Prečo majú mliečne, vaječné a mäsové spoločnosti výnimku na klamlivú reklamu?
Spoločnosť Happy Egg Co. odhalila novú reklamu na svoje farmy v Spojenom kráľovstve s hercom a farmárom Kelvinom Fletcherom.
Klip zverejnený na LinkedIn ukazuje Fletchera, ako kráča po slnečných poliach, zatiaľ čo sliepky sa voľne potulujú po tráve. "Určite vyzerajú veľmi šťastne," hovorí Fletcher. "Vidím, odkiaľ majú svoje meno." Spoločnosť Happy Egg Co. zobrazuje takéto obrázky svojich fariem od svojho uvedenia na trh v roku 2009. Značka, ktorú vlastní Noble Foods, je jedným z najväčších producentov vajec z voľného chovu na svete. Ako už názov napovedá, The Happy Egg Co. opakovane uvádza, že jej vajcia pochádzajú z fariem, kde sú "sliepky vždy na prvom mieste". Jedným z jej sloganov je "šťastná sliepka robí šťastné vajce" a tvrdí, že jej farmy prekračujú normy stanovené RSPCA .
Klip sa však stretol s kritikou mnohých obhajcov zvierat za zjavne zavádzajúce zobrazenie reality vaječných fariem. Matthew Glover , zakladateľ Vegan Food Group (VFG), opísal video ako "majstrovskú triedu v oblasti welfarewashingu ".
Realita fariem Happy Egg
Viaceré vyšetrovania v priebehu rokov odhalili utrpenie za značkou The Happy Egg Co. V roku 2021 skupina za práva zvierat PETA navštívila tri farmy dodávajúce značku: jednu v Cumbrii, druhú v Herefordshire a tretiu v Gloucestershire. Vtáky síce neboli chované v klietkach, no napriek tomu boli umiestnené v preplnených maštaliach s tisíckami iných sliepok. Ich podmienky im bránili v tom, aby sa zapojili do prirodzeného správania, ako je hľadanie potravy, rozširovanie krídel, hniezdenie a hniezdenie.
Nová reklama ukazuje Fletchera, ktorý sám vlastní farmu, ako kráča so sliepkami po zelených poliach plných stromov. Realita na jednej z fariem však bola podľa PETA holá bahnitá pôda s "niekoľkými schátranými drevenými prístreškami". Zatiaľ čo maštale poskytovali prístup von, mnohé sliepky sa "príliš báli vyraziť von".
"Holý, neúrodný priestor je úplne neadekvátny a vyvoláva úzkosť pre nervózne koristi a všetky sliepky okrem tých najdominantnejších sú príliš vystrašené na to, aby sa pretlačili cez tisíce iných vtákov, aby sa dostali k otvoru," vysvetlila PETA vo svojich vyšetrovacích poznámkach.
Mŕtvoly, mrzačenie a utrpenie - v preklade "Šťastné vajcia"
Zmrzačenie bolo bežné aj na farmách, pričom väčšine sliepok bola odrezaná časť zobáka. Strihanie zobákov môže spôsobiť akútnu aj chronickú bolesť a farmy ho vykonávajú, aby zabránili sliepkam, aby do seba alebo do seba klovali kvôli stresu. Videozáznamy ukázali, že mnohým sliepkam chýbalo perie. Pozorovali sa mŕtve a umierajúce vtáky a mŕtve zvieratá sa nechali hniť medzi živými.
V reakcii na novú reklamu Happy Egg viceprezidentka PETA pre programy Elisa Allen povedala Plant Based News ( PBN ), že "žiadny slušný človek by nepodporoval ani nekupoval od The Happy Egg Co., keby vedel, že skutočné nešťastia znášajú vtáky v preplnených prístreškoch na farmách. ."
"Najať si chovateľa zvierat ako svojho veľvyslanca v oblasti dobrých životných podmienok je ako nechať manažéra v oblasti tabaku viesť zdravotnú kampaň," dodala.
"Samozrejme, že povedia, že je všetko v poriadku - je v ich najlepšom záujme chrániť priemysel, nie obete."
Nič také ako "šťastná farma" na zisk neexistuje
Napriek snahe spoločnosti Happy Egg Co. – a širšieho odvetvia chovu vajec z voľného chovu – propagovať sa ako "vysoké životné podmienky zvierat", mnohí zástancovia zvierat veria, že nič také ako etická farma neexistuje.
Všetky sliepky "nosnice", bez ohľadu na farmu, na ktorej žijú, boli selektívne chované tak, aby produkovali oveľa viac vajec, ako by prirodzene produkovali. Typická sliepka znesie ročne viac ako 300 vajec (prirodzene by zniesli okolo 12). Často trpia stavmi, ako je osteoporóza a zlomeniny kostí v dôsledku nedostatku vápnika. Kurčatá odchované vo vaječnom priemysle sa považujú za nadbytočné vzhľadom na požiadavky, preto sú zabité krátko po narodení .
Zvieratá chované na potravu nemôžu žiť život podľa vlastných predstáv a namiesto toho sú využívané za účelom zisku pred tým, než budú nakoniec zabité. "Poľnohospodárstvo 'vyššieho blahobytu' sa predáva verejnosti prostredníctvom radostných marketingových kampaní a usmievavých kreslených postavičiek, ale realita nemôže byť ďalej od tejto zavádzajúcej propagandy," Ayrton Cooper, manažér kampaní v Animal Justice Project, ktorý bojuje proti chovu zvierat, povedal PBN . "Žiadna úroveň zabezpečenia dobrých životných podmienok zvierat nikdy zmysluplne neochráni zvieratá na farmách, počas prepravy alebo na bitúnku a naše vyšetrovania to znova a znova preukázali."
zdroj: plantbasednews.org