Hoci boli všetky pokusy neúspešné, supermarkety nasadzujú do predaja znova "zmiešané mäso"

22.09.2025

Najväčší belgický reťazec supermarketov Colruyt Group predstavil nový produkt zo zmesi mletého rastlinného a hovädzieho mäsa, a to po podobných produktoch, ktoré tento rok uviedli na trh spoločnosti Lidl, Albert Heijn a Aldi.

Európski maloobchodníci vsádzajú na miešané mäso. Holandsko je v tomto smere lídrom, keďže tri veľké reťazce supermarketov v minulom roku uviedli na trh zmesové mäsové a mliečne výrobky. Teraz sa k nim pripája aj jeho sused.

Od mája predstavili traja maloobchodníci výrobky z miešaného mäsa a s veľkým úspechom. Colruyt Group, najväčší v krajine, testoval tri druhy klobás s 38 % rastlinných bielkovín na sezónu grilovania, Lidl uviedol na trh miešané burgre a hovädzie mäso, Albert Heijn predstavil Swapburger s 27 % paradajok a vlákniny z cukrovej repy a Aldi predstavil mleté ​​mäso so 40 % rastlinných bielkovín.

Colruyt a Lidl teraz zdvojnásobujú tento koncept a pridávajú do svojich ponuk ďalšie produkty, aby uspokojili dopyt Belgičanov po zmesových proteínoch.

Závislosť na mäse je ako na drogách - znížime dávku?

Minulý týždeň spoločnosť Colruyt oznámila, že začala ponúkať zmes mletého hovädzieho mäsa na mäsiarskom pulte svojich predajní Colruyt Lowest Prices a Okay v Belgicku, ktorá kombinuje 60 % hovädzieho mäsa so 40 % múky z bôbu fava.

Tento krok pomáha znížiť závislosť od živočíšnych bielkovín bez toho, aby sa znížila chuť alebo textúra, zvyšuje obsah vlákniny a zároveň znižuje nasýtené tuky a cholesterol v strave.

"Začíname s novým radom mäsa obohateného rastlinnými prísadami pre zákazníkov, ktorí chcú vedome znížiť svoju spotrebu mäsa. Rad bol vyvinutý a vyrobený interne vďaka spolupráci medzi našimi rôznymi oddeleniami," povedal Pascal Dekelver, manažér divízie mäsa v spoločnosti Colruyt Lowest Prices.

"Naším cieľom je do roku 2028 ponúkať 60 % bielkovín rastlinného pôvodu a 40 % živočíšneho. Týmto chceme prispieť k posunu na bielkoviny a k záväzku skupiny Colruyt v rámci Zelenej dohody," dodal.

Preto spoločnosť Colruyt opísala svoje rozhodnutie umiestniť miešané mäso do mäsiarskeho oddelenia ako "dobrý medzikrok pre spotrebiteľov, ktorí chcú jesť viac rastlinných potravín alebo jednoducho chcú vyskúšať niečo nové a zároveň dbať na zdravie a životné prostredie".

Skupina supermarketov, ktorá tento rok uviedla na trh vlastnú vegánsku značku Boni Plan't, dodala, že niektorí spotrebitelia stále považujú rastlinné mäso za "príliš vzdialené" od zážitku, ktorý poskytuje konvenčné mäso.

"Chceme znížiť ekologickú stopu potravín tým, že budeme našich zákazníkov povzbudzovať, aby postupne konzumovali menej živočíšnych bielkovín a častejšie sa rozhodovali pre rastlinné alternatívy, ktorých výroba má menší vplyv na životné prostredie," povedal Dekelver.

Colruyt sa tým nekončí. Budúci mesiac uvedie na trh klobásy, v ktorých bude 25 % hovädzieho a bravčového mäsa nahradených hubami a morskými riasami, a hamburgery s 25 % tekvice.

Rastlinné mäso zlyhalo - prichádzajú teda alternatívy

Lidl, ktorý je už lídrom v maloobchode v oblasti prechodu na bielkoviny, minulý mesiac otestoval v Belgicku nový hybridný cheeseburger po úspešnom uvedení svojej kategórie mäsových zmesí v lete.

Diskontný predajca uviedol, že každý štvrtý burger predaný od júna bol zmiešaný burger vyrobený zo 60 % hovädzieho mäsa a 40 % rastlinných bielkovín. Čísla sú ešte povzbudivejšie pre mleté ​​hovädzie mäso, pričom zmiešaná verzia tvorí tretinu všetkých predajov.

Podľa spoločnosti Lidl predstavujú tieto tržby úsporu takmer 190 kg emisií uhlíka na predajňu za týždeň, pričom veľkým faktorom úspechu produktov je ich prominentné umiestnenie v predajniach.

"Pokiaľ ide o konzumáciu menšieho množstva mäsa, mnohí ľudia stále rozmýšľajú o zložení "všetko alebo nič". Práve preto sme na tento nový a rastúci sortiment takí hrdí. Chceme ľudí prístupným spôsobom inšpirovať k výberu udržateľnejšej alternatívy," povedala hovorkyňa spoločnosti Lidl Isabelle Colbrandt.

Ines Verschaeve, vedúca oddelenia politiky udržateľného nakupovania v spoločnosti Lidl Belgium a Luxembursko, dodala: "Spotrebitelia si stále môžu slobodne vyberať, ale vďaka neustále rastúcej ponuke rastlinných bielkovín, celozrnných výrobkov, ovocia a zeleniny sa môžu ľahšie rozhodovať udržateľnejšie. Tento hybridný sortiment mäsa je toho konkrétnym a vynikajúcim príkladom."

Spoločnosť Lidl sa zaviazala nahradiť do roku 2030 20 % svojho súčasného predaja mäsa a mliečnych výrobkov rastlinnými bielkovinami a k ​​tomuto záväzku "rozdelenia bielkovín" sa pridalo niekoľko ďalších supermarketov. Materská spoločnosť Albert Heijn, Ahold Delhaize, si kladie za cieľ zvýšiť podiel predaných rastlinných bielkovín na 47 % v roku 2024, 50 % v roku 2025 a 60 % do konca desaťročia, čím sa zhoduje s cieľom spoločnosti Colruyt v Belgicku.

Spoločnosť Albert Heijn v súčasnosti v Holandsku predáva 15 zmesových proteínových produktov vrátane dvoch hybridných mliek a Lidl a Aldi uviedli na trh mleté ​​hovädzie mäso a hamburgery so 40 % rastlinného pôvodu.

A tento týždeň ponúka nemecká jedáleň Speisemanufaktur Adlershof rad miešaných mäsových jedál kombinujúcich hovädzie mäso s proteínom koji od spoločnosti Nosh.bio , ktorá sa zameriava najmä na partnerstvá B2B s výrobcami a maloobchodníkmi.

zdroj: greenqueen.com.hk

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky