Prečo nie ste zvyknutí vidieť staršie hospodárske zvieratá?

27.04.2023

Inovátor rastlinných potravín NotCo sa spojil s kreatívnou agentúrou AKQA Bloom s cieľom vytvoriť multimediálne reklamy, ktoré obsahujú snímky umelej inteligencie (AI) starších hospodárskych zvierat.

Cieľom kampane je vzdelávať spotrebiteľov o skrátenej dĺžke života zvierat chovaných na mäso v porovnaní s tým, ako dlho by žili v prírode.

Billboardy a tlačené reklamy sú už na mieste po celých USA, pričom príspevky na sociálnych sieťach ponúkajú globálny prístup k pozoruhodným snímkam. NotCo bude tiež distribuovať reklamy v iných krajinách, kde pôsobí, vrátane Argentíny, Brazílie, Kanady, Mexika a svojej domovskej krajiny Čile.

Na každom obrázku vytvorenom AI je na čiernom pozadí zobrazená dospelá krava, kura alebo prasa . Sprievodný text prezrádza, ako dlho by jedinec mohol žiť, ak by nebol zabitý na ľudskú spotrebu. Obrázky vyzývajú ľudí, aby vzhľadom na náš potravinový systém zameraný na mäso považovali staršie zvieratá za normálne, a nie za nezvyčajné.

"Táto kampaň nám pripomína, že AI môže pomôcť ľuďom získať lepší vzťah so zvieratami a prírodou," uviedli vo vyhlásení Jean Zamprogno a Fernando Pellizzaro, zakladatelia AKQA Bloom. "Sme presvedčení, že vidieť staré hospodárske zviera by nemalo byť prekvapením a AI môže byť akcelerátorom rastlinnej revolúcie v potravinárskom priemysle." 

Zabíjame deti

Všetky tri druhy hospodárskych zvierat vyobrazené v reklamách spoločnosti NotCo na umelú inteligenciu sú zabité značne pred dosiahnutím ich prirodzenej dĺžky života.

Kravy môžu žiť šťastne a zdravo takmer 50 rokov. Pri chove na mäso však zriedka žijú dlhšie ako jeden a pol roka. Dojnice žijú dlhšie, až asi jednu desatinu svojej prirodzenej dĺžky života, ak budú naďalej produkovať dostatok mlieka.

Podobne sa ošípané a kurčatá môžu tešiť zo života približne 20 a 10 rokov (hoci boli hlásené aj 20-ročné kurčatá ). Neplemenné ošípané sa však bežne zabíjajú vo veku do jedného roka. Najšokujúcejšie je, že kurčatá vydržia v potravinovom systéme len niekoľko týždňov.

"Tieto obrázky vytvorené AI nám poskytujú jasný obraz o tom, ako by tieto zvieratá mali v skutočnosti vyzerať. Dúfame, že to podnieti väčšiu diskusiu o tom, ako môžeme všetci prispieť k tomu, aby sme spoločne vytvorili lepšiu budúcnosť – pre nás, našu planétu a zvieratá," uviedol vo vyhlásení Fernando Machado, globálny CMO pre NotCo.

Umelá inteligencia a spoločnosti NotCo

NotCo nie je pre AI žiadnou neznámou, keďže okolo nej vybudovala celý svoj systém výroby potravín. Pomocou patentovanej technológie AI s názvom "Giuseppe" NotCo analyzuje potraviny živočíšneho pôvodu, aby ich potom znovu vytvorila s rastlinnými prísadami. 

Robí to preto, aby napodobnil chuť, textúru a vôňu živočíšnych produktov a zároveň znížil ich vplyv na životné prostredie. Napríklad kuracie mäso NotCo produkuje o 74 percent menej CO2 ako bežné kura. Vyžaduje tiež približne o 92 percent menej vody.

S použitím – často neočakávaných – kombinácií rastlinných zložiek, uviedla na trh množstvo náhrad mäsa, ako sú hamburgery a kuracie výrobky. Tie sú skladované spolu s mliekom NotCo a inými mliečnymi alternatívami vo viac ako 10 000 amerických obchodoch.

zdroj: plantbasednews.org    akqa.com


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky