Ľudia nechcú pri názvoch jedál v reštauráciách slovo "vegánske"

06.04.2022

Nová štúdia uskutočnená spoločnosťou Meatless Farm and Brakes odhaľuje, že dve pätiny Britov (39 percent) chcú, aby reštaurácie ponúkali viac vegánskeho jedla, no odradilo ich označenie vegan.

 Viac ako polovica (52 percent) tvrdí, že si s väčšou pravdepodobnosťou niečo objednajú jedlo bez mäsa, iba ak bude označený ako "rastlinný" namiesto "vegánsky".  Prieskum medzi 2 000 dospelými v Spojenom kráľovstve skúmal postoje k jedeniu a objednávaniu vegánskych jedál a odhaľuje rastúcu chuť ľudí znižovať spotrebu mäsa a chápať viac o vplyve toho, čo jedia na životné prostredie.

Ľudia nevedia čo je vegánstvo

Výskum ukázal, že chuť je stále na prvom mieste, pričom tretina ľudí (32 percent) sa rozhodla jesť vegánske jedlo mimo domova, pretože chcú vyskúšať niečo nové a odlišné, a takmer dve pätiny (38 percent) uviedli, že by zvážili objednanie väčšieho množstva rastlinných potravín, ak by mohli mäso jednoducho nahradiť. Lasagne, boloňské špagety, hamburgery a pečené večere sú top jedlá, ktoré by si ľudia najradšej objednávali bezmäsité.

Výskum naznačuje, že terminológia je to, čo ľudí brzdí, ako nedávno videli McDonald's a Pret, ktorí sa rozhodli neprijať veganské označovanie pri svojich nových predstaveniach burgerov McPlant. Napriek tomu, že chcú jesť jedlo, ktoré je lepšie pre planétu, viac ako tretina (35 percent) má pocit, že vegánske možnosti často neznejú na jedálnom lístku lákavo a 20 percent si myslí, že jedlo označené ako "vegan" neznie ako niečo chutné. Iba polovica opýtaných ľudí (50 percent) úplne rozumie významu výrazu "vegánsky" a jeden z desiatich (9 percent) sa domnieva, že obsahuje iba potraviny zelenej farby!

Morten Toft Bech, zakladateľ Meatless Farm, povedal: "Kultúra jedla sa mení, a preto musíme prehodnotiť sociálne označenia. Či už ste vegán alebo nie, rastlinné mäso za posledných päť rokov výrazne pokročilo a oslovuje široké publikum. Naším poslaním je pomôcť reštauráciám poskytnúť spotrebiteľom možnosť urobiť bezmäsité jedlo na každom jedle, rovnako ako môžete požiadať o jedlo, ktoré bude bez lepku alebo mliečnych výrobkov.

"Vždy sme sa zaviazali povzbudiť viac konzumentov mäsa, aby prešli na rastlinné mäso, a tieto zistenia ukazujú, že viac ľudí sa môže pripojiť k vegánskemu hnutiu, ak sa zmení formulácia v jedálnych lístkoch. Úlohou teraz je prilákať čo najviac ľudí, aby vyskúšali rastlinnú variantu a označenie vegánskych možností ako rastlinnej by mohlo byť vstupenkou, ktorá skutočne povzbudí bezmäsité jedlá"

Pokiaľ ide o životné prostredie, viac ako dve pätiny (43 percent) ľudí chcú vidieť na jedálnom lístku viac informácií o vplyve potravín na životné prostredie a dvaja z piatich (41 percent) chcú poznať uhlíkovú stopu toho, čo majú na tanieri.

Aaron Friend, senior manažér kategórie pre rastlinné produkty v spoločnosti Brakes, veľkoobchodník, povedal: "Zistenia výskumu ukazujú, ako ďaleko sme sa dostali a vychutnať si rastlinné produkty je teraz prirodzenou voľbou pre hostí na základe množstva faktorov. Môžete však zabudnúť na zažité stereotypy, už to nie je alternatíva, rýchlo sa to stáva normou.

"Vegánske produkty určite uhryznú časť z tradičnejších jedál. V skutočnosti je náš najpredávanejší burger teraz rastlinný a predaj rastlinných hamburgerov sa za posledný rok viac ako zdvojnásobil, popri rade rastlinných produktov, ktoré predávame."

zdroj: fdiforum.net

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky