Ľudia sa v Británii vracajú k mäsu

16.12.2024

Prieskum top produktov je vždy plný prekvapení. 

A tento , sledujúci výkon tisícok produktov v rekordných 127 kategóriách – prináša viac prekvapení ako kedykoľvek predtým, zatiaľ čo zahrnutie údajov EPoS od spoločností Aldi , Lidl a Amazon po prvýkrát znamená, že ide o komplexné čítanie. Presne to, čo potrebujeme, keď všetci bilancujeme ďalší výnimočný rok .

Najväčším prekvapením je však oživenie predaja čerstvého hovädzieho a jahňacieho mäsa. Kategória je na ústupe už mnoho rokov v dôsledku rozšírených zdravotných a environmentálnych obáv. A silný rast tržieb čiastočne odzrkadľuje celkový vítaný nárast varenia mäsa. Ale či už je to vplyv sociálnych médií na šialenstvo hamburgerov, spustenie šikovného vývoja nových produktov zo supermarketov a ich dodávateľov alebo nespokojnosť s možnosťami bez mäsa , je jasné, že kupujúci prehodnocujú červené mäso.

Problém je, že to nie je nevyhnutne v dobrom zmysle. Alebo nie, ak má priemysel dosiahnuť svoje čisté nulové ciele. A je to tiež v rozpore so smerom cesty, ktorým sa nás labouristická národná potravinová stratégia snaží viesť. Hoci sľubuje, že vždy bude mať na srdci spotrebiteľa, je ťažké pochopiť, ako stratégia vlajkovej lode nepošliape všetky možnosti výberu spotrebiteľov. 

Keir Starmer opakovane povedal, že labouristi nebudú spotrebiteľom hovoriť, čo majú jesť. Ako sa teda rieši konzumácia mäsa? Keďže nahnevaní farmári tento týždeň opäť protestovali vo Westminsteri, je to jedno z mnohých mínových polí, ktorým šéf Defra Steve Reed čelí vo svojej "koalícii ochotných".

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky