Jedzte inak
V roku 1997 spoločnosť Apple spustila kampaň, ktorá navždy zmenila trajektóriu spoločnosti a katapultovala ju do zeitgeist.
Pred spustením kampane Think Different, ktorá obsahovala množstvo historických ikon a lídrov v tomto odvetví, bola spoločnosť Apple pravidelne ignorovaná v technológiách, často označovaná ako "hračka" navrhnutá pre "kreatívne typy", poznamenáva Forbes .
Po spustení kampane spoločnosť Apple zaznamenala okamžitý nárast podnikania, a to aj napriek nedostatku nových produktov na trh. A do roka sa cena akcií spoločnosti strojnásobila. Dnes je kampaň Think Different považovaná za jednu z najúspešnejších reklamných kampaní 20. storočia.
A tento mesiac spoločnosť Eat Differently – nová LLC a samooznačený "zdroj verejných služieb" – spustila novú, vegánsku prepracovanú koncepciu Think Different, ktorá má pomôcť verejnosti kriticky premýšľať o svojich stravovacích návykoch.
Priekopníci bez mäsa
Kampaň Jedzte inak odhalila začiatkom tohto mesiaca 29 billboardov po celom San Diegu , z ktorých každý predstavuje priekopníka, o ktorom je známe, že držal bezmäsitú diétu.
"Eat Differently v podstate poukazuje na to, že mnoho z týchto osobností [z pôvodnej kampane] nielenže myslelo inak, ale veľké percento z nich aj inak jedlo," Lori Amos z agentúry Scout 22, agentúry pre styk s verejnosťou, ktorá pomohla viesť novú kampaň.
Nové billboardy obsahujú vždy jednu ikonu vedľa textu, ktorý zvýrazňuje ich stravu, prácu v oblasti životného prostredia alebo vplyvné postavenie. Len pár metrov od základne WingStop stojí vysoký billboard s portrétom legendárneho hudobníka Paula McCartneyho vedľa nápisu "Nech je to bez mäsa".
V inom sa vegánska klimatická aktivistka Greta Thunberg objavuje vedľa frázy: "Zajtrajšok sa na vás spolieha". Aktivista za občianske práva a labouristická líderka Cevar Chavez sa objavuje vedľa "Jej strava bola rovnako revolučná".
A dokonca aj zosnulý Steve Jobs, ktorý zohral kľúčovú úlohu v pôvodnej kampani spoločnosti Apple Think Different. Na jeho billboarde je napísané: "Aj jedol inak". Albert Einstein a Mahátma Gándhí, ktorí boli zahrnutí do pôvodnej kampane spoločnosti Apple Think Different, patria tiež medzi historické postavy na billboardoch Eat Differently.
Týchto 29 billboardov bude vystavených počas nasledujúcich troch mesiacov a do konca roka by sa mohli dostať do dvoch ďalších amerických miest s medzinárodným spustením plánovaným na rok 2024. Amos poznamenáva, že pre túto prvú sériu bolo vybrané San Diego, pre svoju veľkosť obyvateľstva (metropola je druhým najľudnatejším mestom Kalifornie) a obyvateľov, ktorí sú do značnej miery ohľaduplní k svojmu zdraviu.
Len fakty
Napriek tomu, že sú na poprednom mieste portréty bezmäsitých ikon, z ktorých každý vytvorila renomovaná maliarka rýchlosti a aktivistka za zvieratá Amy Burkman, Eat Differently nie je nevyhnutne vyslovene vegánska kampaň, hovorí Amos.
"Hoci [Eat Differently, LLC] nemá problém so slovom vegán a v skutočnosti je veľa ľudí, ktorí na tejto kampani pracovali, vegáni, táto kampaň je jedným z faktov," vysvetľuje. "Nepredávame ideológiu. Poukazujeme na fakty,"
Každý billboard viditeľne nasmeruje okoloidúcich na stránku EatDifferently.com, kde sú návštevníkom prezentované citáty o bezmäsitej diéte od každej z ikon a iných známych osobností.
Vyhradená stránka tiež podrobne načrtáva päť kľúčových výhod stravovania rastlinného pôvodu: zlepšenie zdravia a pohody, zlepšenie planetárneho zdravia , zníženie krutosti zvierat, zníženie rizika chorôb a pandémií a príležitosť lepšie sa vysporiadať s hladom vo svete.
"Toto všetko sú fakty, na ktoré môžeme poukázať, a sú náhodou zabalené do pekného inšpiratívneho posolstva, o ktorom [Jedzte inak] dúfa, že zarezonuje u ľudí zo všetkých oblastí života," hovorí Amos.
Okrem toho si online môžete pozrieť video kampane, ktoré vytvoril ocenený režisér, inšpirované pôvodným videom Think Different. Miestni obyvatelia v San Diegu už na reklamné bilbordy reagujú pozitívne. "Vegánom sa kampaň páči," poznamenáva Amos. "Ale sú to nevegáni, ľudia, ktorí vedia, že by mali jesť menej mäsa a mliečnych výrobkov, ktorí si to najviac pochvaľujú."
"ľudia sa necítia súdení. Cítia sa inšpirovaní," vysvetľuje. "Nie sú napadnutí." Je to pozitívna správa."
zdroj: vegnews.com