Briti sa obávajú kolapsu. Vianočné nákupy robia už dnes.

Ešte nie je ani Halloween, ale nakupujúci už začali s vianočnými nákupmi seriózne, pretože Aldi hlási neutíchajúci dopyt po mrazených morkách.
Diskont odhalil, že predáva 1 500 mŕtvych moriek denne - čo je štvornásobok bežnej sadzby v tomto ročnom období - s predajom vianočného pudingu tiež o 45%. Iní maloobchodníci taktiež zaznamenali skok v dopyte po ďalších základných predmetoch vrátane umelých stromčekov a rozprávkových svetiel.
Vo Waitrose si už svoj vianočný doručovací slot rezervovalo 112 000 ľudí, čo je v súčasnosti v roku 2020 asi dvojnásobok. Po minuloročných zrušených slávnostiach sa zdá, že nakupujúci poslúchli varovanie premiéra, že napätie v dodávateľskom reťazci v dôsledku nedostatku pracovných síl môže trvať niekoľko mesiacov. Po naplnení benzínových nádrží sa teraz zameriavajú na plnenie mrazničiek a skriniek.
Palivová kríza silne tlačí zásoby a nasleduje po varovaniach výrobcov hydiny , že nemusí byť dostatok moriek a že ohrozené môžu byť aj dodávky ošípaných.
Útok na sviatočné dobroty prichádza napriek tomu, že Giles Hurley, generálny riaditeľ spoločnosti Aldi pre Veľkú Britániu a Írsko, nedávno uviedol, že v predvianočnom období neočakáva žiadne narušenie zásob.
"Vzhľadom na súčasné výzvy je dodávka priemyslu jasným záujmom, ale naše tímy to plánovali na Vianoce od začiatku roka a v súčasnosti sa nezaoberáme problémami s dodávkami," povedal Hurley.
Aldi verí, že nakupujúci na Vianoce minú o niečo viac na jeho luxusný sortiment. Za týmto účelom objednala 250 000 svojich "čokoládových pomarančových bombičiek", ktoré sú prirovnané k penovej forme obľúbeného vianočného pančuchy, Terryho čokoládového pomaranča.
Zatiaľ čo veľké supermarkety zápasia o to, aby boli plné svoje regály a zefektívňujú sortiment, diskontné reťazce Aldi a Lidl ťažili z predaja oveľa menšieho počtu produktov, ale vo veľkých objemoch. "Náš vylepšený sortiment uľahčuje správu vzťahov s našou dodávateľskou základňou a riešenie akýchkoľvek problémov," povedal Hurley.

Iní maloobchodníci tiež uviedli, že nakupujúci obišli Halloween a Bonfire Night - možno preto, že je nedostatok ohňostrojov - a Island a Marks & Spencer hlásia skok v dopyte po vianočných ponukách.
zdroj: theguardian.com