Kaufland rozširuje sortiment vegánskych produktov na viac ako 100 položiek
Nemecký reťazec hypermarketov Kaufland oznamuje rozšírenie svojej značky K-Take it Veggie, aby ponúkal približne o 20 % viac položiek, pričom teraz dosahuje viac ako 100 vegánskych produktov.
Nové položky zahŕňajú parmezán, lososa a syrové tyčinky, čím pridávajú nové spotrebiteľské možnosti na podporu výživy založenej na rastlinách.
Podľa Kauflandu sa o vegánsku stravu zaujíma každý piaty Nemec a v Nemecku už vegánskym spôsobom žije viac ako 1,5 milióna ľudí. Trend je stúpajúci a spolkový minister pre výživu a poľnohospodárstvo Cem Özdemir sa dokonca snaží riešiť historicky nízku spotrebu mäsa v krajine tým, že navrhuje nové trhové príležitosti.
"S K-Take it Veggie chceme našim zákazníkom ponúknuť rastlinné produkty, ktoré sú vhodné pre každý vkus a každý deň, a zároveň ich inšpirovať k vyskúšaniu nových jedál," hovorí Oliver Schmitz, výkonný riaditeľ medzinárodného nákupu v Kauflande.
Ponuka pre rastlinnú stravu
Kaufland, súčasť nemeckej Schwarz Gruppe, ktorá vlastní a prevádzkuje aj Lidl, má v Nemecku viac ako 600 predajní a zamestnáva tisíce ľudí. Dnes obsahuje viac ako 1 300 vegánskych a vegetariánskych položiek populárnych značiek a K-Take it Veggie, ktoré zahŕňa približne 180 alternatív mäsa, klobásy , syra a mlieka.
Minulý rok sa tento predajca v rámci svojho záväzku udržateľnosti pripojil k iniciatíve spoločnosti Lidl za znižovanie cien tým, že znížil ceny svojich alternatív k mäsu a mliečnym výrobkom, aby bola rastlinná výživa dostupnejšia. Dokonca aj cenová štúdia z roku 2023 od ProVeg International odhalila, že Kaufland ponúka najdostupnejšie rastlinné nákupy, pričom jeho karbonátky z rastlinného mlieka a burgerov sú mimoriadne cenovo dostupné.
Medzitým Robert Pudelko, vedúci oddelenia udržateľnosti nákupu v Kaufland Germany, hovorí, že nedávny prieskum ukázal, že 84,9 percenta respondentov potvrdilo, že vegánska strava v Nemecku sa stala oveľa zvládnuteľnejšou.
Schmitz dodáva: "Naším cieľom je poskytnúť každému zákazníkovi správnu ponuku pre jeho diétu. Ľudia, ktorí sa stravujú vegetariánsky alebo vegánsky, sú pre nás dôležitou a rastúcou skupinou zákazníkov. Práve z tohto dôvodu sme pred siedmimi rokmi predstavili značku K-Take it Veggie – a odvtedy sa dopyt po produktoch pod touto privátnou značkou neustále zvyšuje."
zdroj: vegconomist.com