Spoločnosť Nestlé ukončuje predaj niektorých vegánskych výrobkov v Británii
Wunda, Garden Gourmet a Mezeast si už v Británii za krátky čas nekúpite.
Nestlé oznámilo, že už nebude predávať svoje rastlinné značky Wunda , Garden Gourmet a Mezeast vo Veľkej Británii z dôvodu slabého predaja a súčasných trhových podmienok, uvádza The Grocer .
Britské supermarkety začnú postupne vyraďovať produkty v priebehu druhého štvrťroka tohto roka. Produkty Garden Gourmet sa budú naďalej predávať pre stravovacie služby prostredníctvom Nestlé Professional.
Konkurenčné podmienky na trhu a rastúce výrobné náklady, umocnené konfliktom na Ukrajine, sú hlavnými faktormi sťahovania produktov z britského a írskeho trhu, povedal pre The Grocer Honza Dušanek, MD Nestlé UK & Ireland Food.
Nestlé neopúšťa kategóriu rastlinných produktov a plánuje investovať a využiť značky ako Mindful Chef a Simply Cook, ktoré ponúkajú rozsiahle vegánske a rastlinné možnosti, dodal Dušanek.
Wunda & Garden Gourmet vo Veľkej Británii
V júni 2022 spustil potravinársky gigant vo Veľkej Británii a Írsku Wundu založenú na hrášku , ktorá sa mala postaviť proti hlavným hráčom v rýchlo rastúcom sektore mlieka. Wunda sa pri uvedení limitovanej edície rýchlo vypredala.
"Chceme, aby Wunda narušila trh, aby vynikla a ponúkla niečo iné ako to, čo je už na pultoch," povedala Nestlé.
Minulý október Nestlé oznámilo nový vzhľad značky Wunda, "umiestnením svojej hrdinskej zložky, žltého hrachu, na prednú a strednú časť balenia. Mlieko však zaznamenalo oveľa nižší predaj ako konkurenti Alpro a Oatly, uvádza The Grocer.
Po vstupe na britský trh v roku 2018 bol Nestlé's Garden Gourmet vyradený zo zoznamu z dôvodu slabého predaja v roku 2019. O dva a pol roka neskôr sa vrátil, aby konkuroval na scéne maloobchodu s alt mäsom v Spojenom kráľovstve s radom Garden Gourmet Sensational . Ale po roku na trhu je predaj naďalej oveľa nižší ako u konkurentov, ako je Quorn.
Garden Gourmet sa ukázal byť obľúbenejším v oblasti gastronómie, pričom Subway UK používa vegánske mäsové guľky značky vo svojej marinare bez mäsa (Subway US podáva mäsové guľky Beyond Meat). Sensational Burger a Cumberland Sausage sú na jedálnom lístku okrem iného v 800 hoteloch Premier Inn a ich 400 pridružených reštauráciách Whitbread.
Mezeast inšpirovaný Stredným východom
Sortiment Mezeast inšpirovaný Stredným východom zahŕňa vrecúška so zmesou ochucovadiel, omáčky, nátierky, falafel a súpravy, ktoré ponúkajú pohodlný a jednoduchý spôsob varenia aromatických blízkovýchodných jedál.
"Vieme, že túto kultúru jedla miluje toľko ľudí a chceme ju sprístupniť rodinám kdekoľvek. Mezeast ponúka možnosť variť chutné, autentické a jednoduché jedlá, ktoré zblížia rodinu a priateľov," povedal Dušanek pri uvedení značky v roku 2021.
Mezeast sa však od svojho uvedenia na trh v Tescu a Morrisons v roku 2021 snaží presadiť aj na britskom trhu. Predaj produktov bude teraz ukončený.
zdroj: vegconomist.com