Prečo narastá v médiách počet článkov a videí proti vegánstvu?

26.01.2023

Napriek tomu, že vegánstvo a bezmäsité stravovanie je čoraz obľúbenejšie, v poslednej dobe sa objavuje množstvo negatívnych článkov a videí proti rastlinnému priemyslu.

Jedna z najnovších prišla od Bloombergu . Globálna tlačová agentúra práve zverejnila článok s názvom: "Falošné mäso malo zachrániť svet. Stal sa z toho len ďalší výstrelok.Okrem mimoriadne nevkusnej hlavnej fotografie mrazeného vegánskeho hamburgera obsahoval článok aj výberovú štatistiku, kde sa brali len jednostranné dáta.

Vegánske mäso si kupujú len vegáni

Najprv si povedzme o konzumentoch rastlinného mäsa. Článok Bloombergu píše, že ich kupujú iba vegetariáni a vegáni, čo je nepravdivé tvrdenie, ktoré sa v mäsovom priemysle opakovane opakuje bez presvedčivých dôkazov.

Nezávislá štúdia z roku 2022 ukázala, že 86 percent kupujúcich rastlinného mäsa nakupuje aj mäso. A len 2,79 percenta kupujúcich rastlinného mäsa sú vegáni alebo vegetariáni. Myšlienka, že rastlinné alternatívy mäsa sú akousi zvláštnosťou, ktorá slúži malej časti populácie, je nedbalá a nepresná - a tá, ktorá sa v nedávnych článkoch v médiách bezdôvodne udržiava.

Akcie rastlinného mäsa padajú

Pokles ceny akcií Beyond Meat sa v článku opakovane spomína, no neuvádza sa žiadny kontext širšieho ekosystému okolo mäsa. Jedna cena akcií nediktuje multimiliardový priemysel. Áno, Beyond klesla o 76 percent. Minulý mesiac však akcie spoločnosti Tyson Foods , najväčšej mäsovej spoločnosti v USA, dosiahli trojročné minimum - najmä v súvislosti s krízou vtáčej chrípky , ktorá je najväčším globálnym prepuknutím všetkých čias. 

Nielenže na Deň vďakyvzdania stúpli ceny moriek takmer o 50 percent , ale drasticky sa zvýšili aj ceny vajec. V skutočnosti sú náklady na potraviny celoplošne vyššie a poškodzujú každé odvetvie. Ak sa chystáte tvrdiť, že rastlinné bielkoviny sú módnou záležitosťou založenou na výkonnosti akcií, mali by ste vziať do úvahy aj slabú výkonnosť Big Meat. A povedzme si úprimne, ak hovoríme o dlhej hre, trhy nebudú príliš milo vnímať akcie ovplyvnené nekonečnými pandémiami, suchami a nevyhnutným nadchádzajúcim nedostatkom mäsa.

Vyvolávanie zdravotného strachu

Niektoré články stručne spomínajú kampane Centra pre slobodu spotrebiteľov (CCF), ktorých cieľom je odradiť ľudí od jedenia rastlinného mäsa. Ale toto je oveľa závažnejší problém, ako naznačuje článok.

CCF je lobistická skupina z veľkej časti financovaná mäsovými konglomerátmi a tabakovými spoločnosťami. Viedla nemilosrdnú niekoľkoročnú kampaň proti rastlinnému mäsu, vrátane zadania nespočetných platených štúdií na podloženie svojich nepravdivých tvrdení. Je to náhoda, že len niekoľko mesiacov po tom, čo Beyond Meat malo najväčšiu IPO za dve desaťročia, CCF zadala reklamu na Super Bowl v hodnote 5 miliónov dolárov , aby tvrdila, že mäso na rastlinnej báze je nezdravé?

Rastlinný burger nie je proteínový kokteil, ale povedzme si to ujasnené: číslo jedna v predaji mäsových výrobkov v Amerike je kuracie nugetky (v skutočnosti každý tretí Američan konzumuje kuracie nugetky pravidelne). Aj keď Beyond Burger nemusí byť zdravšou alternatívou k šošovicovým karbonátkom, nikto neje šošovicové karbonátky. Američania jedia "ultra spracované" potraviny každý deň - väčšinou ide o mäso alebo mliečne výrobky. V skutočnosti štyri z piatich najpredávanejších mäsových výrobkov v Amerike sú ultraspracované mäso. Buďme úprimní, pokiaľ ide o "provenienciu" našich potravín.

Okrem toho mnohé nezávislé štúdie vedecky potvrdili, že mäso rastlinného pôvodu je zdravšie ako mäso zvierat. 

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky