Mali by živočíšne výrobky obsahovať fotografie ako na obaloch cigariet?

Cigaretové balenia obsahujú realistické obrazy ich chronických následkov, tak prečo nie aj živočíšne produkty? Aké sú výhody a nevýhody toho, keď máte na štítkoch potravín obrázky podmienok a týrania zvierat.
V roku 2019 sa televízny moderátor a aktivista za práva zvierat Chris Packham vyjadril o tom, ako je balenie živočíšnych produktov pre spotrebiteľov veľmi zavádzajúce. Žiadal realistické obrázky na potravinách pre zvieratá a snažil sa o úplnú transparentnosť.
Ak si kúpite krabičku cigariet, privítajú vás nepríjemne grafické obrázky život ohrozujúcich účinkov, vrátane rôznych druhov rakoviny, srdcových a pľúcnych chorôb, mozgových príhod alebo dokonca vážneho poškodenia vašich blízkych. Tieto snímky boli predstavené vo Veľkej Británii pred piatimi rokmi ako pokus o zníženie prevalencie fajčenia odradením ľudí. Prečo však podobné varovania neobsahujú aj iné výrobky - najmä tie, ktoré sú vyrobené zo zvierat?

Je dokázané, že konzumácia živočíšnych produktov zvyšuje riziko chronických chorôb vrátane kardiovaskulárnych chorôb, rakoviny, cukrovky a obezity . Najdoporučovanejšou stravou na zníženie týchto chorôb je rastlinná strava . Napriek tomu živočíšne výrobky neobsahujú štítky s varovaniami o týchto chronických ochoreniach rovnako ako cigaretové balíčky.
Rovnako ako škoda pre zdravie, tak aj konzumácia mäsa a mliečnych výrobkov je neuveriteľne škodlivá pre životné prostredie, čo má najväčší vplyv na klímu Zeme . Navyše, samozrejme, hlavným dôvodom, prečo veľa ľudí prechádza na vegánstvo, je úplne zabrániť vykorisťovaniu zvierat .
Keď teda vidíme, že živočíšne produkty škodia ľudskému zdraviu, planéte a samozrejme aj samotným zvieratám, prečo mäsové balíčky, fľaše od mlieka a škatule od vajec nepripomínajú spotrebiteľom túto tvrdú realitu?
Riaditeľka organizácie PETA Elisa Allen je presvedčená, že mäsový priemysel chce "udržať zákazníkov odpojených od toho, kto je v týchto úhľadne zmenšených obaloch častí tela a nepríjemných skutočností o tom, ako sa tam dostali". Súhlasí s požiadavkami Packhamu a tvrdí, že spotrebiteľmi sú dospelí, ktorí "musia pri každom nákupe mäsa čeliť teroru, krvi a vnútornostiam, ktoré financujú".

Allen hovorí, že tržby "určite klesnú", ak obaly ukážu realitu mäsového, vaječného a mliekarenského priemyslu. Podporuje to citáciou oslavovaného vegetariána Paula McCartneyho: "Keby mali bitúnky sklenené steny, boli by všetci vegetariáni."
Pokiaľ ide o budúcnosť, uznáva, že niektoré mäsové spoločnosti začali ponúkať vegánske alternatívy: "Je to múdrejší krok, ako sa snažiť schovať za pekné štítky a ukazovať kreslené zvieratá." Dodáva, že pri súčasnom množstve vegánskych výrobkov neexistuje "nijaká výhovorka pre týranie zvierat, najmä nie chamtivosť spoločností".
Z pohľadu značky marketingová špecialistka Talia Butler nesúhlasí: "Rozumiem, odkiaľ Packham pochádza. Nesúhlasím však s myšlienkou úplnej transparentnosti obalov. " (ukazovať realitu)
Vysvetľuje, že účelom obalov je najskôr prilákať zákazníkov a až potom poskytnúť informácie, takže "bez prvej príťažlivosti produktu to neguje potrebu informácií, pretože na ne sa nikto nebude pozerať na prvom mieste. Účelom reklamy je zobraziť produkt v dobrom svetle "
Butler dodáva, že zahrnutie týchto štítkov na živočíšne produkty by z marketingového hľadiska nefungovalo. Hovorí, že aj keď dosiahne účel, ktorým je odradiť ľudí od nákupu týchto výrobkov, má to väčšie následky: "Musíme myslieť na väčší reťazec. Spoločnosti sa zrútia a tisíce pracovných miest sa stratia, čo povedie k väčšiemu utrpeniu. "
Ďalej dodáva: "Najprv sa musíme pozrieť na širší obraz a vychádzať z priemyslu ako celku a z toho, ako ho môžeme demontovať udržateľným a etickým spôsobom."

Tvrdí, že keď sa spotrebiteľov opýtali, čo pri nákupe tovaru berú do úvahy, najvýznamnejšou odpoveďou bolo pohodlie. " Ľudia chcú veci ľahké a bez stresu - takže v ich očiach, ak to znamená, že dôjde k poškodeniu ostatných, tak to bude," vysvetľuje.
Butler však uznáva, že vzrástli obavy o udržateľnosť: "Ľudia sa chcú starať." Verí, že existuje ľahší spôsob, ako vzdelávať ľudí bez toho, aby ste si vynútili agresívne snímky. "Myslím, že v prvom rade by sme sa mali pozerať po školách a vzdelávacích inštitúciách."
Lizzy Carter, nevegánka, má pocit, že etikety na potravinách môžu byť zavádzajúce a realistickejšie balenie by mohlo mať vplyv na stravovacie návyky. "Mám pocit, že niektoré obaly, ako napríklad Happy Egg, sú zavádzajúce, pretože karikatúra vytvára nerealistickú víziu toho, v čom žije väčšina kurčiat," vysvetľuje. "Aj keď spoločnosť Happy Egg tvrdí, že poskytuje vajcia z voľného chovu, bolo by dobré zahrnúť skutočné obrázky z fariem." Dodáva, že by sa tak mohla zvýšiť pravdepodobnosť, že spotrebitelia "kúpia vajcia z ekologického alebo voľného chovu od dobrého dodávateľa".

Carter ďalej tvrdí, že spoločnosti by mali zobrazovať obraz o podmienkach, pretože ľuďom "by sa mala ukázať tvrdá realita konzumácie mäsa a vplyv, ktorý má na životné prostredie". Dodáva, že ľudia by boli odradení od nákupu mäsa s obrázkami usmrcovaných zvierat - vrátane nej: "Vidieť obrazy krutej reality mäsového priemyslu by ma prinútili kúpiť si alternatívy bez mäsa. Musím pripomenúť dobré životné podmienky zvierat namiesto pozitívneho vplyvu na životné prostredie pri konzumácii vegánskych jedál. "
Verí však, že "spotrebiteľom príliš nezáleží na dobrých životných podmienkach zvierat, pretože sú skryté pred realitou". Navrhuje, že lepším spôsobom, ako ľuďom pripomenúť, odkiaľ jedlo pochádza, a o jeho účinkoch by mohlo byť napríklad zahrnutie "údajov o jeho vplyve na životné prostredie". A keď bude Spojené kráľovstvo od septembra riadiť systém ekologických hodnotení etikiet na potravinách a nápojoch, mohlo by sa to stať skutočnosťou.
Etikety na potravinách môžu byť v súčasnosti veľmi zavádzajúce, ale pri ich úprave je potrebné veľa zvážiť, aby boli realistickejšie. Je pravdepodobné, že realistickejšie štítky prinútia ľudí, aby si svoju spotrebu dvakrát premysleli, a preto ich odradia od nákupu živočíšnych potravinových výrobkov. Aj keď by to malo pozitívny vplyv na zvieratá, ľudské zdravie a životné prostredie, je tiež potrebné uznať negatívny vplyv, ktorý by to malo na dodávateľský reťazec.
zdroj: theveganreview.com