Nový prieskum: Ľudia sa cítia previnilo za to, že jedia zvieratá

02.11.2022

Ľudia ktorí vôbec neobmedzujú svoju konzumáciu mäsa a živočíšnych produktov, 45 % uviedlo, že sa za to "niekedy" alebo "vždy" cítia previnilo.

Pri príležitosti Svetového dňa vegánstva tento november spustila charitatívna organizácia svoju novú kampaň "Be AnimalKind", ktorej cieľom je pomôcť ľuďom preskúmať ich vzťah ku všetkým zvieratám a zamyslieť sa nad tým, prečo niektoré zvieratá milujú, ale iné používajú na jedlo alebo oblečenie.

V rámci kampane dostalo 2 000 nevegánov, vrátane tých, ktorí jedia mäso, tých, ktorí obmedzujú spotrebu živočíšnych produktov, vegetariánov a pescatariánov, otázky, ktoré majú pomôcť pochopiť prepojenie spotrebiteľov medzi chovanými zvieratami a ich jedlom.

Výsledky odhalili generačný rozdiel. V prípade ľudí vo veku 18 - 30 rokov 80 % uviedlo, že sa cítili vinní za jedenie mäsa. U osôb vo veku 50 - 65 rokov to bolo len 59 %.

Zaujímavé je, že keď sa ich pýtali, starší respondenti častejšie uviedli, že sú "veľkí" milovníci zvierat (68 %) v porovnaní s mladšími respondentmi (61 %). Výsledky ukázali, že Spojené kráľovstvo je stále "národom milovníkov zvierat": celkovo 65 % panelu uviedlo, že sú "veľmi veľkí" milovníkmi zvierat, zatiaľ čo 31 % odpovedalo "trochu". Len 3,3 % panelistov uviedlo, že sa o zvieratá nezaujímajú.

Medzi mierou viny respondentov z jedenia rôznych živočíšnych produktov boli výrazné rozdiely. Keď budete požiadaní, aby ste vybrali odpovede pre každý živočíšny produkt, či sa "niekedy cítili vinní" za to, že ich zjedli:

  • Z nevegetariánskych respondentov (1 837 ľudí) len 31 % uviedlo, že sa necíti vinní za jedenie mäsa.
  • Niektorí tiež uviedli, že sa cítili vinní za konzumáciu rýb - pričom polovica z týchto respondentov si vždy vybrala "niektoré" (39 %) alebo "všetko" (10 %).
  • 10 % všetkých respondentov (2 000) uviedlo, že sa cítia vinní "stále" za konzumáciu kravského mlieka, zatiaľ čo 29 % zvolilo "niekedy". 61 % uviedlo, že sa "necítia vinní".
  • Jedenie vajec malo najnižšiu úroveň súvisiacej viny, pričom len 8 % z celkového panela priznalo, že sa cíti vinní "vždy" a 31 % sa cíti vinných "niekedy".

To odzrkadľuje, ako dobre sa skrýva krutosť v mliekarenskom a vaječnom priemysle, keďže mnohí spotrebitelia nevedia, že sú nerozlučne spätí s mäsovým priemyslom. Všetky zvieratá v potravinových systémoch majú kruto skrátený život.

"Nikto nechce prispievať k utrpeniu, ale bohužiaľ väčšina z nás bola vychovaná tak, aby sme o určitých zvieratách považovali skôr 'niečo' než 'niekoho'." Vedúca kampane vo Vegánskej spoločnosti, Elena Orde,

Be AnimalKind nám pomáha znovu sa spojiť s naším zmyslom pre súcit a naučiť sa žiť v súlade s našimi hodnotami. Všetky zvieratá si zaslúžia našu lásku a úctu. Be AnimalKind vytvára príjemný a neodsudzujúci priestor pre každého, aby zvážil, ako ich činy ovplyvňujú životy všetkých zvierat, nielen tých, s ktorými zdieľame svoj domov."

Viac informácií nájdete na webovej stránke Be AnimalKind . Sledujte hashtag #LoveOneLoveAll na sociálnych sieťach The Vegan Society, aby ste mali prehľad o kampani a našli podporu a rady pri prechode na vegánsky životný štýl.

zdroj: vegansociety.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky