Nová kontroverzná kampaň o druhizme zasiahla celý Londýn

27.07.2023

V Londýne je momentálne vystavená nová billboardová kampaň, ktorá vyzýva verejnosť v Spojenom kráľovstve, aby sa postavila svojmu druhu .

Plagáty zobrazujú ľudskú ženu s mliečnymi strojmi pripojenými k prsiam. Podobný osud majú takmer dva milióny dojníc žijúcich naraz v Spojenom kráľovstve. Reklamy sú duchovným dieťaťom vegánskeho podniku známeho ako "Speciesism WTF". 

Speciesizmus sa vzťahuje na myšlienku, že niektoré druhy sú nadradené nad ostatnými a práve táto viera spôsobuje, že ľudia si myslia, že majú právo vykorisťovať a zabíjať iné zvieratá.

Speciesism Zakladateľka WTF Stephanie Laneová pracovala pred založením podniku ako filmárka, no bola frustrovaná z neochoty priemyslu zaoberať sa otázkami práv zvierat. "Prebudila som sa s touto myšlienkou vytvoriť projekt, ktorý sa primárne zameriava na umiestnenie ľudských subjektov do rovnakých barbarských a neospravedlniteľných situácií, ktorým sú vystavené neľudské zvieratá v živočíšnom poľnohospodárskom priemysle," povedala pre Plant Based News ( PBN )

"A využívajte reklamné platformy, ktoré môžu osloviť verejnosť v masovom meradle, aby podmieňovali spoločnosť vytvorením súcitnejšieho sveta pre všetky cítiace bytosti." Reklamy sú vystavené dva týždne v mnohých oblastiach v Londýne vrátane Shoreditch, Hackney a Putney.

Krutosť mliekarenského priemyslu

Prvá kampaň sa zameriava na mliekarenský priemysel, ktorý sa spolieha na využívanie ženského reprodukčného systému za účelom zisku.

V detstve mnohým z nás hovorili, že mlieko "pochádza od kráv". Skutočnosť je však taká, že mlieko pochádza od matiek a kravy používané v mliekarenskom priemysle sú násilne impregnované predtým, ako im niekoľko hodín po narodení odoberú deti. Rovnako ako ľudia, aj kravy si vytvárajú silné putá so svojimi deťmi a tie budú často kričať a revať aj niekoľko dní po tom, čo im ich vezmú.

Takzvané "dojné kravy" často strávia veľkú časť svojho života v bolestiach. Predpokladá sa, že približne 30 percent z nich trpí krívaním (neschopnosťou používať končatiny), ktoré sa u nich vyvíja v dôsledku podmienok, v ktorých sú držané. Často budú pri dojení nútení stáť dlhé obdobia na tvrdých betónových podlahách a farmári si tiež môžu spútať nohy, aby sa neprevrátili. 

Keď sú ich telá opotrebované a prestanú produkovať mlieko, pošlú ich na bitúnok.

Reakcia na kampaň

Lane pre PBN povedala , že ju "prekvapil" "odpor" voči kampani z reklamných plôch. "Je prinajmenšom pokrytecké, že mnohé z popredných reklamných plôch v Londýne inzerujú reklamy na spodnú bielizeň alebo bikiny s vysoko sexualizovanými mladými ženami, ale naša súčasná kampaň je "ohrozená"," povedala. Dodala, že je "zaujímavé zistiť, ako málo ľudia vedia a rozumejú tomu, čo je v prvom rade druhizmus".

"Dúfam, že to poslúži ako skvelá príležitosť vzdelávať širokú verejnosť a vyprovokovať ju k zamysleniu sa nad tým, ako ich rozhodnutia spotrebiteľov spôsobujú utrpenie neľudským bytostiam v priemyselných farmách, o čom sa všetci môžeme zhodnúť, že by bolo neprijateľné, keby sa tak stalo. k ľuďom," pokračovala Lane. "Ak sa verejnosť môže prostredníctvom kampaní dozvedieť o speciesizme a uznať, že zvieratá cítia bolesť a utrpenie rovnako ako ľudia, potom je to krok správnym smerom."

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky