Nová správa hovorí, že alternatívy mäsa v Japonsku vstúpili do mainstreamu

06.12.2022

Keďže vegánstvo naberá na sile po celom svete, Japonsko sa stáva ďalšou krajinou, ktorá zažíva boom rastlinného stravovania.

Vegánstvo je v Japonsku na vzostupe, keďže alternatívne potraviny sú čoraz dostupnejšie, uvádza sa v článku publikovanom v Japan Times. V článku sa uvádza, že čoraz väčší počet reštaurácií ponúka alternatívy k mnohým tradičným jedlám bez zvierat.

Existuje niekoľko dôvodov pre rastúcu dostupnosť vegánskych možností v Japonsku vrátane výberu Tokia ako hostiteľa letných olympijských hier v roku 2020. S vyhlásením o výbere v roku 2013 sa vegánske jedlá začali objavovať v "očakávaní návštevníkov zo zahraničia s rôznymi stravovacími praktikami", uvádza sa v článku.

Teraz, podľa Japonskej vegánskej spoločnosti, "neexistuje jedlo, ktoré by sa nedalo reprodukovať". Modelka a herečka Mayumi Muroya, ktorá vedie spoločnosť, hovorí, že obrovský počet reštaurácií v krajine ponúka rastlinné menu, pričom uviedla, že navštívila asi 3 500 takýchto reštaurácií.

Pre outlet povedala: "Vegánske jedlá sú dobré pre vaše zdravie a životné prostredie . Odporúčam ľuďom, aby sa zabavili a vyskúšali ich."

Vegánske alternatívy v Japonsku

Článok prichádza v čase, keď správy z prieskumu trhu predpovedajú výrazný rast trhu s alternatívnym mäsom v krajine. Podľa GlobalData sa náhrady mäsa stanú "v Japonsku hlavným prúdom", pričom sa predpokladá, že predaj vzrastie o päť percent zloženého ročného tempa rastu medzi rokmi 2021 a 2026.

V správe sa uvádza, že vysoká spotreba morských plodov v krajine bola predtým prekážkou rastu sektora alternatívy mäsa. Poznamenáva však, že "nástup COVID-19 obrátil trend, pričom viac mládeže urobilo vegánske mäso súčasťou svojej zdravej stravy".

Vegánske mäso

Bobby Verghese, spotrebiteľský analytik v GlobalData, povedal: "Dostupnosť vegánskeho mäsa v maloobchodných predajniach počas pandémie COVID-19 urýchlila informovanosť spotrebiteľov a prvé nákupy.

"Dlhá trvanlivosť náhradiek mäsa prilákala japonských nakupujúcich, ktorí zásobili svoje špajze, aby sa vyhli častým výletom do obchodov s potravinami. "Trh nabral na sile, keď do boja vstúpilo viac značiek a predstavili rôzne typy produktov, prispôsobené japonským jazýčkom.

"Keďže sa zmiernili predpisy týkajúce sa ochorenia COVID-19 a v roku 2021 sa opäť otvorili prevádzky podávania jedál, poprední operátori využili vegánsky trend a uviedli na trh mäsové jedlá bez zvierat, čím spopularizovali náhradky mäsa."

zdroj: veganfoodandliving.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky