Špeciálny príplatok v Starbucks USA za rastlinné mlieko sa má zrušiť

16.05.2022

Kritici takzvaného "vegánskeho doplatku" tvrdia, že dodatočné náklady majú zdravotné, environmentálne a etické dôsledky.

Zvukové súbory odoslané do Plant Based News ( PBN ) naznačujú, že zástupcovia zákazníckeho servisu Starbucks v USA boli informovaní o zmene v politike rastlinného mlieka, ktorá mala nadobudnúť účinnosť už 4. mája.

Zamestnanci uviedli, že Starbucks začne účtovať rovnaké poplatky za nápoje vyrobené z rastlinných mliek. Zástupcovia požadovali rôzne časové harmonogramy vrátane "do dvoch týždňov" a "približného dátumu 4. mája".

Nahrávky hovorov boli do PBN odovzdané anonymne. Na ochranu identity zamestnancov PBN nezverejňuje zvukové súbory. Volajúcim bolo povedané, aby sledovali oznámenie o zmene na sociálnych médiách Starbucks.

V čase písania tohto článku však takáto zmena nebola zverejnená. Nahrávky iných zástupcov potvrdili, že sa o zmene diskutuje alebo je "na stole", aspoň čiastočne kvôli množstvu sťažností na dodatočný poplatok za rastlinné mlieka.

"Boli za to dosť tlačení," povedala jedna zástupkyňa volajúcemu s tým, že si bola vedomá, že spoločnosť plánuje zrušiť prirážku za nemliečne výrobky, ale o oficiálnom dátume nevidela "na papieri nič". 

Tlak na spoločnosť

Spoločnosť Starbucks je pod čoraz väčším tlakom, aby znížila dodatočné náklady, pričom herec James Cromwell a bývalý Beatle Sir Paul McCartney najnovšie vyzývajú na zmenu.

V decembri nezisková organizácia Switch4Good zameraná na boj proti mliečnym výrobkom a korporátni podvodníci The Yes Men vymysleli prepracovaný žart, v ktorom tvrdili, že Starbucks upustil od príplatku za nemliečne výrobky na základe prevalencie intolerancie laktózy u ľudí inej farby pleti. Medzi pútavými titulkami bola aj realisticky vyzerajúca, no falošná webová stránka a video.

O niekoľko týždňov neskôr Starbucks upustil od poplatkov za závod v Spojenom kráľovstve, po ktorom nasledovalo Francúzsko, Čile a Holandsko. Nie je jasné, či kaskadérsky kúsok Switch4Good zohral úlohu pri rozhodovaní, ale charita pokračuje v presadzovaní toho, aby ho nasledovali americké lokality.

Switch4Good zverejnil otvorený list v Seattle Times , ktorý podpísali takmer dve desiatky organizácií. Uskutočnila tiež hyper-cielenú digitálnu mediálnu kampaň zameranú na manažérov Starbucks a zapojila členov predstavenstva spoločnosti e-mailom.

Príležitosť

"Je iróniou, že spoločnosť Starbucks je známa tým, že vytvára inteligentné politiky šetrné k planéte okolo mnohých svojich iniciatív, ako je vrátenie 10 centov zákazníkom, ktorí prinesú svoj vlastný opakovane použiteľný pohár," povedala výkonná riaditeľka Switch4Good Dotsie Bausch. "Toto je ďalšia príležitosť pre spoločnosť ukázať vedenie."

Tvrdilo sa, že keďže výroba rastlinného mlieka stojí viac ako kravského mlieka - najmä v USA, kde je výroba mlieka výrazne dotovaná vládou - musia potravinárske podniky (ako Starbucks) preniesť tieto náklady na spotrebiteľa.

Bausch však poznamenáva, že Starbucks rozdáva každý rok milióny galónov mliečnej smotany zadarmo vo svojich približne 9 000 amerických obchodoch. "Ak by chceli ušetriť, mohli by prestať rozdávať zadarmo kravské mlieko. V súčasnosti ľudia, ktorí nedokážu stráviť mliečne výrobky alebo nie z etických alebo ekologických dôvodov, dotujú milovníkov laktózy."

Ale nedávne rozhodnutie Starbucks odstrániť navýšenie zo stoviek svojich medzinárodných pobočiek je dobrým znamením, hovorí Bausch.

"Ak toto hovoria ich zástupcovia zákazníckeho servisu ľuďom, je jasné, že tlak verejnosti má vplyv," dodala. "Tak prosím, prosím, nech vám tie hovory a e-maily prídu a dajte Starbucks vedieť, že nie je správne účtovať si navyše za zdravšie a udržateľnejšie možnosti." "Je to zlé pre zdravie, pre rovnosť stravovania a pre životné prostredie." 

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky