Rastlinné krmivá pre domáce zvieratá rastú na popularite a v predajoch  

10.06.2025

Mníchovský startup Vegdog, ktorý sa zaoberá vegánskym krmivom pre domáce zvieratá, získal v rámci financovania série A 9 miliónov eur na rozšírenie svojej európskej pôsobnosti po tom, čo v roku 2024 zaznamenal nárast tržieb o 66 %.

Zatiaľ čo startupy pracujúce na alternatívnych proteínoch pre ľudí naďalej čelia prekážkam pri získavaní finančných prostriedkov, tak tie, ktoré sa zameriavajú na našich chlpatých priateľov, sa tešia väčšiemu úspechu. Spoločnosť Vegdog, známa svojou širokou ponukou vegánskeho krmiva a doplnkov pre psov, získala 9 miliónov eur v kole financovania série A, ktoré viedol Európsky fond pre obehové biohospodárstvo (ECBF VC) a existujúci investor Green Generation Fund.

Do kola sa zapojili aj anjelskí investori Dominique Locher, Attollo SA a Andrea Skersies, finančná platforma Select Alternative Investments a existujúci akcionár SFO, čím sa celková suma desaťročnej spoločnosti zvýšila na 13,7 milióna dolárov.

Investícia bude použitá na rozšírenie pôsobnosti spoločnosti Vegdog v celej Európe a prichádza po veľmi úspešnom roku, v ktorom spoločnosť v roku 2024 dosiahla tržby vo výške 10 miliónov eur (66 % nárast oproti predchádzajúcemu roku). Teraz sa spoločnosť zameriava na dosiahnutie tempa rastu až 80 % v nasledujúcich rokoch.

Vegdog dobíja Európu

Značku Vegdog založili Tessa Zaune-Figlar a Valerie Henssen. V ponuke nájdete suché aj mokré krmivo, pochutiny a doplnky stravy, ktoré obsahujú zložky ako hrachový proteín, šošovica a zelenina. Vyvíjajú sa v spolupráci s veterinármi, aby sa zabezpečila vysoká nutričná kvalita.

Minulý rok sa spojila s nemeckým startupom MicroHarvest zameraným na potravinárske technológie, aby uviedli na trh Pure Bites, rad psích maškŕt vyrobených z mikrobiálneho proteínu fermentovaného v biomase. Jej produkty sú dostupné prostredníctvom webovej stránky a Amazonu v Nemecku a Rakúsku, ako aj v predajniach Futterhaus, Zoo&Co a DM Drogerie. Počas Veganuary boli uvedené aj v Aldi Suisse a Hofer v Rakúsku.

Spoločnosť Vegdog plánuje tento rok zdvojnásobiť počet svojich zamestnancov v rámci plánovanej expanzie do celého nemeckého, rakúskeho a švajčiarskeho regiónu, ako aj do Holandska. Širšie európske zavedenie je naplánované na rok 2026.

"Našou víziou je svet, v ktorom zdravá výživa psov už nie je na úkor iných zvierat alebo životného prostredia. Toto kolo financovania nám umožňuje urýchliť inovácie a rast," povedal Henssen, ktorý je spolu so Zaune-Figlar spolugenerálnym riaditeľom spoločnosti. "Čím je Vegdog väčší, tým väčší je náš vplyv na zdravie psov a dobré životné podmienky zvierat."

Spoločnosť Vegdog uvádza, že kapitál použije na zdokonalenie svojho výrobného procesu, rozšírenie svojich operácií v celej Európe a preskúmanie nových zmesí, ktoré uspokoja rozmanité stravovacie potreby rôznych plemien psov a životných štádií.

"S rastúcim dopytom spotrebiteľov po etických a ekologických produktoch je spoločnosť VEGDOG v dobrej pozícii na to, aby spochybnila súčasný stav európskeho priemyslu s krmivom pre domáce zvieratá," povedal Mathias Brink Lorenz, investičný riaditeľ spoločnosti ECBF.

Krmivo pre zvieratá vs alternatívne bielkoviny pre ľudí

Investícia do Vegdogu je v kontraste s inak náročnou situáciou pre spoločnosti zaoberajúce sa rastlinnými potravinami, ktoré v roku 2024 získali o 64 % menej peňazí ako v predchádzajúcom roku.

Napriek tomu sa alternatívne krmivo pre domáce zvieratá teší plodným 12 mesiacom. Britská veterinárna asociácia ukončila svoje dlhodobé námietky voči rastlinnému krmivu pre psov a štúdie ukázali, že vegánska strava je najúčinnejším opatrením na zníženie klimatickej stopy mačiek a psov.

Medzitým sa Spojené kráľovstvo stalo prvou krajinou , kde si spotrebitelia mohli kúpiť pestované mäso pre svoje mačky a psy priamo z regálov, zatiaľ čo nemecká spoločnosť Marsapet uviedla na trh v Európe granulovaný produkt pre psy s použitím plynom fermentovaného proteínu FeedKind od spoločnosti Calysta.

Britského výrobcu vegánskeho krmiva pre domáce zvieratá The Pack získala spoločnosť Prefera Petfood a londýnsky startup Omni zaznamenal nárast tržieb o 130 % s 20 000 novými zákazníkmi za tri mesiace po tom, čo získal investíciu od Stevena Bartletta a Deborah Meadenovej do projektu Dragons' Den.

Jeden americký startup vykonal kŕmne skúšky v snahe získať regulačné schválenie v USA a kalifornská spoločnosť Friends & Family Pet Food Co. podpísala dve zmluvy na spustenie v Spojených štátoch a Singapure.

A minulý mesiac spoločnosť Meatly dosiahla niekoľko prelomových objavov , ktorými dramaticky znížila náklady na svoje pestované kuracie mäso pre domáce zvieratá, a spoločnosť BioCraft Pet Food odhalila, že jej myšie mäso z laboratória generuje o 92 % menej emisií ako konvenčné hovädzie mäso.

zdroj: greenqueen.com.hk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky