Nová štúdia: Tesco, Sainsbury's a ďalšie veľké spoločnosti sú vinní z Greenwashingu
Greenwashing označuje formu marketingovej rotácie, ktorej cieľom je presvedčiť spotrebiteľov, že výrobok poškodzujúci životné prostredie je ekologický.
Nová správa vrhla svetlo na "rozšírený" greenwashing medzi veľkými britskými supermarketmi. Štúdia , ktorá pochádza od environmentálnej kampane skupiny Feedback, zistila, že obchody ako Tesco a Sainsbury's zrejme uprednostňujú predaj mäsa a mliečnych výrobkov pred klímou.
Podľa správy všetky veľké supermarkety propagujú "drobné zelené iniciatívy", pričom sa vyhýbajú prijatiu významných opatrení na vplyv živočíšnych produktov, ktoré predávajú. Autori zdôrazňujú, že približne tretina emisií supermarketov pochádza z týchto potravín.
Zavázajúce tvrdenia obchodníkov
V správe sa spomína Tesco, ktoré propaguje svoju sieť ekologických dodávok s názvom "Greener Greens". Podľa autorov, keď budú v roku 2030 plne vyťažené, tieto dodávky budú predstavovať úsporu len 0,1 percenta celkových emisií Tesca.
Správa tiež poukazuje na to, že tvrdenie Aldi UK a Írska, že je "uhlíkovo neutrálne od roku 2019", sa vzťahuje len na približne päť percent emisií v obchodoch a centrále. Nezodpovedá za zvyšné emisie súvisiace s potravinami, ktoré predáva.
Spoločnosť Sainsbury's nedávno uviedla, že "pomáha našim zákazníkom vybrať si zdravú a udržateľnú stravu". Autori však poznamenávajú, že nedávno uvedený rad "Stamford Street Co" obsahuje viac ako 35 produktov obsahujúcich mäso a/alebo mliečne výrobky, zatiaľ čo iba 12 produktov z ovocia alebo zeleniny.
"Je prekvapujúce, že greenwashing je rozšírený v celom odvetví a všetky najväčšie supermarkety v Spojenom kráľovstve využívajú zelené iniciatívy typu "rozptyľovania", ktoré majú malý vplyv na ich celkovú stopu, no slúžia na odvrátenie pozornosti od skutočných problémov," povedala Jessica Sinclair Taylor, vedúca oddelenia. Zásady v spätnej väzbe.
"Z našich zistení je jasné, že maloobchodníci sa stále zameriavajú na zvýšenie predaja mäsa napriek tomu, že si stanovili čisté nulové ciele a zaviazali sa, že nám pomôžu jesť zdravšie a udržateľnejšie - a to sa teraz musí zmeniť."
Vplyv živočíšnej výroby na životné prostredie
Niet pochýb o tom, že chov zvierat je pre planétu katastrofálny . Zatiaľ čo diskusia o životnom prostredí má tendenciu zameriavať sa výlučne na fosílne palivá, mnohí odborníci sa domnievajú, že hospodárske zvieratá sú rovnako škodlivé – ak nie ešte viac. Je zodpovedný za najmenej 14,5 percenta globálnych emisií skleníkových plynov , ale samotné emisie sú len začiatok.
Toto odvetvie je hlavnou príčinou odlesňovania a bolo príčinou približne 91 percent ničenia Amazonského pralesa. To vedie k strate biodiverzity a vyhynutiu druhov. Priemysel bol tiež identifikovaný ako kľúčový prispievateľ k znečisteniu vody .
Čo musia supermarkety urobiť?
Napriek tomu supermarkety po celej krajine naďalej propagujú mäso. Autori štúdie vyzývajú spoločnosti, aby boli transparentné, pokiaľ ide o to, koľko ich klimatických stôp pochádza z mäsa.
Požadujú tiež "jasnú a realistickú" cestu k čistým nulovým emisiám vrátane cieľov predávať menej svojich najškodlivejších produktov.
Autori by tiež chceli, aby supermarkety prestali propagovať mäso a mliečne výrobky, rovnako ako niektorí maloobchodníci nepropagujú výrobky s vysokým obsahom cukru.
zdroj: plantbasednews.org