Aspoň na Medzinárodný deň žien by sa mali ľudia vzdať mliečnych výrobkov

05.03.2025

Minimálne ženy by si mali vedieť dobre predstaviť, že by im niekto po narodení vzal a zabil ich dieťa, aby z nich mohol vysávať mlieko.

Britská charitatívna organizácia Animal Justice Project vyzýva britskú verejnosť, aby sa na Medzinárodný deň žien, ktorý sa koná 8. marca, vyhýbala mliečnym výrobkom. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o zaobchádzaní s kravami v mliekarenskom priemysle.

V rámci kampane si Animal Justice Project objednal výskum na meranie informovanosti spotrebiteľov o bežných praktikách mliekarenského priemyslu. Výsledky ukázali nízku informovanosť väčšiny respondentov – napríklad 52 % nevedelo, že dojnice sa každoročne impregnujú, aby sa umožnila produkcia mlieka, zatiaľ čo 83 % nevedelo, že teľatá sú často oddelené od kráv do 24 hodín po narodení.

Okrem toho 82 % nevedelo, že dojnice sa zvyčajne zabíjajú vo veku 5 až 7 rokov, napriek tomu, že ich prirodzená dĺžka života je 20 – 30 rokov, a len 17 % sa domnievalo, že mliekarenské spoločnosti poskytujú spotrebiteľom dostatok informácií o tom, ako sa vyrábajú ich produkty. Napriek tejto nízkej úrovni informovanosti 32 % Britov uviedlo, že by boli ochotní mať ovsené mlieko ako predvolenú možnosť v kaviarňach.

"Tieto výsledky vážne otvárajú oči a je jasné, že verejnosť nemá ani potuchy, čo sa deje s kravami v Spojenom kráľovstve pri výrobe mliečnych výrobkov," povedal zakladateľ Veganuary Matthew Glover.

"Je čas, aby sme boli osvietení a vzdelaní ako súčasť láskavejšej a udržateľnejšej spoločnosti."

Ľudia chcú mlieko, ale nechcú aby sa "vyrábalo"

Kampaň prichádza necelý mesiac po tom, čo štúdia Bryant Research zistila, že 96% Britov je proti bežným farmárskym praktikám, ako je zabíjanie teliat, pretože nedokážu produkovať mlieko. V minulom roku nová verzia Business Benchmark on Farm Animal Welfare (BBFAW) zistila, že prevažná väčšina globálnych potravinárskych spoločností robí slabý pokrok smerom k zlepšovaniu zaobchádzania so zvieratami.

Andy Shovel je spoluzakladateľom britskej značky rastlinného mäsa THIS a nedávno založil abitweird.org s cieľom zvýšiť povedomie o otázkach dobrých životných podmienok zvierat.

"Ako národ sme hrdí na láskavosť k zvieratám: boli sme prvou krajinou, ktorá zaviedla zákony na ochranu zvierat, ako prvá zakázala kožušinové farmy a nedajbože, aby niekto nechal psa v rozpálenom aute," povedal.

"Ale pokiaľ ide o mliekarenský priemysel – nevedomosť je blaženosťou. Po desaťročiach zintenzívnenia a morálnych obáv zo strany korporácií intenzívneho poľnohospodárstva by mohol byť čas, aby sa Spojené kráľovstvo prebudilo. Tieto výsledky prieskumu vykresľujú super jasný obraz – populácia Spojeného kráľovstva milujúca zvieratá ešte nevie, za čo skutočne platí, keď si kúpia mliečne výrobky v Spojenom kráľovstve. A myslím si, že je to TROCHU DIVNÉ."

zdroj: vegconomist.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky