OATLY vyhráva súdny spor. Slovo "mlieko" nezavádza spotrebiteľov

20.12.2023

Ovsené víťazstvo v právnej bitke na najvyššom súde po tom, čo sudca rozhodol, že označenie "mlieko" nezavádza spotrebiteľov

Únavná štvorročná právna bitka bola vyriešená a pre Oatly je to dobrá správa.

Švédska značka, ktorá vyrába množstvo ovsených alternatív k mliečnym výrobkom, bola zapletená do sporu so spoločnosťou Dairy UK Ltd – ktorá zastupuje potravinárskych gigantov ako Arla a Lakeland Foods – o používaní výrazu "mlieko".

Na súde spoločnosť Dairy UK tvrdila, že používanie tohto výrazu je legálne len vtedy, keď sa odkazuje na "normálnu mliečnu sekréciu" – argumentujúc tým, že ochranná známka spoločnosti Oatly "Post Milk Generation" bude vyhlásená za neplatnú.

Podľa legislatívy Spojeného kráľovstva by ochranná známka nemala byť zapísaná, ak je "takej povahy, že klame verejnosť". To zahŕňa "povahu, kvalitu alebo geografický pôvod tovaru alebo služieb".

Oatly reaguje na víťazstvo

Sudca Najvyššieho súdu, pán sudca Richard Smith, však zamietol námietku ochrannej známky "Post Milk Generation" a uviedol, že "neklame, ale vytvára dostatočne vážne riziko klamania členov širokej verejnosti".

"Priemerný spotrebiteľ bude chápať ochrannú známku ako ironický spôsob, ako povedať, že jej výrobky sa posunuli od konvenčného mlieka a sú určené pre spotrebiteľov "post-mliečnej generácie"; teda tých, ktorí už nekonzumujú mlieko," uviedol odvolateľ.

V rozhovore pre Vegan Food & Living o víťazstve generálny riaditeľ Oatly pre Spojené kráľovstvo a Írsko Bryan Carroll povedal, že spoločnosť je potešená a že výraz post-mliečna generácia je "nažive".

Dodal: "Naším poslaním je uľahčiť ľuďom žiť zdravšie životy bez bezohľadného zdanenia zdrojov planéty a budeme aj naďalej napádať pravidlá a legislatívu, ako je táto, aby sme hľadali rovnaké podmienky pre rastlinné produkty ."

zdroj: veganfoodandliving.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky