IKEA pridáva do ponuky vegánsky párok v rožku
IKEA oficiálne predstavila svoj rastlinný hot-dog americkým zákazníkom a tento výrobok stojí len 70 centov.
Švédska nábytkárska značka, ktorá má 53 obchodov po celých USA, rozširuje svoje bezmäsité menu ako súčasť svojho cieľa, aby do roku 2025 bolo 50 percent rastlinného pôvodu. Medzi ďalšie možnosti v ponuke patria Plant Balls, Vegetable Balls a Veggie Dogs.
Rozdiel medzi rastlinným hot-dogom a veggie hot-dogom je v tom, že prvý je vyrobený tak, aby napodobňoval skutočné mäso. Vyrába sa z ryžového proteínu, jablka, cibule a iných korenín. Veggie Dog je naopak vyrobený zo zeleniny a obilnín, ako je kel, cibuľa, quinoa a šošovica.
Rastlinný hot-dog bol prvýkrát vydaný v Európe minulý rok. V tom čase Helene von Reis, manažérka pre potraviny v IKEA of Sweden, uviedla vo vyhlásení: "Strávili sme veľa času vývojovým procesom, aby sme našim zákazníkom poskytli tie najlepšie skúsenosti. Rastlinný párok v rožku so skvelou chuťou, textúrou a rýchlym zahryznutím je perfektnou alternatívou k tradičnému ikonickému párku v rožku.
Rastlinný hot-dog je dostupný v bistrách IKEA po celých USA. Je to o päť centov lacnejšie ako mäsový párok v rožku, ktorý stojí 75 centov.
IKEA nechce mlieko
V roku 2022 IKEA vydala správu o udržateľnosti , ktorá načrtla plány na zníženie svojej uhlíkovej stopy. Správa diskutovala o vplyve jedla podávaného v jeho reštauráciách a bistrách.
"Klimatická stopa potravín rastlinného pôvodu je často nižšia v porovnaní s možnosťami živočíšneho pôvodu," uvádza sa v správe. "Rastlinná strava s vysokou nutričnou hodnotou môže byť tiež zdravšou voľbou."
Okrem svojho záväzku, že potraviny budú z 50 percent rastlinné, IKEA uviedla, že sa bude snažiť "odstrániť alebo nahradiť" mliečne výrobky zo svojho sortimentu.
"Pokračujeme v skúmaní, kde a ako môžeme odstrániť alebo nahradiť mliečne výrobky z nášho sortimentu (bez kompromisov v oblasti chuti), aby sme ešte viac znížili vplyv našich potravinových prísad na klímu," uvádza sa v správe.
Vytváranie realistických rastlinných verzií obľúbených mäsových výrobkov je v súlade s týmto cieľom a dúfame, že nový Plant Dog povzbudí viac ľudí, aby si vybrali potraviny, ktoré sú menej škodlivé pre životné prostredie.
zdroj: plantbasednews.org