Profilový pohľad na vegánov v USA a Británii

Pri príležitosti konca Veganuary 2022 - iniciatívy, ktorá povzbudzuje ľudí, aby vyskúšali vegánstvo v januári - sa ponoríme do údajov YouGov Profiles, aby sme pochopili motivácie a postoje vegánov v Británii a USA.
Podľa údajov tvoria vegáni 6 % dospelej populácie v Británii, zatiaľ čo iba 2 % Američanov opisujú svoje stravovacie návyky ako vegánske. YouGov Profiles zachytáva informácie o rôznych dátových bodoch na desiatkach trhov, čo umožňuje nahliadnuť do demografického a psychografického zloženia rôznych segmentov vegánov.
Vegáni majú tendenciu viac dbať na zdravie
V USA aj vo Veľkej Británii tí, ktorí tvrdia, že dodržiavajú vegánsku stravu, sú oveľa pravdepodobnejšie ako priemerná populácia, aby kládli dôraz na fyzickú aktivitu.
Tri štvrtiny amerických vegánov (75 %) súhlasí s tvrdením "je pre mňa dôležité zostať fyzicky aktívny vo svojom voľnom čase" v porovnaní s tromi z piatich priemerných Američanov (58 %). V Británii s týmto tvrdením súhlasia dve tretiny vegánov (65 %) v porovnaní s viac ako polovicou všetkých Britov (54 %).
Vegáni na každom trhu sa tiež pravdepodobne budú považovať za zdravých jedákov. Štyria z piatich vegánov v USA a dve tretiny z nich v Británii súhlasia s tvrdením "Považujem sa za zdravého jedáka".
Je pravdepodobné, že vegáni na oboch trhoch nechajú svoje rozhodnutia o kúpe ovplyvňovať environmentálne hľadiská
Popri úvahách o zdraví je jedným z hlavných faktorov, ktoré ľudí priťahujú k vegánstvu, aj záujem o životné prostredie. Nie je teda žiadnym prekvapením, že vegáni na oboch trhoch sa s väčšou pravdepodobnosťou považujú za ekológov.
V Británii polovica všetkých vegánov (53 %) hovorí: "Považujem sa za environmentalistu" (oproti 36 % celkovej populácie). Tri štvrtiny amerických vegánov (75 %) sa považujú za environmentalistov v porovnaní s iba 44 % všetkých dospelých na trhu.
Tieto environmentálne obavy môžu ovplyvniť aj rozhodnutia o kúpe. Štyria z piatich vegánov v USA (80 %) tvrdia, že "skúšajú nakupovať iba od spoločností, ktoré sú sociálne a environmentálne zodpovedné" a že tento sentiment vyjadrujú aj traja z piatich britských vegánov (60 %).
Protichodná ekonomika vegánov v USA a Británii
Vegáni v USA sú s väčšou pravdepodobnosťou členmi domácností s vyšším príjmom v porovnaní s priemerným Američanom. Každý siedmy americký vegán (14 %) patrí k domácnostiam s vyšším príjmom (definovaným ako domácnosti, ktoré dosahujú hrubý príjem vyšší ako 200 % mediánu) v porovnaní s 8 % všetkých Američanov.
Naopak, je to u skupiny s nižšími príjmami, kde sú britskí vegáni nadmerne zastúpení (32 % oproti 27 % celkovej populácie). Okrem toho asi pätina britských vegánov (21 %) tvrdí, že to majú so súčasným príjmom ťažké (v porovnaní s 15 % na národnej úrovni).
Tí, ktorí v Británii uvádzajú na trh vegánske potravinové produkty, si musia uvedomiť, že viac ako desatina spotrebiteľov (12 %) tvrdí, že "chcú jesť lacnejšie" a to by ich mohlo povzbudiť, aby si osvojili vegánsku stravu.
zdroj: yougov.co.uk