Akcie spoločnosti Oatly po uvedení prudko stúpajú

21.05.2021

Oatly, rastlinná mliečna spoločnosť, ktorej celebritami sú napríklad Oprah Winfrey a Natalie Portman, zaznamenala prudký nárast svojich akcií pri uvedení na trh cenných papierov.

Švédska firma stanovila svoju debutovú cenu akcií na 17 dolárov za každú, ale pri otvorení obchodovania sa to vyšplhalo na 22 dolárov, čím si spoločnosť Oatly cenila viac ako 13 miliárd dolárov (9,2 miliárd libier).

Spoločnosť Oatly získava 1,43 miliárd dolárov prostredníctvom počiatočnej verejnej ponuky, ktorú podľa nej generálny riaditeľ Toni Petersson použije na rozšírenie výroby.

"Preto je práve teraz ten pravý čas... je to pre nás ideálne z obchodného hľadiska," uviedol. "Tento rok prinášame nové kapacity na palubu každý jeden štvrťrok. Náš rast úplne závisí od našich dodávok a našej schopnosti robiť to."

Rastúca popularita

Spoločnosť Oatly, ktorá bola založená v 90. rokoch minulého storočia a vyrába náhradu mlieka z ovsa, sa v posledných rokoch rýchlo rozrástla.

Jeho ovsené mlieko sa teraz predáva v 60 000 obchodoch a viac ako 32 000 kaviarňach v 20 krajinách. Jej sortiment sa rozšíril aj o jogurty a zmrzlinu.

Medzi ďalších investorov celebrít vo firme patria Jay-Z a Natalie Portman. Investovala tiež do štátnej spoločnosti China Resources a belgickej investičnej spoločnosti Verlinvest.

Keď bol produkt uvedený na trh v USA v roku 2016, bol taký populárny, že zaznamenal nedostatok. Teraz sa môže pochváliť partnerstvom s obrovskými spoločnosťami, ako je Starbucks, a nedávno sa dohodla na partnerstve s gigantom elektronického obchodu Alibaba v Číne.

Expanzia UK

Oatly tiež plánuje otvoriť svoju prvú továreň vo Veľkej Británii v Peterborough v roku 2023 a vytvorí tak "najmenej" 200 pracovných miest. Jednotka bude pri uvedení na trh schopná produkovať až 300 miliónov litrov ovseného mlieka ročne.

Pán Petersson pre BBC uviedol, že rozhodnutie o otvorení závodu bolo dané veľkosťou britského trhu, ktorý ho označil za "ťažisko" spoločnosti. "Je to pre nás najväčší jednotný trh v Európe a rastie skutočne silno - to je miesto, ktoré v našich plánoch skutočne uprednostňujeme.

"Je to skvelé miesto, kde sa dá dostať k ľuďom a kde sa nachádza spotrebiteľské teplo - a to je pre nás dôležité."

Vedci predpovedajú , že trh s mliečnymi alternatívami by sa mohol v priebehu najbližších piatich rokov takmer zdvojnásobiť, pretože zvýšená alergia na mlieko a obavy z jeho vplyvu na životné prostredie nútia nakupujúcich hľadať možnosti založené na rastlinách.

Oatly však čelí zvýšenej konkurencii iných spotrebiteľských gigantov.

Napríklad spoločnosť Nestle nedávno uviedla na trh pod svojou značkou Wunda mlieko na báze hrachu, zatiaľ čo spoločnosť Ben & Jerry od spoločnosti Unilever teraz ponúka verzie svojej zmrzlinovej zmrzliny bez obsahu mlieka.

A hoci sa predaj Oatly zvyšuje, jeho straty sa zväčšili v dôsledku výdavkov na marketingové kampane, výskum nových produktov a otvorenie nových tovární.

Jej čistá strata v roku 2020 predstavovala 60,4 mil. USD, čo je nárast z 35 mil. USD v predchádzajúcom roku, zatiaľ čo tržby sa podľa regulačných správ viac ako zdvojnásobili na 421 mil. USD .

zdroj: bbc.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky