Nová kampaň vyzýva na ukončenie reklamy na mäso v Spojenom kráľovstve

30.10.2023

Nová kampaň Adfree Cities vyzýva na ukončenie reklamy na mäso, mliečne výrobky a vajcia v Spojenom kráľovstve.

Podľa kampane "End Meat Advertising" klamlivá reklama skrýva krutú a environmentálne deštruktívnu realitu výroby väčšiny živočíšnych produktov. Napriek bukolickým obrazom je teraz intenzívne poľnohospodárstvo dominantným systémom živočíšneho poľnohospodárstva v Spojenom kráľovstve.

"Priemysel používa vo svojej reklame príbehy o zdraví, spojení a starostlivosti, pričom úplne vynecháva akékoľvek informácie o zabíjaní zvierat, rozsahu priemyselného poľnohospodárstva alebo znečisťujúcich a krutých aspektoch produkcie mäsa, vajec a mliečnych výrobkov," Nicola Round , spoluriaditeľ Adfree Cities, povedal pre Plant Based News . "Extrémne selektívne rozprávanie príbehov v reklame na mäso, mliečne výrobky a vajcia je klamstvom v masívnom meradle a má katastrofálne následky v zvyšovaní dopytu po krutej a uhlíkovo náročnej strave."

Zavádzajúca taktika

Adfree Cities zverejnilo sprievodnú správu ku kampani s názvom Kravy sa nesmejú . Skúma deväť taktík používaných v mäsovom, mliečnom a vaječnom priemysle na propagáciu falošných príbehov o tom, ako sa vyrábajú ich produkty.

Jednou taktikou je vymazať alebo objektivizovať zvieratá, aby nám zabránili "vidieť ich ako skutočné, obmedzené a zneužívané živé bytosti". To sa deje prostredníctvom obrázkov tancujúcich sliepok, šťastných vajec a smejúcich sa kráv. Tie nás "rozptyľujú" od premýšľania o realite ich života. V Spojenom kráľovstve sa viac ako tri štvrtiny zvierat a 95 percent kurčiat obmedzuje na intenzívne chovy.

Živočíšny priemysel "nasýtením" verejných priestorov reklamami zároveň "normalizuje" spotrebu svojich produktov. "Reklama má silný normalizačný efekt a keď sme vystavení nespočetným reklamám na hamburgery a vyprážané kurča, dostávame správu, že táto nadmerná konzumácia nie je problém," povedala Round. "Ak sa chceme posunúť k rastlinnej strave, musíme posunúť sociálne normy okolo toho, čo jeme, a ukončenie reklamy na mäso je toho kľúčovou súčasťou."

Ďalšou taktikou je " humánne vymývanie mozgov ". Humánne vymývanie vyvoláva dojem, že podmienky na intenzívnych farmách sú pre zvieratá lepšie, ako v skutočnosti sú. Round uvádza príklad digitálnej videoreklamy na M&S Milk, ktorá sa objavila na Piccadilly Circus v auguste 2023. Zobrazovala kravu na poli nakláňajúcu sa cez plot s titulkom "chladené mlieko by malo pochádzať od chladených kráv".

"Toto je typický príklad podvodu opomenutím, ktorý vidíme v reklamách na mliečne výrobky," povedala Round. "Táto krava bude v skutočnosti násilne, umelo oplodnená a zažije veľké utrpenie, keď jej krátko po pôrode odoberú teľa. Znáša, keď jej každý deň násilne odoberajú mlieko. Toto je jej skutočný príbeh, ale očividne nie taký, ktorý by zvýšil lojalitu k značke a predaj – účel reklamy – a tak nám namiesto toho ukážeme šťastnú kravu na zelenom poli a povieme, že je "vychladnutá".

Greenwashing, ďalšia marketingová taktika, je, keď sa mäsové spoločnosti snažia vykresliť chov zvierat ako klimatické riešenie.

Napríklad označenie "bravčové mäso pod kontrolou klímy" od dánskej koruny, ktoré Greenpeace Dánsko napadlo na súde ako zavádzajúce, pretože bravčové mäso by bolo pre klímu stále horšie ako rastlinné alternatívy.

Potraviny živočíšneho pôvodu sú zodpovedné za 57 percent emisií skleníkových plynov z výroby potravín. Rastlinné potraviny vypúšťajú o polovicu menej.

Zákaz tabaku ako vzor

End Meat Advertising poukazuje na úspech zákazu reklamy na tabakové výrobky ako na model, ako zaobchádzať s produktmi s vysokým obsahom uhlíka vrátane živočíšnych produktov a fosílnych palív. Úplný zákaz reklamy na tabakové výrobky viedol k tomu, že menej ľudí začalo a pokračovalo vo fajčení.

V roku 2022 sa holandské mesto Haarlem stalo prvým na svete, ktoré zakázalo reklamy na mäso na verejných priestranstvách. Haarlem už zakázal reklamy na spoločnosti vyrábajúce fosílne palivá, lietajúce a benzínové autá. Adfree Cities vedie kampaň za takýto širší zákaz reklamy s vysokým obsahom uhlíka v Spojenom kráľovstve.

Toto je jeden zo spôsobov, ako by mali vlády podľa kampane ukázať vedúce postavenie v oblasti klimatických opatrení. Namiesto toho v súčasnosti pomáhajú platiť za reklamu mäsového priemyslu. "Vláda EÚ a Spojeného kráľovstva financujú marketingové kampane na zvýšenie spotreby mäsa a mliečnych výrobkov – príkladom je kampaň " Milk Your Moments " v roku 2020, ktorá použila 500 000 libier z peňazí daňových poplatníkov Spojeného kráľovstva na zvýšenie predaja kravského mlieka," uviedla Round. . 

"Keď vieme, že musíme dramaticky obmedziť mäso a mliečne výrobky, nie je opodstatnené míňať vládne peniaze na zvyšovanie dopytu."

Vplyv mäsového priemyslu

Kampaň a správa Adfree Cities stavajú na niekoľkých ďalších vyšetrovaniach PR a lobingu v mäsovom priemysle.

V roku 2021 Greenpeace Dánsko zverejnilo správu skúmajúcu sedem "mýtov", ktoré udržiavajú mäsové spoločnosti. Patrí medzi ne spojenie mäsa s pojmom mužskosť a byť "dobrou ženou"; zobrazovanie jedenia mäsa ako vlasteneckého činu; a prepojenie mäsa so zdravím.

V tom istom roku DeSmog zverejnil rozsiahle vyšetrovanie PR a stratégií lobingu v mäsovom priemysle. Zistilo sa, že výrobcovia mäsa sa snažia bagatelizovať vplyv mäsa na klímu a spochybňujú rastlinné alternatívy. Tiež zveličujú potenciál inovácií na zníženie emisií priemyslu. DeSmog vytvoril databázu ako záznam správ spoločností o klimatickej kríze, ich lobistických snahách a ich popieraní klimatickej vedy.

Najnovšie Guardian odhalil , že bývalí predstavitelia OSN pracujúci v poľnohospodárstve povedali, že boli "cenzurovaní, sabotovaní, podkopávaní a prenasledovaní" po napísaní správy o vplyve metánu na klímu z dobytka. Lobovanie skupín mäsového priemyslu viedlo k tomu, že Organizácia pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO) v oficiálnych dokumentoch minimalizovala emisie z dobytka. K dnešnému dňu sa summity OSN o klíme sotva dotkli emisií z dobytka.

V pondelok, 6. novembra, bude Adfree Cities hostiť webinár od 9:30 do 10:45 GMT s názvom "Predaj mäsa, predaj podvodu: ako môžeme odstrániť reklamu na mäso a mliečne výrobky a vytvoriť priestor na predstavenie systému šetrnejších potravín?"

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky