CEO Impossible Foods hovorí, že rastlinný sektor sa stal príliš "woke a jednostranne zameraný"

27.10.2025

Peter McGuinness, súčasný generálny riaditeľ spoločnosti Impossible Foods, povedal, že sektor rastlinnej výživy bol predtým príliš "woke" a "rozdeľujúci" na to, aby bol masovo príťažlivý.

Pôvodný marketing rastlinných mäsových výrobkov spoločnosti Impossible Foods ako riešenia klimatickej krízy označil za "chybu" a pôvodných lídrov nazval "fanatikmi". Dodal: "Ľudia nechcú jesť technologické ani klimatické potraviny." McGuinness sa o tom vyjadril počas svojho prejavu na Svetovom ekonomickom summite začiatkom tohto mesiaca, ako informovali Business Insider a Semafor .

Povedal, že sektor rastlinných potravín bol "nesprávne uvádzaný na trh" a tvrdil, že to je jeden z dôvodov, prečo predaj alternatív mäsa v posledných rokoch klesol, najmä v USA , po prudkom náraste medzi rokmi 2019 a 2021.

"Stalo sa to woke, stranícke, politické a rozdeľujúce," povedal McGuinness. Dodal, že rastlinné potraviny "nie sú momentálne v móde" a povedal, že toto "nie je náš kultúrny moment". Poznamenal však tiež, že Impossible sa nemôže "vzdať" USA a ich "masívneho trhu".

Vegánske mäso ľudí uráža

McGuinness priaznivo porovnal Impossible Foods so spoločnosťou Beyond, ktorej akcie začiatkom tohto mesiaca klesali, keďže investori reagovali na jej dohodu o dlhu.

Odvtedy však akcie konkurenčnej rastlinnej spoločnosti vyskočili o viac ako 1000 percent . Spoločnosť Beyond začiatkom tohto roka oznámila, že v rámci rozsiahleho rebrandingu zruší časť "mäso" zo svojho názvu , zatiaľ čo Impossible sa pod McGuinnessovým vedením zameriava predovšetkým na mäsožravcov a flexitariánov.

"Ak chcete spotrebovať menej vody, mať menej emisií skleníkových plynov a využívať menej pôdy, samozrejme sa neorientujete na vegánov," povedal McGuinness. "Musíte sa zamerať na mäsožravcov a prinútiť ich vyskúšať váš produkt, ale neprinútite ich vyskúšať váš produkt tým, že ich budete urážať."

Vegánske mäso, klimatické zmeny a dvojstranné riešenia

V auguste správa predpovedala, že trh s rastlinnými potravinami by sa mohol do roku 2035 strojnásobiť . Konkrétne sa očakáva, že trh s alternatívnymi bielkovinami do konca desaťročia vzrastie viac ako dvojnásobne  Mimo USA sa rastlinné mlieko a mäso stali bežnými, najmä v celej Európe a Spojenom kráľovstve.

McGuinness je generálnym riaditeľom spoločnosti Impossible Foods od roku 2022. V blogovom príspevku, v ktorom ho privítal v spoločnosti, zakladateľ Patrick Brown zdôraznil potrebu inovatívnych riešení pre živočíšne bielkoviny a klimatickú krízu a "zvrátenie kolapsu globálnej biodiverzity", čo sú kľúčové súčasti poslania spoločnosti Impossible.

Široká škála amerických spoločností sa od začiatku druhého funkčného obdobia amerického prezidenta Donalda T. snaží dištancovať od správania, ktoré môže byť vnímané ako "woke", vrátane dlhodobo zavedených iniciatív DEI , prepojení na kauzy LGBTQ+, charitatívnych organizácií a podujatí a environmentálnych záväzkov.

Šesť veľkých amerických bánk vystúpilo z Aliancie Net-Zero Banking Alliance ihneď po T. zvolení v minulom roku, teda dlho pred jeho nástupom do úradu v januári. Medzinárodné banky ako HSBC a Barclays odvtedy nasledovali tento krok. Vedci už dlho zdôrazňujú, že zmena klímy a strata biodiverzity ovplyvnia každého a vyzývajú na dvojstranné a medzisektorové riešenia zhoršujúcej sa klimatickej krízy.

zdroj: plantbasednews.org

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky