Nová správa: Ľudia majú plné ústa flexitariánstva...zároveň aj mäsa, mlieka a vajec
Nová správa organizácie World Animal Protection s názvom Moving the Menu 2024 zistila, že väčšina veľkých kanadských reťazcov reštaurácií neponúka adekvátne rastlinné možnosti.
Okrem toho nikto nestanovil pevné záväzky na zníženie spotreby mäsa. Z 23 reťazcov zaradených v správe sa Chipotle umiestnil na vrchole so stupňom B na základe svojich rozsiahlych možností rastlinného pôvodu a zásad propagujúcich výhody rastlinného stravovania. Niektoré kaviarenské reťazce, ako napríklad Starbucks a Tim Hortons, dostali C, ale neumiestnili sa vyššie, pretože si účtujú príplatok za rastlinné mlieko. Reťazce rýchleho občerstvenia McDonald's, Wendy's, KFC a Popeyes dostali F, najnižšiu možnú známku.
Klíma a zdravie nie je argument
Správa poznamenáva, že zatiaľ čo reťazce ako McDonald's, A&W a Tim Hortons vyskúšali všetky možnosti založené na rastlinách, nedokázali úspešne oznámiť výhody spotrebiteľom ani tieto možnosti dlhodobo neudržiavali. Na splnenie klimatických cieľov a rastúceho spotrebiteľského dopytu autori správy vyzývajú reštaurácie, aby urobili päť zmien:
- Umiestnite rastlinné bielkoviny ako neoddeliteľnú súčasť stratégií udržateľnosti a cieľov v oblasti dobrých životných podmienok zvierat.
- V predvolenom nastavení zvýšte a propagujte možnosti ponuky založené na rastlinách.
- Zaviažte sa znížiť do roku 2030 živočíšne produkty o 25 %.
- Každoročne podávajte správy o pokroku v súvislosti so záväzkami udržateľnosti.
- Preskúmajte nové inovácie, ako sú proteíny založené na fermentácii a kultivovaných bunkách.
Ľudia deklarujú opak toho čo konajú
Štúdia vykonaná spoločnosťou Beyond Meat začiatkom tohto roka zistila, že zatiaľ čo 67 % Kanaďanov by uvažovalo o znížení spotreby červeného mäsa, tretina z nich je skeptická k mäsu rastlinného pôvodu a nemyslí si, že chutí dobre. To poukazuje na dôležitosť zlepšovania rastlinnej ponuky v reštauráciách.
Výsledky prieskumu publikované Sodexo Canada v januári odrážali podobnú tému; 74 % opýtaných uviedlo, že nie sú ochotní úplne sa vzdať mäsa, no 46 % malo záujem nahradiť niektoré živočíšne bielkoviny, ktoré jedia, rastlinnými. To naznačuje, že bezmäsité výrobky by sa mali predávať flexitariánom, ako aj vegetariánom a vegánom.
"Budúcnosť našej planéty závisí od odvážnych a rozhodných krokov na zníženie našej závislosti od živočíšnych produktov," povedala Lynn Kavanagh, manažérka kampane pre farmárstvo v World Animal Protection Canada. "Prijatím možností založených na rastlinách nielenže ušetríme milióny zvierat od utrpenia, ale vytvoríme aj zdravší a udržateľnejší svet. Nastal čas, aby potravinársky priemysel prevzal zodpovednosť a urobil z rastlinného stravovania novú normu v záujme zvierat, ľudí a planéty."
zdroj: vegconomist.com