Mliečny priemysel vracia úder. Chce ľudí presvedčiť, aby sa vrátili k mlieku
Nová kampaň od California Milk Processor Board sa spolieha na "skutočné" správy o mlieku s cieľom presvedčiť spotrebiteľov, aby opäť pili mliečne výrobky.
"Máš mlieko? " Kampaň prvýkrát debutovala v roku 1993 ako spôsob podpory konzumácie mliečnych výrobkov. Slogan kampane, ktorý vytvorila reklamná agentúra pre California Milk Processor Board (CMPB), bol v roku 1995 licencovaný Národnému programu vzdelávania spracovateľov mlieka (MilkPEP), do ktorého sa v priebehu niekoľkých nasledujúcich desaťročí zapísali celebrity A - vrátane Beyoncé, Venus a Serena Williamsová a Britney Spearsová, aby presadili svoje posolstvo s pozitívnym obsahom mlieka.
MilkPep opustil Got Milk? kampaň v roku 2011, ale "máte mlieko?" iterácia kampane sa snaží oživiť rozruch originálu od roku 2020. Tento mesiac pribudlo nové "máte mlieko?" reklama, ktorú vytvorila CMPB, začala fungovať v Kalifornii na propagáciu mliečnych výrobkov. Dvojminútová reklama v štýle hudobného videa predstavuje speváka mexického pôvodu Diega Boneta, ktorý bol vybraný, aby reprezentoval veľkú latinskoamerickú populáciu Kalifornie.
Koncept je o svete fantázie, ktorý je "skutočný ako skutočné mlieko", kde influenceri môžu zjesť jedlo pred jeho fotografovaním; kiná zobrazujú čestné markízy "Ďalšie pokračovanie (s novými hercami)"; a ďalšie odkazy, ktoré poukazujú na nepravdy, ktoré robia svet menej pravdivým miestom.
V súvislosti s tým, že ide o reklamu na mlieko, kampaň sústreďuje mliečne výrobky pochádzajúce zo zvierat ako "skutočné", čím naopak vysiela správu, že alternatívy sú nečestné a falošné. Jennifer Kaplan, inštruktorka trvalo udržateľných potravinových systémov na Presidio Graduate School a bývalá riaditeľka udržateľnosti vo vegánskej značke Miyoko's Creamery, hovorí, že "skutočná" kampaň je prinajlepšom neúprimná.
"Definícia "skutočného" tvrdenia je tak nedostatočne definovaná alebo široká, že jeho skutočný význam spotrebiteľ pravdepodobne nepochopí... Ako je možné, že nemliečne mlieko nie je "skutočné"? Kaplan hovorí pre VegNews, citujúc Merriam-Websterovu definíciu "skutočného" a potom dodáva: "Rastlinné a nemliečne mlieko je 'skutočné', jednoducho to nie je kravské mlieko."
Zatiaľ čo posolstvo Big Dairy "Got Milk" rezonovalo s predinternetovým súborom - a tento nový pokus predávať mlieko obsahuje množstvo odkazov z digitálnej doby - dnešní spotrebitelia nemusia byť schopní ignorovať rastúci počet výskumov a povedomia poukazujúcich na mnohé nevýhody mliečnych výrobkov .
Mlieko: robí telu dobre?
Veľa mlieka? Posolstvo minulosti naplnené mliekom je nápoj, ktorý podporuje optimálne zdravie. Vedecký výskum odvtedy spája konzumáciu mliečneho mlieka - alebo mliečnych sekrétov od cicavcov, ktoré produkuje na kŕmenie svojich mláďat - s vyšším výskytom chorôb vrátane rakoviny prsníka a prostaty . Mnohí zdravotníci súhlasia s tým, že mliečne výrobky sú hlavným zápalovým činidlom a ich konzumácia môže viesť k mnohým zdravotným problémom.
"Mlieko je vysoko zápalový a hlien produkujúci produkt. Oboje má negatívne zdravotné dôsledky," hovorí pre VegNews Trista Best, registrovaný dietológ v Balance One Supplements. "Zvýšený hlien môže spôsobiť, že choroby budú závažnejšie, ako je potrebné, a spôsobiť problémy s dýchaním, ako je zhoršenie astmy. Je známe, že chronický zápal nízkej úrovne spôsobuje poškodenie buniek a je spojené s mnohými chronickými stavmi bežnými v západnom svete. Nahradením mliečneho mlieka nemliečnymi alternatívami sa môže zbaviť nadmerného hlienu a preťaženia. Nie je to nevyhnutne spôsobené alergiou alebo intoleranciou na mlieko, ale prirodzeným zápalovým stavom mliečnych výrobkov."
Lisa Richards, odborníčka na výživu a autorka Candida Diet, súhlasí s Bestom a vysvetľuje, že trvá až štyri týždne, kým sa mliečne výrobky úplne opustia zo svojho systému, keď sa ich rozhodnú odstrániť zo svojho jedálnička . "Mliečne výrobky sú pre nás všetkých zápalovou látkou a tiež spôsobujú, že telo produkuje nadbytočný hlien. Chronický zápal nízkeho stupňa vedie k zlej imunitnej funkcii a poškodeniu buniek, čo v konečnom dôsledku vedie k chronickým ochoreniam a replikácii poškodených buniek," hovorí Richards pre VegNews. "Táto nadmerná produkcia hlienu môže spôsobiť problémy s pokožkou aj vo forme akné. Zápalová povaha mliečnych výrobkov tiež zhoršuje prítomnosť a dĺžku trvania akné."
Alergia na mlieko je taká skutočná ako "skutočné" mlieko
Z dôvodov týkajúcich sa zdravia, dobrých životných podmienok zvierat a životného prostredia spotreba mliečneho mlieka v posledných rokoch neustále klesá, zatiaľ čo rastlinné mlieka sú čoraz populárnejšie. V roku 2020 rástol predaj rastlinného mlieka dvakrát rýchlejšie ako konvenčné mliečne mlieko, pričom dolárový predaj rastlinného mlieka vzrástol o 20 percent na 2,5 miliardy dolárov, podľa správy zostavenej dátovou spoločnosťou SPINS.
Podľa najnovších odhadov USDA v júni 2022 spracovatelia mlieka odoslali celkovo 3,3 miliardy libier balených tekutých mliečnych výrobkov, čo predstavuje pokles o 1,7 percenta oproti predchádzajúcemu roku. USDA odhaduje, že predaj tekutého mlieka od júna 2021 klesol o 1,8 percenta.
V snahe priviesť spotrebiteľov späť k mliečnym výrobkom sa nová kampaň CMPB výrazne zameriava na vyslanie posolstva, že prijateľné sú iba "skutočné" mliečne výrobky, čo je u ľudí s alergiami problematické.
Kathlena Rails, známa ako "The Allergy Chef", premenila svoju diagnózu viac ako 200 alergií a intolerancií na biznis, ktorý pomáha týmto alergikom. Rails nesúhlasí so správami v rámci novej mliečnej kampane, pretože sa vzťahuje na ľudí žijúcich s alergiami.
"Inzerovanie mliečnych výrobkov vzrušujúcim spôsobom nie je problém, no keď začneme používať slová ako 'skutočné', naznačujeme, že všetky ostatné sú falošné. Problém je v tom, že na celom svete sú milióny ľudí, ktorí nemôžu bezpečne konzumovať mliečne výrobky. Myslia si, že ich jedlo je falošné?" Rails hovorí VegNews. "Toto je niečo, s čím veľa ľudí zápasí, keď sú oslobodení, a jedna z vecí, ktoré ľuďom pomáham urobiť, je zmeniť ich myslenie a začať vidieť, aké úžasné sú ich možnosti."
Ďalším problémom je, že intolerancia laktózy neúmerne postihuje ľudí inej farby pleti , a preto je táto nová kampaň na presadzovanie "skutočných" mliečnych výrobkov - s použitím černošského herca na spievanie textu reklamy - ešte problematickejšia. Národný inštitút zdravia odhaduje, že až 80 percent Afroameričanov, 80 až 100 percent domorodých Američanov a 90 až 100 percent ázijských Američanov netoleruje laktózu.
Skupinou s najnižším výskytom intolerancie laktózy sú ľudia severoeurópskeho pôvodu. Ako taká sa reklama na mliečne mlieko ako "skutočnú" možnosť stáva problémom pre nebiele deti trpiace intoleranciou laktózy.
"Keď dieťaťu znova a znova hovoríme, že jeho jedlo je falošné, pochybuje o kvalite vlastného jedla," hovorí Rails. "Čím viac dokážeme byť inkluzívni v tom, ako hovoríme o jedle vo všeobecnosti, tým lepšie. Svet už má dosť ľudí trpiacich poruchou stravovania a my nemusíme stále prilievať olej do ohňa. Všetko jedlo je skutočné, to musí byť naše posolstvo."
zdroj: vegnews.com