri identifikácii príležitostí a prekážok na trhu s výrobkami vyrobenými z pestovaného mäsa a ako môžu ovplyvniť aspekty. ako je zdravie, spotreba prírodných zdrojov alebo dobré životné podmienky zvierat pri rozhodovaní o kúpe." 

zdroj: vegconomist.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky