Nestlé uvádza vegánsky KitKat...znova
Vegáni, ktorí túžia po oblátkach s čokoládou, môžu konečne dostať do rúk KitKat...na druhý pokus. Prvé uvedenie bolo vo februári 2021, ale pre malé predaje bol KitKat V stiahnutý z predaja.
Spoločnosť Nestle SA , švajčiarsky potravinársky gigant, od piatka uvádza na trh KitKat V, rastlinnú verziu jednej z najpopulárnejších čokoládových tyčiniek na svete s plánovaným zavedením do 15 európskych krajín vrátane Spojeného kráľovstva.
Na rozdiel od klasického KitKat, vegánska verzia používa ako náhradu mlieka ryžové mlieko, ako prvýkrát odhalil Bloomberg News. Je to jeden z najväčších spustení vegánskej alternatívy významnej značky cukroviniek a jeho vývoj trval dva roky.
"Máme prieskum ktorý ukazuje, že štyria z 10 spotrebiteľov majú záujem prejsť na rastlinnejšiu stravu," povedala Corinne Gabler, šéfka cukroviniek Nestle pre Európu v rozhovore. "Mohol by to byť významný trh v oblasti cukroviniek."
Trh s vegánskou čokoládou má už v súčasnosti hodnotu 533 miliónov dolárov a očakáva sa, že sa za 10 rokov viac ako zdvojnásobí na 1,4 miliardy dolárov. Malé značky začali nájazd na alternatívy k mliečnej čokoláde a teraz ich nasledujú veľké značky.
Švajčiarska čokoládovňa Lindt & Spruengli AG , známa svojimi veľkonočnými zajačikmi zabalenými v zlatej fólii, predáva tyčinky na báze ovseného mlieka pod značkou Hello. Mars predstavil vegánske verzie svojich tyčiniek Bounty, Topic a Galaxy a spoločnosť Cadbury spoločnosti Mondelez International Inc. minulý rok vydala tyčinku Plant Bar prezentovanú ako vegánsku edíciu mliečneho mlieka.
Vyskytli sa však určité neúspechy a najväčší britský obchodník s potravinami Tesco Plc nedávno prestal skladovať vegánsku verziu svojich čokoládových tyčiniek Galaxy od spoločnosti Mars Inc. v spore o označovanie.
Uvedenie nových produktov môže tiež prepadnúť , ako zistila spoločnosť Nestle, keď jej Milkybar Wowsomes s o 30 % menej cukru stiahli z regálov po slabom dopyte.
Nestlé však vkladá veľké nádeje do KitKat V a začína s 300 tonami s priestorom na výrobu ďalších, povedal Gabler. To je porovnateľné s desiatkami tisíc ton ročne v prípade bežných produktov KitKat v Európe. Hoci bol vyvinutý v Yorku v Anglicku - srdci inovačného centra čokolády Nestle - hlavná výroba bude prebiehať v Hamburgu v Nemecku, kde je väčšia kapacita.
Maloobchodné ceny
V menej vítaných správach počas najhoršej krízy životných nákladov za posledné desaťročia je KitKat V pravdepodobne drahší ako bežná verzia. Je to preto, že je to drahšie na výrobu kvôli drahším prísadám a potrebe prísnych čistiacich opatrení na výrobných linkách, povedal Nestle.
Počas testovania Nestle minulý rok sa KitKat V predával v niektorých obchodoch za približne 90 pencí (1,06 dolára) v porovnaní so 60 pencami alebo 70 pencami za nevegánsku verziu, tvrdí Gabler. Spoločnosť sa pozerá na efektívnosť, aby bola medzera čo najmenšia, povedala.
Podľa Louise Barrettovej, vedúcej technologického centra cukroviniek Nestle, Nestle ochutnala mnoho nemliečnych alternatív vrátane ovsa, sóje a mandlí, a potom sa rozhodla pre svoju ryžovú receptúru pre správnu krémovú textúru, ktorú poznajú fanúšikovia nevegánskej verzie. v Yorku.
"Je to super náročné," povedal Barrett. "Naši experti na výskum a vývoj pracovali na tom, aby to bolo čo najbližšie."
zdroj: bloomberg.com