Starbugs má problém kvôli vysokému dopytu po rastlinnom mlieku

Ovsené ovsené mlieko je v ponuke Starbucks iba mesiac a ponuka už klesá kvôli neočakávanému dopytu.
Dopyt po ovsenom mlieku Oatly vzrastá v spoločnosti Starbucks a niektorí zákazníci môžu mať momentálne problém s nájdením rastlinného mlieka v kávovom reťazci. "Kvôli vysokému dopytu môžu mať niektorí zákazníci vo svojich obchodoch dočasný nedostatok ovseného mlieka," uviedol hovorca spoločnosti Starbucks pre CNN Business . Starbucks očakáva, že sa ovsené mlieko Oatly čoskoro vráti do obchodov, ale hovorca neurčil časovú os.
Reťazec pôvodne testoval Oatly na 1300 stredozápadných pobočkách v januári 2020 a v marci rozšíril ponuku ovseného mlieka do svojej ponuky na celoštátnej úrovni. Reťazec zaradil mlieko Oatly - svoju štvrtú voľbu na báze rastlinného mlieka vedľa mandlí, kokosu a sóje - v esenciálnom espresse Iced Brown Sugar Shaken Oatmilk Espresso, ktoré kombinuje hnedý cukor a škoricu a potom je doplnené ovseným mliekom. Zatiaľ čo Starbucks nespája nedostatok Oatly s konkrétnou položkou ponuky, hovorca potvrdil, že rastlinný nápoj si už získal veľkú základňu fanúšikov.
Zvýšený dopyt v Starbucks je jedným z faktorov prispievajúcich k nedostatku Oatly. Švédska spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje americký výrobný závod v New Jersey a minulý rok v lete sa zamerala na otvorenie druhého závodu v Utahu, aby uspokojila rastúci dopyt. Jej stavebné plány sa však pandémia oneskorili a zariadenie je teraz funkčné.
Starbucks vsádza na rastlinné zdroje na boj proti zmene podnebia
Spoločnosť Starbucks aktívne pridáva do svojho jedálnička možnosti týkajúce sa rastlín v rámci ponuky udržateľnosti po tom, čo audit z roku 2020 zistil, že 21 percent jej globálnej uhlíkovej stopy pochádza z mliekarenstva. Okrem pridávania rastlinného mlieka, ako je Oatly, spoločnosť Starbucks začala skúmať aj ekologickejšie stravovacie možnosti. Vlani v júni spoločnosť Starbucks pridala do svojho celonárodného jedálneho lístka sendvič Impossible Breakfast Sandwich (ktorý sa nedá objednať vegánsky), spolu so studenou penou z vegánskeho mandľového mlieka.
Vlani na jeseň začala spoločnosť Starbucks testovať sendvič s rastlinným mäsom na jednom mieste v Issaquah vo Washingtone. Tento sendvič je vegánsky a je vyrobený z fazule mungo, rastlinného párku s klobásou, syra bez mliečnych výrobkov a podáva sa na anglickom muffine. Okrem sendviča reťazec testoval na tomto mieste ďalšie vegánske možnosti, vrátane cícerových kúskov, ktoré Starbucks začlenil do proteínového boxu The Chickpea Bites & Avocado Protein Box , čo je plne vegánska alternatíva jedla, ktorú v marci uviedla na trh na celom svete. Od januára 2021 sa testovacie miesto sendviča s rastlinným pohonom rozšírilo do oblasti Dallasu Starbucks a národné uvedenie vegánskeho sendviča ešte nebolo oznámené.
"Rozšírenie rastlinnej ponuky spoločnosti Starbucks je jedným zo spôsobov, ako sledujeme náš cieľ znížiť našu uhlíkovú stopu o 50 percent," uviedol v marci hovorca spoločnosti VegNews. "Naším cieľom je poskytnúť zákazníkom rôzne možnosti v rámci ich skúseností so spoločnosťou Starbucks a tešíme sa na spätnú väzbu od našich partnerov, zamestnancov a zákazníkov."
zdroj: vegnews.com