Laboratórne mäso si už kúpite bežne v obchode
Americká spoločnosť zaoberajúca sa pestovaním mäsa GOOD Meat oznamuje maloobchodné spustenie nového produktu GOOD Meat 3 v mraziarenskej sekcii špecialistu na prémiové mäso Huber's Butchery v Singapure.
GOOD Meat vyrába a predáva svoje kurča v mestskom štáte vo vybraných reštauráciách, aplikáciách na donášku jedla, v stánkoch so sokoliarstvom a v Bistre Huber's Butchery (počas roku 2023). Po prvýkrát od schválenia pred tri a pol rokom si však dopestované mäso budú môcť zákazníci kúpiť a uvariť si ho doma.
O GOOD Meat 3 ponúka rovnakú "lahodnú" chuť, textúru a zážitok ako bežné kura. K dispozícii bude po zvyšok roka 2024 a jeho cena bude 7,20 SGD (4,93 EUR) za 120-gramové balenie.
Josh Tetrick, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ Eat Just, materskej spoločnosti GOOD Meat, hovorí: "Toto je historický deň pre našu spoločnosť, pre pestovateľský mäsový priemysel a pre Singapurčanov, ktorí chcú vyskúšať GOOD Meat 3. Doteraz kultivované mäso nebolo nikdy dostupné v maloobchodných predajniach pre bežných ľudí, a teraz je."
Epicentrum testovania trhu
Podľa GOOD Meat senzorické testovanie prinieslo výnimočnú spätnú väzbu o produktoch GOOD Meat, pokiaľ ide o chuť, textúru a vzhľad pomocou tohto hybridného zloženia. Teraz však budú mať spotrebitelia možnosť vyjadriť sa okrem testovania, ochutnávok a obmedzenej ponuky reštaurácií. Doposiaľ pripravovali dopestované produkty len šéfkuchári vrátane Bistra v Huber's Butchery a dvoch ďalších reštaurácií v USA.
Andre Huber, výkonný riaditeľ Huber's Pte Ltd, hovorí: "Ľudia budú mať možnosť pripraviť si produkt tak, ako chcú, a zažiť, ako sa hodí do ich domácich jedál. Tešíme sa na spätnú väzbu od našich náročných zákazníkov, aby sme mohli spolupracovať s GOOD Meat na neustálom zlepšovaní produktu ."
Ryan Huling, senior manažér pre komunikáciu v Good Food Institute APAC, komentuje uvedenie GOOD Meat na trh: "Ťažko by ste hľadali lepšie miesto na vykonávanie takéhoto skutočného výskumu ako Singapur. So svojou slávnou multietnickou populáciou a preslávenou kulinárskou kultúrou už republika slúži ako epicentrum testovania trhu a výskumu a vývoja v konvenčnom potravinovom priestore.
Výroba cenovo dostupných produktov
Začlenením menšieho percenta pestovaného kuracieho mäsa spolu s rastlinnými bielkovinami – ingredienciou, ktorá sa dôsledne používa v pestovaných kuracích produktoch GOOD Meat – sú produkty cenovo dostupnejšie , čo predstavuje výzvu pre rozvíjajúci sa priemysel.
Huling dodáva : " Dramatickým znížením nákladov na kus prostredníctvom hybridných formulácií môžu spoločnosti vyrábajúce mäso predávať väčšiemu podielu populácie, zatiaľ čo pracujú na zvyšovaní výrobných objemov. V skutočnosti mnohí analytici veria, že neexistuje žiadna cesta k tomu, aby sa dopestované mäso zvýšilo alebo sa priblížilo k cenovej parite bez toho, aby preskúmali takéto prechodné kroky.
Nová éra výroby mäsa
V oznámení GOOD Meat zdôrazňuje pokrok, ktorý dosiahli krajiny ako Singapur a Južná Kórea v napredovaní novej éry výroby mäsa na rozdiel od krokov amerických štátov, Floridy a Alabamy, s cieľom kriminalizovať predaj pestovaného mäsa, čo je krok, "ktorý ohrozuje slobodu spotrebiteľov a bráni inováciám."
Tetrick dodáva: "Tento rok predáme viac porcií pestovaného kuracieho mäsa, ako sa predalo v ktoromkoľvek predchádzajúcom roku. Zároveň vieme, že je potrebné urobiť oveľa viac práce , aby sme dokázali, že kultivované mäso sa dá vyrábať vo veľkom, a na tento cieľ sa naďalej zameriavame."
GOOD Meat 3 oficiálne spustia zajtra, 16. mája, v rámci slávnostného znovuotvorenia spoločnosti po rozsiahlej rekonštrukcii .
zdroj: vegconomist.com