Maslo by malo byť už iba rastlinné

27.10.2021

Gobálna distribučná spoločnosť Upfield oznámila, že všetky jej značky budú do roku 2025 plne rastlinné. 

Upfield pôsobí vo viac ako 95 krajinách a vlastní približne 15 značiek vrátane Flora, ProActiv, Becel, Elmlea, Bertolli a Violife.  Korene Upfieldu siahajú 150 rokov späť, keď vynálezca margarínu v roku 1871 predal patent Upfieldovmu predchodcovi Jurgensovi.

Odvtedy spoločnosť stále viac skúmala priestor rastlinných potravín. V roku 2016 uviedla jej obľúbená značka Flora na trh bezmliečnu nátierku. O tri roky neskôr oznámila, že aktualizuje celý rad Flora na vegánsky.

Nasledujúci rok však Upfield pridal mliečny cmar späť do svojho receptu na maslo Flora a tvrdil, že zákazníci uprednostňujú "známy chuťový profil". Tento krok sa stretol s odporom. Petícia požaduje zvrátiť toto rozhodnutie a vyzbierala už 20,000 podpisov. 

Záväzok založený na rastlinách

Spoločnosť Upfield teraz potvrdila, že všetky produkty jej značiek budú založené na rastlinách, pričom ako kľúčový problém uviedol udržateľnosť.

Prvá správa ESG spoločnosti načrtáva plán pre "lepšiu budúcnosť založenú na rastlinách". 

Upfield v správe hovorí, že rastlinné margaríny a nátierky majú o 70 percent menší "vplyv na klímu" ako mliečne maslo.

Okrem toho margaríny na rastlinnej báze vyžadujú na výrobu menej ako polovicu vody a menej ako dve tretiny pôdy využívanej na výrobu mliečneho masla. A v roku 2020 spotrebitelia ušetrili viac ako 6 miliónov ton ekvivalentu CO2 kúpou rastlinných nátierok Upfield oproti mliečnym výrobkom.

"Rastliny sú základom našej budúcnosti, keďže svet sa dnes otáča smerom k udržateľnejšiemu, prirodzenému, zdravému a spravodlivejšiemu potravinovému systému zajtrajška. Ľudia na celom svete prijímajú rastlinné potraviny zo zdravotných, udržateľných a etických dôvodov," píše spoločnosť vo svojom stanovisku A Better Plant-Based Future Policy Position .

Upfield dodáva, že má "zodpovednosť" podporovať "transformáciu" potravinového systému pre dobro planéty a zdravie budúcich generácií. "Robíme to, pretože to nie je len to, čo od nás očakávajú spotrebitelia a zainteresované strany, ale pretože je to správna vec," dodáva Upfield.

Popri svojich záväzkoch založených na rastlinách chce Upfield dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2030. Zaviazal sa, že do konca dekády zníži množstvo odpadu na polovicu a odstráni 95 percent plastov zo všetkých svojich obalov.

Upfield sa ďalej zameriava na vybudovanie siete piatich miliónov kuchárov s receptami založených na rastlinách a zlepšenie živobytia 100 000 malých majiteľov a podnikateľov založených na rastlinnej strave.

zdroj: plantbasednews.org 

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky