Lidl umiestňuje rastlinné produkty vedľa mäsa zo zvierat, aby zvýšil ich predaj
Supermarket Lidl zaznamenal nárast mäsových výrobkov na rastlinnej báze po ich umiestnení v obchode vedľa mäsa zvierat.
Pilotná štúdia, ktorú uskutočnil Lidl Netherlands v spolupráci s Wageningen University a World Resources Institute (WRI), prebiehala počas šiestich mesiacov. Pozrela sa na vegánsky alternatívny predaj v 70 obchodoch v Holandsku. Zistilo sa, že predaj rastlinných produktov vzrástol o sedem percent, odkedy boli presunuté do mäsovej uličky.
"Z prieskumu vieme, že viditeľnosť našich náhradiek mäsa je dôležitým faktorom pri výbere zákazníka, či si kúpiť alebo vyskúšať náhradku mäsa," uviedla vo vyhlásení Chantal Goenee, poradkyňa pre udržateľnosť a zdravie zo spoločnosti Lidl Netherlands. "Preto sa na to v blízkej budúcnosti v našich predajniach a marketingu zameriame ešte viac."
So zákazníkmi spoločnosti Lidl v Holandsku sa uskutočnili rozhovory v predajni a dostali online dotazníky o zmene a väčšina z nich vyjadrila podporu.
Lidl a rastlinné produkty
Lidl už v minulosti podnikol viacero krokov, aby povzbudil zákazníkov k nákupu rastlinných mäsových výrobkov v celej Európe. V Nemecku napríklad znížila cenu alternatív, aby mali rovnakú cenu ako ich zvierací kolegovia.
Minulý mesiac riaditeľ nákupu spoločnosti Lidl v Nemecku Jan Bock oznámil , že táto cenová parita viedla k 30-percentnému nárastu predaja vegánskeho mäsa v priebehu šiestich mesiacov.
Tento krok prišiel niekoľko mesiacov po oznámení, že maloobchodník zníži množstvo mäsových výrobkov a zvýši rastlinné produkty. Vo februári 2023 hlavný nákupca spoločnosti Lidl Christoph Graf povedal, že "neexistuje žiadna alternatíva", ak sa "nakŕmime v rámci planetárnych limitov".
Lidl má vlastnú rastlinnú radu s názvom Vemondo, ktorá obsahuje vegánske klobásy, mlieka, hamburgery a ďalšie. Predajca ho plánuje v najbližších mesiacoch rozšíriť o ďalšie alternatívy.
zdroj: plantbasednews.org