Nový prieskum: Najviac vegánov pribúda v Rakúsku

28.11.2023

Najnovší prieskum Smart Protein medzi európskymi spotrebiteľmi odhalil pokračujúci posun v stravovaní v Rakúsku , kde počet vegánov vzrástol o 2 % a viac ako polovica Rakúšanov od roku 2021 znížila spotrebu mäsa.

Štúdia vykonaná mimovládnou organizáciou ProVeg International zameranou na zvyšovanie povedomia o potravinách v spolupráci s Innova Market Insights, Kodanskou univerzitou a Univerzitou v Gente skúmala 7 500 ľudí v desiatich krajinách, aby porovnali a analyzovali stravovacie návyky Európanov, pokiaľ ide o potraviny rastlinného pôvodu.

V Rakúsku 750 jednotlivcov (50 % mužov a 50 % žien), ktorí sa rozhodovali o nákupe vo svojej domácnosti, poskytlo informácie o svojich súčasných nákupných návykoch a postojoch k rastlinným potravinám.

Po analýze čísla ukazujú, že Rakúsko vedie vo vegánstve, pričom vegánska populácia sa od roku 2021 zvýšila z 3 % na 5 %.

Predovšetkým 7 % respondentov Gen Z tvrdilo, že jedia čisto rastlinnú stravu. V tesnom závese nasleduje Nemecko, kde sa 4 % populácie identifikujú ako vegáni.

Bez mäsa

Obe krajiny vedú aj v oblasti bezmäsitej stravy, pričom 15 % Rakúšanov a Nemcov dodržiava vegánsku, vegetariánsku alebo pescetariánsku stravu. Populárne sú aj flexitariánske diéty, kde 40 % Nemcov a 37 % Rakúšanov aktívne znižuje príjem mäsa, zatiaľ čo 51 % európskych jedákov mäsa tvrdí, že aktívne znižujú svoju ročnú spotrebu mäsa.

29 % generácie Boomer (1946-1964), 27 % generácie X (1965-1980), 28 % mileniálov (1981-1996) a 26 % generácie Z (1997-2012) sa uznalo za flexitariánov.

Štúdia tiež odhalila, že spotreba mäsa od roku 2013 výrazne klesla, pričom údaje z bilancie zásobovania rakúskym štatistickým úradom ukazujú, že za posledné desaťročie spotreba mäsa v Rakúsku klesla zo 65,1 kg na 58,6 kg, čo je pokles o 10 %. Medzi motivácie na zníženie spotreby mäsa patrí zdravie, dobré životné podmienky zvierat a environmentálne dôvody.

Prieskum hovorí, že rakúsky rastlinný trh zažíva boom. Zmena stravovania pokračuje, keďže 32 % respondentov konzumuje každý týždeň rastlinné mlieko a z tejto skupiny 28 % konzumuje rastlinný jogurt a 23 % rastlinný syr. 34 % tiež uviedlo, že sú v najbližších šiestich mesiacoch ochotní kúpiť viac alternatív ku kravskému mlieku a 29 % viac alternatív rastlinného mäsa.

Dotácie pre živočíšny priemysel sú problém

Štúdia však tiež zistila, že hlavnou prekážkou nákupu týchto alternatív je cena, pričom 38 % rakúskych opýtaných uviedlo, že rastlinné produkty považujú za príliš drahé.

"Ako vegánska spoločnosť už dlho voláme po ukončení daňovej diskriminácie rastlinného mlieka, na ktoré sa v Rakúsku vzťahuje daňová sadzba vo výške 20 %, teda dvakrát vyššia ako na kravské mlieko," komentovala Vegan Society Austria. .

BILLA Austria, ktorá ponúka 4 000 rastlinných produktov , nedávno oznámila zľavu na svoju vegánsku značku Vegavita, aby dosiahla cenovú paritu (alebo dokonca lacnejšiu) s príslušnými živočíšnymi produktmi v súlade s trendom, ktorý podporuje prechod na bielkoviny u európskych maloobchodníkov . Okrem toho BILLA otvorila nový supermarket s oblasťou nazvanou "PFLANZILLA Welt" (PFLANZILLA World), ktorá sa venuje výlučne rastlinným produktom , a oznámila plány na otvorenie ďalších 20.

zdroj: vegconomist.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky