Na festivale smrti a utrpenia mäsového priemyslu boli predstavené vegánske alternatívy

31.05.2022

Vegánske alternatívy mäsa boli prvýkrát predstavené na poprednom medzinárodnom veľtrhu pre mäsový priemysel.

Vegánske a kultivované mäso bolo prvýkrát za 70 rokov predstavené na poprednom medzinárodnom veľtrhu mäsového priemyslu (IFFA) od 14. do 19. mája vo Frankfurte. Viac ako 200 z približne 900 vystavovateľov predstavilo alternatívy mäsa približne 50 000 návštevníkom zo 129 krajín. Boli medzi nimi napríklad výrobca mäsových alternatív na báze hrášku endori , organizácia pro vegánsku výživu ProVeg či výrobca sójových prísad Soy Austria . Toto silné zastúpenie alternatívnych proteínov mohlo byť dôvodom premenovania na International Trade Fair - Technology for Meat and Alternative Proteins .

Na začiatku IFFA v sobotu ráno organizovali ochrancovia zvierat aj rôzne akcie a blokády okolo výstaviska, aby sa postavili za systémovú zmenu namiesto greenwashingu a za ukončenie vykorisťovania zvierat.

Zatiaľ čo záujem o alternatívne bielkoviny v posledných rokoch vzrástol, toto odvetvie dostalo veľkú podporu v dôsledku pandémie koronavírusu a prepuknutia epidémií na bitúnkoch a baliarňach v globálnom mäsovom priemysle. Spotrebitelia na celom svete zareagovali zdvojnásobením nákupov rastlinného mäsa , vrátane mnohých kupujúcich- väčšina z nich tvrdí, že v budúcnosti si budú naďalej vyberať alternatívne mäso . 

S rastúcim predajom nedávne správy predpovedajú, že samotný priemysel založený na rastlinách by mohol do roku 2025 dosiahnuť 21 miliárd USD , pričom veľkú časť dopytu poháňajú ázijskí spotrebitelia, a potom bude do roku 2027 pokračovať v raste až na 35 miliárd USD . Tieto dvojciferné čísla rastu ďaleko prevyšujú očakávaný 0,2 % ročný nárast pre konvenčný mäsový priemysel, podľa IFFA, nepochybne jeden z kritických dôvodov, prečo niektorí z najväčších producentov mäsa vrátane Tyson Foods a JBS vstúpili do sektora rastlinného mäsa.

Tento trend nárastu predaja vegánskeho mäsa dokonca podnietil gigantov CPG, ako je Nestlé, aby sa zaviazali uviesť na trh nové rastlinné produkty vo všetkých kategóriách uprostred pandémie poháňaného oživenia v sektore, zatiaľ čo Unilever stanovil odvážny cieľ 1,19 miliardy USD pre predaj rastlinnej alternatívy mäsa a mliečnych výrobkov v priebehu nasledujúcich piatich až siedmich rokov. 

zdroj: vegan-news.de   greenqueen.com.hk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky