Nový prieskum: Nemeckí spotrebitelia požadujú v supermarketoch viac rastlinných produktov

22.09.2023

Viac ako pätina nemeckých spotrebiteľov (21 %) sa podľa nového prieskumu domnieva, že rozsah rastlinných alternatív k živočíšnym produktom dostupných v obchodoch s potravinami je príliš malý. 

V skutočnosti by vyšší počet možností viedol k tomu, že 29 % by si kúpilo viac vegánskych produktov, zatiaľ čo 43 % by tak urobilo, ak by boli lacnejšie.

Nový prieskum poukazuje na názory spotrebiteľov na rastlinné potraviny v Nemecku a zistil, že stále viac ľudí kupuje vegánske produkty, pretože sú lepšie pre životné prostredie (62 %). O niečo viac ako 50% spotrebiteľov nakupuje tieto potraviny pre ich dobré životné podmienky zvierat a zdravotné uznanie, zatiaľ čo 21 % tak robí preto, že chutia dobre.

Nemecko – popredný európsky trh s rastlinnými potravinami – sa môže pochváliť 41 % flexitariánov, 9 % vegetariánov a 3 % vegánov, podľa online prieskumu BVLH, federálneho združenia nemeckých maloobchodníkov, ktoré sa zúčastnilo 1 026 ľudí. Nie je preto žiadnym prekvapením, že dopyt po vegánskych produktoch je vysoký, pričom 21 % nemeckej populácie chce na pultoch supermarketov viac alternatív k potravinám živočíšneho pôvodu. Tu sú hlavné poznatky z prieskumu:

Nemci chcú na regáloch viac vegánskych možností 

Čím je spotrebiteľ mladší, tým je tento príklon k rastlinnej strave silnejší. Takmer polovica (45 %) 18- až 29-ročných sa domnieva, že obchody s potravinami majú príliš málo vegánskych produktov, rovnako ako štvrtina 30- až 44-ročných. Medzi ľuďmi naprieč príjmovými skupinami nie je príliš veľký rozdiel: 21 % s čistým príjmom nižším ako 2 500 EUR, 17 % medzi 2 500 až 4 000 EUR, 26 % nad 4 000 EUR považuje počet možností za obmedzený.

Rastúca prítomnosť v regáloch prinúti 29 % Nemcov nakupovať viac rastlinných potravín. Viac ľudí (43 %) si kúpi aj tieto produkty, ak budú lacnejšie. Je pravdepodobné, že nemeckí poslanci navrhujú zmenu v národných daňových zákonoch s cieľom znížiť súčasnú 19 % DPH na rastlinné mlieko a dosiahnuť cenovú paritu s konvenčnými mliečnymi výrobkami (ktoré sú zdanené 7 %).

Medzitým sa o niečo viac ako polovica (51 %) domnieva, že maloobchodníci by mali propagovať miestne pestované rastlinné potraviny, aby podporili ich prijatie spotrebiteľmi. Ženy (56 %) sa nechajú strhnúť regionálnou potravinou častejšie ako muži (46 %) a s vekom záujem o tieto produkty klesá.

Medzi ľuďmi vo veku 18 až 29 rokov by si 65 % kúpilo viac vegánskeho jedla, ak by bolo vyrobené lokálne, v porovnaní s 54 % v prípade ľudí vo veku 30 až 44 rokov a 52 % v prípade ľudí vo veku 45 až 59 rokov. U ľudí vo veku 60 a viac rokov toto číslo klesá na 42 %.

Nemecko je svetová anomália, kde sa je menej mäsa

Výsledky sa spájajú s viacerými správami, ktoré ukazujú vzostup sektora alt-proteínov v Nemecku. Jeho spotreba mäsa klesla na rekordne nízku úroveň, podľa správy zo začiatku tohto roka a výskum Good Food Institute (GFI) Europe zistil, že Nemecko malo v minulom roku najvyšší predaj rastlinného mäsa v Európe spomedzi skúmaných krajín. 

To platí aj pre alt-mliečne výrobky, pričom Nemecko je popredným trhom pre predaj rastlinného mlieka, syrov a jogurtov. Jednotkový predaj alternatívneho mlieka vzrástol medzi rokmi 2020-22 v krajine o 20 %. Prieskum Univerzity v Hohenheime z minulého mesiaca medzitým odhalil, že Nemecko má najväčší trhový potenciál pre rastlinné mlieko v Európe, pričom nákupy už v rokoch 2020-22 vzrástli o 62 %.

Tieto výsledky sú v súlade s inou správou z minulého roka, ktorá zistila, že 32 % obyvateľov krajiny sa v nasledujúcich šiestich mesiacoch snaží znížiť príjem konvenčných mliečnych výrobkov. GFI Europe uvádza, že Nemecko vedie aj na celkovom trhu s vegánskymi potravinami z hľadiska tržieb, pričom má druhé najvyššie výdavky na rastlinné potraviny na obyvateľa.

Okrem toho správa, ktorú zverejnila zahraničná poľnohospodárska služba USDA vo februári, uviedla, že Nemecko má najväčšiu flexitariánsku (55 %) a vegánsku populáciu (približne 10 %) v Európe, a vyzvala americké značky, aby vyvážali rastlinné produkty do Nemecka. Správa identifikuje niekoľko dôvodov, ktoré môžu vysvetliť, prečo sa Nemecku podarilo posunúť kultúru okolo konzumácie mäsa: na rozdiel od väčšiny iných krajín politici otvorene hovoria o potrebe znížiť spotrebu mäsa a mladšie generácie ovplyvňujú svojich rodičov a starších príbuzných dôležitosť výberu potravín šetrných ku klíme.

zdroj: greenqueen.com.hk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky